Mesdames, Messieurs!

1. Data: 2001-09-26 12:50:38

Temat: Mesdames, Messieurs!
Od: E...@n...net (EsatreS) szukaj wiadomości tego autora

Marzy mi sie o takim wypieku wykreowanym na czesc pewnej
primadonny - tort operowy??? Jak to sie nazywa po francusku?
Jest w nim czekolada, kremy, ach...
Ma ktos przepis ?

1. Data: 2001-09-26 13:03:08

Temat: Re: Mesdames, Messieurs!
Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Mysle, ze chodzi Ci o Tort Pawlowej, jest specjalnoscia kuchni
australijskiej. Przygotowano je na czesc slynnej baletnicy Anny Pawlowej.
Tylko, ze to ciasto bezowe z bita smietana i owocami i nie ma tam slowa o
czekoladzie. Jesli o to Ci chodzi to znalazlam przepis i moge wklepac.
pozdr.
adiola

1. Data: 2001-09-27 00:35:23

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak bym mogla sie usmiechnac do Ciebie w tej sprawie i prosic o ten przepis
:o))))))

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
ICQ 81838200
http://bozena.samorzad.pw.edu.pl
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
=================================
Galeria grupy: http://www.pl-rec-kuchnia.prv.pl/
Archiwum: http://niusy.onet.pl/pl.rec.kuchnia
=================================

1. Data: 2001-09-27 17:37:07

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Jak bym mogla sie usmiechnac do Ciebie w tej sprawie i prosic o ten
przepis
> :o))))))

Ladny usmiech ,i prosze jak dobrze na mnie wplywa :-))))))))))))

Tort Pawlowej ( 8 porcji)

Beza
4 bialka
1 op. cukru waniliowego
15 dag cukru pudru
lyzeczka maki kukurydzianej lub ziemniacznej
lyzeczka octu winnego

Nadzienie
1,5 szkl. smietany kremowki
4 lyzki cukru pudru
lyzka likieru pomaranczowego
drobne owoce
lyzka likieru wisniowego
4 lyzki konfitury malinowej

Beza : bialka ubic na sztywna piane, stopniowo wsypujac cukier puder. Dodac
cukier waniliowy, ocet i make, wymieszac. Blache wylozyc papierem do
pieczenia. Na papierze uformowac krazek o srednicu 20 cm. Rozsmarowac piane
tak, by rzegi byly nieco wyzsze niz srodek. Piec ok. godz. w temp. 150 *C .
Zostawic w piekarniku do wystygniecia.

Nadzienie : schlodzona smietanke ubic na sztywno z cukrem pudrem oraz
likierem pomaranczowym. Owoce oplukac, osaczyc dokladnie. Konfiture
podgrzac, przetrzec przez sitko, wymieszac z likierem wisniowym.

Srodek bezy posmarowac plynna konfitura, wypelnic bita smietana. Wierzch
tortu udekorowac duza iloscia rozmaitych owocow ( sadzac z obrazka sa to :
poziomki, maliny, jezyny , jagody, itp.)

Nigdy go nie robilam, wiec jesli zrobisz to chetnie przeczytam relacje.
Przypominam sobie , jak bylam w Leningradzie ( stare czasy co? ), to jadlam
tam pyszny tort bezowy z kremem i orzechami. Nigdy wczesniej i pozniej nie
jadlam nic tak pysznego. Zamiast przywiezc do Polski i dac sprobowac
rodzinie, pozarlam z premedytacja caly duzy tort w
pociagu:-)))))))))))))))).
To tyle, zycze smacznego.
adiola

1. Data: 2001-09-27 21:11:11

Od: "Bożena" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki serdeczne, napewno wyprobuje i opowiem, co mi wyszlo.

> [...]
> jadlam nic tak pysznego. Zamiast przywiezc do Polski i dac sprobowac
> rodzinie, pozarlam z premedytacja caly duzy tort w

Ale jestes...... ;o) Co do tego tortu, to chyba wiem o co Ci chodzi, w
Wilnie tez kiedys byl taki, byl wspanialy, pyszny, nieziemski, fantastyczny
.... ach.... Kiedys tez wsunelam prawie caly. Ten tort byl bardzo popularny
jako tort weselny, zamawialo sie takie duze kilkupietrowe, pieknie
upiekszone.... ale czasy. Wiesz ciekawa jestem, czy jeszcze mozna go gdzies
kupic, juz dawno nie spotkalam. Ale narobilas mi smaku.....

