Menu swojskiej restauracji

21. Data: 2010-10-06 09:31:13

Temat: Re: Menu swojskiej restauracji
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-06 10:57, Bożena pisze:

> czarnieje", lepiej zaparzaj starte ziemniaki mlekiem (metoda litewska, ale
> znana też w innych krajach "ziemniaczanych")

To mnie zaciekawiło. W jaki sposób zaparzyć starte ziemniaki mlekiem?

Ewa

22. Data: 2010-10-06 10:46:14

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę vcore wylazło do ludzi i marudzi:

> Też myślałem o tym w taki sposób, na początku z założenia to miało być
> jedynie kilka konkretnych dań (3-4), była też taka myśl aby w ogóle
> zrezygnować z menu - i serwować każdego dnia inne danie (danie obiadowe
> + zupa) no i kilka innych mniejszych przekąsek w stałej ofercie.

I to było bardzo dobre założenie.

> U mnie, w co prawda sporym mieście, nie ma wielu restauracji w których
> można zjeść szybko tanio i konkretnie, stąd ten pomysł - są restauracje
> ale to takie do których nie wpuszczają bez krawata, pizzerie, albo bary
> mleczne... Te ostatnie było w zasadzie inspiracją, to o czym ja myślę jest
> w zasadzie barem mlecznym tylko z nieco inną filozofią, ale główna myśl
> ta sama - najeść się tanio,

To zrezygnuj z ziemniaków. W tym roku będą drogie i nienajlepszej jakości.

Qra

23. Data: 2010-10-06 10:57:36

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę vcore wylazło do ludzi i marudzi:

> W końcu udało mi się wcielić marzenie w życie i niedługo będę
> właścicielem niewielkiej restauracji w której zamierzam serwować
> głównie proste i wiejskie potrawy, w szczególności polskie. Taki
> slow-eco-food
>
> Większość składników pochodzić będzie z własnej hodowli i uprawy...

Kawał pola musisz mieć, co wnioskuję po ilości najrozmaitszych produktów...

> Menu chciałbym raczej uprościć, powinno być jednak na tyle zróżnicowane
> aby każdy znalazł coś dla siebie,

Kto chce uszczęśliwić wszystkich, nie zadowoli nikogo.

> [...]
>
> Przystawki i zakąski:
> - Koreczki, dowolna konfiguracja (warzywa, mięso, wędliny, sery, jajka -
> w tym przepiórcze) - Mozzarella z pomidorami
> - Ogórki kiszone
> - Chleb ze smalcem (to i powyższe prawdopodobnie będzie na zasadzie
> ,,wolnego dostępu" dla klientów, tj. kto chce to sobie bierze, za darmo,
> taki swojski klimacik, chleb oczywiście wypiekany na miejscu) - Paszteciki
> - Paluszki z kurczaka w panierce (al'a nuggets)
> - Grzyby i papryka marynowana
> - Małe grillowane białe kiełbaski (wielkości baterii paluszka)

Podsumowując tę mocno przydługawą listę:
1/ masz armię kucharzy do realizowania tych wszystkich zamówień?
2/ kuchnia, w której będzie to wykonywane ma powierzchnię boiska a miejscem
przechowywania oczywiście samych najświeższych produktów jest hangar?
2/ wiele z tych pozycji nie spełnia założenia: "głównie proste i wiejskie
potrawy, w szczególności polskie"

> Napoje:
> - Sok z marchwi
> - Sok z pomidorów (zwykły lub ostry)
> - Sok z buraków
> - Lemoniada
> - Woda z cytryną i imbirem
> - Piwo, jasne, ciemne, niepasteryzowane - do wyboru
> - Kompot
> - Herbata
> - Kawa
> - Wino
> - Szampan

A do czego ten szampan miałby być podawany?
Przy tej ilości i różnorodności raczej zwykła czysta lepiej się przysłuży
żołądkowi.

> Faktycznie wyszło znacznie więcej niż myślałem... Chciałbym wiedzieć czy
> jest to dobre menu, czy potrawy są zróżnicowane, czy nie jest ich za
> dużo... A może czegoś brakuje?

Brakuje logiki.

> Chciałbym aby menu było urozmaicone ale jednocześnie na tyle konkretne
> aby każdy od razu wiedział czego chce

Patrz wyżej.

