czy ktoś robił ocet jabłkowy

1. Data: 2010-10-04 08:32:15

Temat: czy ktoś robił ocet jabłkowy
Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos robił samodzielnie ocet jabłkowy?
Robię juz trzeci raz i za każdym razem wychodzi i wspaniałe wino jabłkowe :)
Czy są jakieś pewne sposoby na ocet jabłkowy?

2. Data: 2010-10-04 08:45:21

Temat: Re: czy ktoś robił ocet jabłkowy
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zbigniew" <...@o...pl> wrote in message news:i8c3ei$7tq$1@news.onet.pl...
> Czy ktos robił samodzielnie ocet jabłkowy?
> Robię juz trzeci raz i za każdym razem wychodzi i wspaniałe wino jabłkowe
> :)
> Czy są jakieś pewne sposoby na ocet jabłkowy?

Nie zamykać rurką destylacyjną a gazą - aby tlen dochodził, a muszki nie.
Choć trochę muszek jest wskazane dopuścić - roznoszą bakterie octowe.

3. Data: 2010-10-04 08:48:32

Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Panslavista" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

> Nie zamykać rurką destylacyjną a gazą - aby tlen dochodził, a muszki nie.
> Choć trochę muszek jest wskazane dopuścić - roznoszą bakterie octowe.
Własnie tak zrobiłem, że przykryłem gazą ( cienka warstwa), ale teraz
nastawiłem i kolega mi doradził żebym zrobił korek z waty, może to cos
pomoże

4. Data: 2010-10-04 10:43:27

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"zbigniew" <...@o...pl> wrote in message news:i8c4d3$ah4$1@news.onet.pl...

> [...]
> Własnie tak zrobiłem, że przykryłem gazą ( cienka warstwa), ale teraz
> nastawiłem i kolega mi doradził żebym zrobił korek z waty, może to cos

Tyle co gaza - najpierw muszą drożdże zrobić alkohol, a później bakterie
przerobią go na kwas octowy.

5. Data: 2010-10-04 11:34:01

Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tyle co gaza - najpierw muszą drożdże zrobić alkohol, a później bakterie
> przerobią go na kwas octowy.
widać te ostatnie maja problem :)

6. Data: 2010-10-04 14:56:58

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-04 10:32, zbigniew pisze:
> Czy ktos robił samodzielnie ocet jabłkowy?
> Robię juz trzeci raz i za każdym razem wychodzi i wspaniałe wino
> jabłkowe :)
> Czy są jakieś pewne sposoby na ocet jabłkowy?

No niestety, próbowałem dwa razy wg. receptury zamieszczonej w książce
kucharskiej.. i wyszło tak jak u Ciebie - wino..

7. Data: 2010-10-04 15:09:52

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 04 Oct 2010 16:56:58 +0200, Jadrys napisał(a):

> No niestety, próbowałem dwa razy wg. receptury zamieszczonej w książce
> kucharskiej.. i wyszło tak jak u Ciebie - wino..

Bo do wina trzeba wpuścić powietrze - pozwolić mu zaoctować.

8. Data: 2010-10-04 17:05:07

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bo do wina trzeba wpuścić powietrze - pozwolić mu zaoctować.

Prawie koniec z opieńkami - sporo Maruda znalazła przerośniętych i
zasychających. Nazbierała dwa wiadra samych kapeluszy, do tego trochę kurek,
zajączków i podgrzybków oraz jak zwykle kanie - te dusi i mrozi - na zupę
kaniową. opieńki, po za najładniejszymi, mrozi zblanszowane - ładne do
marynaty.

9. Data: 2010-10-04 20:51:39

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-04 17:09, Ikselka pisze:

> Bo do wina trzeba wpuścić powietrze - pozwolić mu zaoctować.

Ale w jaki sposób?, według przepisu naczynie było osłonięte tylko
przewiewną gazą. A więc dostęp powietrza był..

10. Data: 2010-10-04 20:54:04

Od: Jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-04 19:05, Panslavista pisze:

> [...]
> zajączków i podgrzybków oraz jak zwykle kanie - te dusi i mrozi - na zupę
> kaniową. opieńki, po za najładniejszymi, mrozi zblanszowane - ładne do

Ale chyba nie z octem winnym te marynaty?

Zupa kaniowa, no no.

UPOR
SLOVAKIA I MAKLOWICZ
Śliwki już...