co za pszyprawa...

1. Data: 2010-10-06 08:12:08

Temat: co za pszyprawa...
Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to za pszyprawa, o smaku mielonki drobiowej,
dodawana do mięsa w zasadzie surowego (np. szynki)
gotowego do pieczenia na wędlinę.
Taka szynka często, ale nie zawsze, ma posmak mielonki drobiowej,
ma też smak inny niż zwykła szynka pieczona,
i raczej nie jest to saletra, bo nie zależy od zmiany koloru mięsa,
i nie ma tego smaku np. w wędzonej polędwicy czy jakiejś innej wędlinie
tradycyjnie saletrowanej.

2. Data: 2010-10-06 09:49:24

Temat: Re: co za pszyprawa...
Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stokrotka" <o...@a...pl> wrote in message

Chcesz kupić i to do szynki?

3. Data: 2010-10-06 12:30:12

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> i raczej nie jest to saletra, bo nie zależy od zmiany koloru mięsa,
> i nie ma tego smaku np. w wędzonej polędwicy czy jakiejś innej wędlinie

tez zetknalem sie z taka pRZyprawa, tez nie wiem co to takiego. Schab byl
tak zamarynowany ze smakowal wlasnie podobnie jak mielonka. Mysle ze to cos
do peklowania miesa (moze z jakimis spacjalnymi dodatkami - zapewne
autostradami - czytaj polepszaczami smaku typu E ilestam).

4. Data: 2010-10-06 12:50:35

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 14:30:12 +0200, Misiek napisał(a):

> Schab byl
> tak zamarynowany ze smakowal wlasnie podobnie jak mielonka.

Tylko po co ze schabu robić mielonkę? Z czegoś, co jest dobre, robić
zagzajer jakiś?

5. Data: 2010-10-06 15:05:07

Temat: Re: co za pRzyprawa...
Od: "zbigniew" <...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tylko po co ze schabu robić mielonkę? Z czegoś, co jest dobre, robić
> zagzajer jakiś?

co to jest zagzajer?

6. Data: 2010-10-06 17:27:32

Od: Marsjasz <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-06 10:12, Stokrotka pisze:
> [...]
> i raczej nie jest to saletra, bo nie zależy od zmiany koloru mięsa,
> i nie ma tego smaku np. w wędzonej polędwicy czy jakiejś innej wędlinie

prosze bardzo:

http://allegro.pl/kielbasa-szynkowa-do-szynkowar-wed
zarnia-i1259921999.html

uzywam i sobie chwale...

Marsjasz

7. Data: 2010-10-06 18:45:40

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 17:05:07 +0200, zbigniew napisał(a):

> co to jest zagzajer?

Dokładnie to...
"-Z dawnym (i nie tylko) nazewnictwem zwiazanych jest sporo ciekawostek.
Zargonowy "zagzajer" - to znieksztalcony niemiecki "Salzsaure" (kwas
solny), strzelanie z "kalafiorka" - to zastosowanie chloranu potasu. W
alchemicznych jeszcze czasach, produkt destylacji nazywany byl "duchem".
Stad dzisiejszy "spirytus" (do dzis w aptece: "Spiritus vini"). Inna nazwa
destylatu, to "wyskok". Stad zreszta "napoje wyskokowe". (ta dygresja - z
powodu nadchodzacych Swiat). Byl jeszcze jeden produkt suchej destylacji
resztek zwierzecych: weglan amonu, malowniczo nazywany kiedys "wyskokiem
rogu jeleniego". To dziwactwo przetrwalo podobno do dzis w Niemczech.
http://www.man.lodz.pl/LISTY/CHEMFAN/1996/12/0328.ht
ml

Terminu "zagzajer" używa sie potocznie na okreslenie mieszanki o dziwacznym
składzie i nieprzewidywalnym działaniu.

Ale z kolei zajzajer (o który Ci zapewne chodzi) to...
"http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=2542547"

W miejskim slangu to...
http://www.miejski.pl/slowo-Zajzajer

8. Data: 2010-10-06 19:19:23

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zajzajer to kwas solny - slang "żydowski".

9. Data: 2010-10-06 19:45:57

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 6 Oct 2010 21:19:23 +0200, Panslavista napisał(a):

> Zajzajer to kwas solny - slang "żydowski".

Albo slangowe określenie "niewiadomoczego".

10. Data: 2010-10-07 01:27:42

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Albo slangowe określenie "niewiadomoczego".

Tak jak wiele innych wyrazów które ktoś słyszał ale nie wiedział czego
dotyczą i użył, bo mu śmiesznie brzmiały.

Menu swojskiej restauracji
jaka fajna potrawa z dyni
ZAPYTAWYWUJE SIE...
HAJ !!!