> Jestem otwarty na wszelkie sugestie, a w zasadzie to proszę o pomoc,
> chętnie dorzucę do tego menu jeszcze kilka ciekawych potraw - byleby
> nie wymagały one odprawiania modłów nad kotłem przez kilka dni :-)

Wytnij z menu większość. Skoncentruj się na kilku, najlepiej podobnych
potrawach. Jak ma byc polskie i wiejskie, to nie wciskaj pasty, pizzy i
nuggetsów.

Zawsze pierwsza myśl jest najlepsza.

Qra

24. Data: 2010-10-06 12:01:01

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 08:30:42 +0200, Alek napisał(a):

> Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał

> Pytanie ile za tę naukę zapłacisz.

A to jakieś cudowności z Marsa taki piec? Akademię trzeba skończyć?

25. Data: 2010-10-06 12:28:00

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Pieczone ziemniaki z masłem i koperkiem:
> - Z kurczakiem w miodzie (kostki)
> - Z sałatką śledziową (śledź, śmietana, cebula, ogórek)

Z tego zostawil bym 1,3,4,ostatnie

> [...]
> - Leczo
> - Kiełbasa z grilla
> - Fasolka po bretońsku (Tu, jak i wszędzie indziej zamiast ziemniaków

Z tego:
2,3,4,6,8,10,11,12,14,15,16,17,18

> [...]
> - Mizeria (ogórki plasterki lub starkowane na dużych oczkach)
> - Sałatka ryżowa z kukurydzą (ryż, kukurydza, majonez, sól, pieprz)

sdalatek ze 4... max 6:
1,3,4,5,10,12,13

> Zupy:
> [...]

za duzo, zostaw pare
Rosół drobiowy lub wołowy
Żur lub Barszcz biały
Barszcz czerwony (do picia jako czysty, z jajkiem, z ziemniaczkami)
Zupa staropolska
Zupa ziemniaczana
Grochówka
Pomidorowa
Pomidorowa
Cebulowa (to jako zapiekana zupa z zoltym serem na wierchu i jakimis
grzankami)
Ziemniaczana
(jeden rodzaj, moga byc jakies "lepsiejsze"

> Dodatki:
> - Fasola szparagowa z zasmażką
> - Szparagi
> - Cukinia w panierce
> - Frytki (w tym talarki)

MOze zostac

> [...]
> - Naleśniki z mięsem i sosem (grzybowy, myśliwski, jasny, ciemny)
> - Naleśniki na słodko (z dżemem, konfiturą, powidłem, twarogiem, miodem)

Pierogi 1,2,3 i chyba wystarczy

> [...]
> - Makaron z sosem pomidorowym i parmezanem
> - Makaron z sosem serowym i kurczakiem
> - Makaron z sosem grzybowym i siekaną wołowiną

zrezygnowal bym wogole

> [...]
> - Jajecznica z dodatkami (j/w)
> - Oscypek z grilla
> - Smażone w głębokim tłuszczu kostki dowolnego sera w panierce

Oscypek, jakas jajecznica i koniec

> [...]
> - Kalafiorowa (To samo co wiejska ale zamiast ziemniaków kalafior)
> - Wiosenna (Papryka, ogórek, ziemniaki, pomidory, pierś z kurczaka, ser

Zadko sprzedawane, mozna zrezygnowac

> [...]
> - Margerita
> - Z kurczakiem (mozzarella, posiekany kurczak, cebula, papryka)

NIE!!!

> Sosy, dipy:
> - Sos czosnkowy
> - Sos śmietanowy
> - Sos pomidorowy (słodki, pikantny i cholernie ostry)
> - Oliwa chili
> - Sos BBQ
> - Sos chrzanowy
> - Sos musztardowy

Do czego te sosy_ Dal bym sobie spokoj

> [...]
> - Grzyby i papryka marynowana
> - Małe grillowane białe kiełbaski (wielkości baterii paluszka)

POmysl fajny, ale czy pojda?
Do alkoholi raczej albo jaoo "poczekajki" przed podaniem wlasciwych dan...

> Napoje:
> - Sok z marchwi
> - Sok z pomidorów (zwykły lub ostry)
> - Sok z buraków
> - Lemoniada
> - Woda z cytryną i imbirem
> - Piwo, jasne, ciemne, niepasteryzowane - do wyboru
> - Kompot
> - Herbata
> - Kawa
> - Wino
> - Szampan
> - Woda gazowana/niegazowana

To ok

> [...]
> więc nieco to wszystko rozwinąłem
>
> Do rzeczy: Z czego zrezygnować, co dodać, co zmienić?

