jaka fajna potrawa z dyni

1. Data: 2010-10-05 19:55:19

Temat: jaka fajna potrawa z dyni
Od: xy <x...@x...sorry> szukaj wiadomości tego autora

kto ma jakis fajny przepis na potrawe z dyni? widze ostatnio troche
takich na straganach a nigdy w zyciu nie jadlem dyni (pomijajac suszone
pestki upps ;)

jak sprawdzic, czy kupowana dynia jest dojrzala?

2. Data: 2010-10-05 20:39:32

Temat: Re: jaka fajna potrawa z dyni
Od: "kogutek" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pestki upps ;)
>
> jak sprawdzic, czy kupowana dynia jest dojrzala?
Uprzedzę Panslavistę i podam Ci jeden z pasujących do niego przepisów. Zalewasz
dynię wodą. Może być gorąca. I masz zupę. Jak woda nie będzie bardzo gorąca to
możesz powtarzać dotąd aż dynia nie spleśnieje albo nie zgnije.

3. Data: 2010-10-05 20:45:26

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 05 Oct 2010 21:55:19 +0200, xy napisał(a):

> kto ma jakis fajny przepis na potrawe z dyni? widze ostatnio troche
> takich na straganach a nigdy w zyciu nie jadlem dyni (pomijajac suszone
> pestki upps ;)

Dynia pieczona.
Wybrać nasiona, pokroić dynię w poręczne trójkąty lub kwadraty, ułożyć
miąższem do góry na posmarowanej olejem folii aluminiowej, posypać miąższ
dyni cukrem i cynamonem, posmarowac masłem, na to gęsta kwaśna śmietana,
posypana cukrem i cynamonem oraz tartym dobrym herbatnikiem.
Zapiekać w 160 stopniach tak z pół godziny, tyle żeby herbatnik się nie
spalił.
Przełożyć na talerzyki, jeść łyżeczką wybierając miąższ do samej skórki.
MNIAM :-)

> jak sprawdzic, czy kupowana dynia jest dojrzala?

W październiku raczej nie ma niedojrzałych :-)

4. Data: 2010-10-05 20:51:32

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"xy" <x...@x...sorry> wrote in message news:i8fvr4$hlk$2@news.onet.pl...
> [...]
> upps ;)
>
> jak sprawdzic, czy kupowana dynia jest dojrzala?
O tej porze są głównie dojrzałe, a niedojrzałe też można zjeść.
Ugotować rosół, odpowiednią część dyni zetrzec na tarce i ugotować na rosole
doprawić pieprzem i gałką muszkatołową, dać siekaną pietruszkę. Można tez
zmiksować tę dynię na zupę - krem. Można dac kleks ze śmietany na talerzu.
Z haluszkami, kluskami lanymi, makaronem.

5. Data: 2010-10-05 20:53:03

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> MNIAM :-)

> W październiku raczej nie ma niedojrzałych :-)

Są. Chyba, że ktoś zakończył obrywając kwiatki na pędzie.

6. Data: 2010-10-05 20:54:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 5 Oct 2010 22:53:03 +0200, Panslavista napisał(a):

> Są. Chyba, że ktoś zakończył obrywając kwiatki na pędzie.

Na rynku nie ma. Na działce to i ja miałam do października zawiązki.

7. Data: 2010-10-06 03:52:55

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na rynku nie ma. Na działce to i ja miałam do października zawiązki.

Nie zawiązki - małe dynie o zielonożółtej, miękkiej skórce - dajemy je,
prawie w całości, do lecza z kabaczkami zwykłymi jak i zukino....

8. Data: 2010-10-06 09:28:34

Od: "E." <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

xy pisze:
> kto ma jakis fajny przepis na potrawe z dyni? widze ostatnio troche
> takich na straganach a nigdy w zyciu nie jadlem dyni

:)
Ja też w tym roku pierwszy raz spróbowałam.
Rodzince przypadła do gustu zupa z dyni.

Dynie kroisz w kostkę, wrzucasz do wody, dodajesz kostkę rosołową albo
solisz, pieprzysz i słodzisz do smaku. Po 15 min wszystko miksujesz,
dodajesz szczyptę curry. Zupę-krem rozlewasz do miseczek posypując każdą
groszkiem ptysiowym.
Dla dzieci - bomba.

E.

PS. Z resztek dyni zrobiłam dynię marynowaną wg przepisu:
http://www.wielkiezarcie.com/recipe26992.html

Jesli ktoś lubi gruszki w occie to taka dynia będzie dla niego równie
pyszna.

9. Data: 2010-10-06 11:05:40

Od: "Qrczak" <q...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia dzisiejszego niebożę xy wylazło do ludzi i marudzi:

> kto ma jakis fajny przepis na potrawe z dyni? widze ostatnio troche takich
> na straganach a nigdy w zyciu nie jadlem dyni (pomijajac suszone pestki
> upps ;)

Zupa.
Dynię, marchew, cebulę (proporcji nie podam, bo robię różnie), warto dodać
kilka łyżek soku z pomarańczy, podsmażyć na oliwie, doprawić papryką słodką,
cynamonem, imbirem (można dodać kuminu), zalać bulionem, udusić do
miękkości, zmiksować. Można dodać śmietanki słodkiej lub mleczka kokosowego.
Przed podaniem posypać uprażonymi pestkami dyniowymi.

Qra

10. Data: 2010-10-17 18:12:06

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-05 22:45, Iks[...] pisze:
> Dnia Tue, 05 Oct 2010 21:55:19 +0200, xy napisał(a):
> Dynia pieczona.
> Wybrać nasiona, pokroić dynię w poręczne trójkąty lub kwadraty, [...]

;-)
--
pozdr. Jerzy

ZAPYTAWYWUJE SIE...