Znam tort podobny do tego, ktory mi podalas. Robi sie go super szybko, tylko
chwile powinien postac w lodowce. Potrzebny jest zefir, bita smietana i
owoce (najlepsze sa truskawki), moga byc tez mrozone. Trzeba zefir pokroic w
drobna kostke (moczyc noz w zimnej wodzie, aby sie nie kleilo), ubic
smietanke (moze byc nawet torebkowa z parafii "Sniezka"), pokroic owoce (nie
bardzo drobno). Do formy wylozonej jakas folia lub czyms inym uklada sie
cienkimi warstwami: zefir, owoce, bita smietane i znow zefir, owoce i bita
smietane i tak do wypelnienia formy. Forme trzeba wstawic do lodowki na min
kilka godzin, aby sie przegryzlo i pokladalo.

Gdy sie go je, to nie bardzo wiadomo z czego jest zrobiony (kiedys
urzadzilam konkurs wsrod gosci... hi, hi, hi), jest lekki i delikatny i jest
tak pyszny, ze zapomina sie o kaloriach ;o)))

Pozdrawiam serdecznie :o)))))

Bozenka z Wilna :o)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

1. Data: 2001-09-28 06:39:16

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bożena <b...@s...pw.edu.pl> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisała:
> Znam tort podobny do tego, ktory mi podalas. Robi sie go super szybko, tylko
> chwile powinien postac w lodowce. Potrzebny jest zefir, bita smietana i
> owoce (najlepsze sa truskawki), moga byc tez mrozone.

A czy spotkalas gdzies zefir w Polsce? Bo ja chyba nie...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-09-28 06:59:09

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Ten tort byl bardzo popularny
> jako tort weselny,
Raaaaacja, pamietam......

> Ale narobilas mi smaku.....

A sobie to nie ? :))))))))))))))))))) O malo nie zaslinilam klawiatury
:))))))))))

A moze by tak na rosyjskich grupach ( maja takie ?) znalezc przepis? Albo u
znajomych Rosjanek ?
No slinie sie strasznie :-)))))))))))))

Dziekuje Bozenko za przepis :))))))))))))))))
Tylko oswiec mnie moja droga co to ten ZEFIR ?
Bo ze wiaterek, to wiem :)))))))))
Ale jak go nalapac i pozniej pokroic nie wiem, a moczyc to juz wogole nie
mam pojecia :))))))))))))))))

Domyslam sie , ze chodzi o cos mietowego?, tylko gdzie ja mam to kupic?, a?
:))))))))

Przypomnialam sobie, jak kiedys podawalam kolezance przez telefon przepis na
ciasto i mowie : " 2 lyzki dzemu ", a ona do mnie " dymu?, a skad ja wezme
dym?!!!!!!!!!!!!! " :-)))))

pozdrawiam
adiola ( strasznie dzis leje, brrrrrrrr )

1. Data: 2001-09-28 07:33:01

Od: i...@r...com.pl (Klient - rzeczoznawcyap - info) szukaj wiadomości tego autora

From: Bożena

> Potrzebny jest zefir,

A cio to zefiiiir ???

--
Maya
"When God made man, she was only testing"

1. Data: 2001-09-28 07:36:30

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik adiola <a...@p...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisała:
> Tylko oswiec mnie moja droga co to ten ZEFIR ?

Zefir to taki wyrob cukierniczy spotykany u naszych wschodnich
sasiadow.
Wyglada jak bezy, ale ma zupelnie inna konsystencje w srodku,
jest troche zblizony w smaku do ptasiego mleczka, bardzo delikatny,
jakby byl wypelniony powietrzem, stad nazwa od wiatru zefir.
Jest zrobiony z ubitych bialek lub wody, agaru lub zelatyny (w warunkach
domowych zelatyny), cukru i dodatkow smakowych typu kwasek
cytrynowy itp.

> Domyslam sie , ze chodzi o cos mietowego?, tylko gdzie ja mam to kupic?, a?
> :))))))))

O mietowym nie slyszalam, znam tylko zwykly bialy lub owocowy.
Kupic mozna za wschodnia granica lub sprobowac zrobic samemu...

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2001-09-28 08:50:35

Od: "adiola" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> O mietowym nie slyszalam, znam tylko zwykly bialy lub owocowy.
> Kupic mozna za wschodnia granica lub sprobowac zrobic samemu...

No widzicie, mietowy przyszedl mi do glowy z powodu tegoz wiatru ( zefir )
wlasnie, tyle, ze myslalam o oddechu podczas jedzenia, hihihi .
adiola

Marchewka konserwowa
Soft-Ice - gdzie w Polsce?
Buleczki cynamonowe- zrobione!