Poza tym ja bym jeszcze inaczej zrobil:
jako "glowne" pozycje po 3-4 z kazdego... I to masz "na juz"

2 karta (dla "koneserow" hehe) jako dania wylacznie NA ZAMOWIENIE (z czaserm
oczekiwania np. powyzej 30 czy 45 minut)
I tu mozesz wrzucic cos co niecodzienie bedzie robione i np. masz jednego
czlowieka ktory w ciagu 15 minut dostarczy ci na ta potrawe produkty.

Tez zawsze wydawalo mi sie ze im dluzsza karta dan tym lepiej, ale... nie
ogarniesz wszystkiego.
Zrewidowalem swoj poglad na rzecz:
1. dania miesne max po 2 (wolowina, wieprzowina, drob)
2. "ziemniaczane" (z wody, pieczone bez tluszczu, piurre, ewentualnie
frytki)
3. ryby (2 gora 3 rodzaje - raczej smazone, chociaz na zyczenie moga byc np.
gotowane na parze)
4. surowki (mozna poszalec nawet do 6 rodzajow np. surowka z kiszonej,
mizeria, pomidor, surowka z bialej. surowka z pora z kukurydza i majonezem,
surowka z marchewki z jablkiem)
5. "dodatki" - szpinak, zasmzana biala, zasmazane buraczki, kapusta z
grochem, kapusta z grzybami, marchewka z groszkiem, jarzyny gotowane na
parze
6. "inne" watrobka, leczo, bigos, pieczona biala, pieczona tradycyjna,
7. salatka jarzynowa, salatka sledziowa
8. sledz w smietanie, sledz w oleju, moze galaretka z drobiu i wolowa
9. cos z grilla (zeberka, kielbaski, karczek, boczek)
10 ze 3-4 zup
11. "inne" (napoje, dania sniadaniowe, kolacyjne, pare przekasek, moze
jakies nalesniki, tatar, tatar z lososia))
I to chyba wsio... Malo?
I do tego wlasnie pomysl z "daniami na specjalne zamowienie"... Tam mozesz
juz poszalec...

26. Data: 2010-10-06 16:35:21

Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ikselka" <i...@g...pl> napisał

> A to jakieś cudowności z Marsa taki piec? Akademię trzeba skończyć?

Odnosiłem się nie do znajomości obsługi konkretnego urządzenia a
raczej do braku doświadczenia w prowadzeniu kuchni zawodowej.

27. Data: 2010-10-06 17:48:46

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> Nie używałem, ale o to się nie martwię, nauczę się

Użytkowanie jest tak skomplikowane jak i piekarnik, Chodzi raczej o to, że
te potrawy wymagają różnej temperatury. Kiedy raz będziesz ten piec grzał do
220 stopni a zaraz potem chłodził do 100 stopni, szczególnie przy zamówieniu
dla jednego stolika to twoje rachunki za prąd szybko wskażą ci konieczność
przestudiowania własnego menu.

28. Data: 2010-10-06 18:10:35

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <x...@p...fm> wrote in message

| To mnie zaciekawiło. W jaki sposób zaparzyć starte ziemniaki mlekiem?

Ścierasz ziemniaki i odciskasz sok (można użyć sokowirówki), dodajesz
skrobię z soku do ziemniaków i zaparzasz goracym mlekiem, a dalej już
normalnie.

Bożena.

29. Data: 2010-10-06 18:18:10

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-06 20:10, Bożena pisze:
> [...]
>
> Ścierasz ziemniaki i odciskasz sok (można użyć sokowirówki), dodajesz
> skrobię z soku do ziemniaków i zaparzasz goracym mlekiem, a dalej już

No właśnie o to zaparzanie pytam - dolewam wrzącego mleka? I co potem?
Odlewam?

Ewa

30. Data: 2010-10-06 19:10:57

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"medea" <> wrote in message
> [...]
| > |

| No właśnie o to zaparzanie pytam - dolewam wrzącego mleka? I co potem?
| Odlewam?

Nic nie trzeba odlewać. Potem normalnie jajko, sól itp. Mleko zastępuje sok,
ktory się odciska wcześniej (nie jest więcej potrzebny), i masz normalne
ciasto na placki. Poza tym nie trzeba tego mleka wiele, mniej więcej tyle,
co soku było.

Bożena.

jaka fajna potrawa z dyni
ZAPYTAWYWUJE SIE...