Mierzenie poziomu cukru glukometrem

1. Data: 2006-08-14 07:37:38

Temat: Mierzenie poziomu cukru glukometrem
Od: "Monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam maly problem. Otóz w zwiazku z cukrzyca ciazowa od dwóch
tygodni jestem w posiadaniu glukometru i 4 razy dziennie mierze poziom
cukru. Jak dotad wygladalo na to, iz dieta dala efekty - wszystko
trzymalo sie w normie. Po otwarciu nowego pudelka pasków zaczelo
sie jakies wariactwo. Jem to samo co dotad, a cukier szybuje w
kosmos. Nawet na czczo wyniki sa zadziwiajace - poprzednio nigdy nie
przekroczylam 90, a teraz powyzej 100. Sprawdzalm kalibracje i
wszystko gra. Czy to mozliwe, aby wyniki z dwóch róznych pudelek
pasków tak sie od siebie róznily? I co w takiej sytuacji powinnam
robic? Z góry dziekuje za rady.

2. Data: 2006-08-14 10:05:29

Temat: Re: Mierzenie poziomu cukru glukometrem
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Monika" <m...@o...pl> napisal w wiadomosci
ps.com...
[...]

Najpewniejszym sposobem jest sprawdzenie poprawnosci systemu
glukometr-pasek przy uzyciu firmowych roztworów kontrolnych. Jesli ich
nie masz, to wypadaloby zglosic sie do poradni diabetologicznej, w
której zalecono ten model glukometru (pielegniarka powinna miec roztwory
kontrolne) lub do Stowarzyszenia Chorych na Cukrzyce, gdzie tez zwykle
maja.
Jesli to zawiedzie, to mozna sprawdzic glukometr z wynikami uzyskiwanymi
na analizatorze uzywanym w laboratorium, pamietajac, ze sa glukometry
przeliczajace wyniki z krwi kapilarnej na osocze krwi zylnej.
Glukometry psuja sie dosc nieczesto. Raczej stawialbym na wadliwe paski,
które nie wiesz [przeciez jak byly przechowywane w hurtowni,transporcie,
aptece. Doraznie mozesz otworzyc niowe opakowanie i mierzyc na nim. Ale
aby ostatecznie rozwiklac sprawe, trzeba jednak i tak przeprowadzic to
co powyzej.
A swoja droga - zmiana glikemii z 90 na 100 to nie jest dramat. Musisz
pamietac, ze zmiennosc glikemii u tej samej osoby, o tej samej porze
doby, po takim samym leczeniu i takim samym posilku, w podobnej sytuacji
emocjonalnej moze wynosic od 20 do nawet 50%. Tak wiec naturalne
zmiennosc glikemii moze za to odpowiadac.
A moze byc tez i tak, ze mierzone, zmieniajace sie w czasie poziomy
glikemii wynikaja ze zmian w badanym i wymaga to juz konsultacji z
lekarzem prowadzacym.
--
Marek Li

3. Data: 2006-08-14 20:41:16

Od: "Cudna" <m...@B...pl> szukaj wiadomości tego autora

moze popros by Ci dokladnie pokazano jak to sie robi??
wydaje sie ze to zadna filozofia ale samej zdarzylo mi sie kilka razy zle
zmierzyc cukier;/
a to palec dokladnie nie wytarty czy pasek dotkniety...wszystko ma znaczenie
pozdrawiam;)

4. Data: 2006-08-15 05:15:50

Od: Dorota <d...@N...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Monika <m...@o...pl> wrote:
> [...]
> wszystko gra. Czy to mozliwe, aby wyniki z dwóch róznych pudelek
> pasków tak sie od siebie róznily? I co w takiej sytuacji powinnam

A jaki masz glukometr? Mi wypożyczono Accu-Check Active i w jego
przypadku przy zmianie pasków trzeba również wymienić klucz kodujący
(który jest dostarczany razem z paskami) - może to ten problem?

Jeśli to nie to, to sugeruję, tak jak przedpiścy, sprawdzenie
glukometru specjalnymi płynami, ewentualnie wyczyszczenie go.
Dostałaś do niego instrukcję?

Pozdrawiam i powodzenia :)
--
Dorota Kulas
dorotaq (at) polbox.com

5. Data: 2006-08-16 07:45:53

Od: "Monika" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki dla wszystkich za porady. Mam Medisense Precision. Denerwuje
mnie po prostu totalny brak jakichkolwiek prawidłowości pomiędzy
znacznie podwyższonymi wynikami, a tym co zjadłam. Przy poprzednim
pudełku pasków, szybko i łatwo takie prawidłowości dały się
wykryć (stąd moje przypuszczenie, że z paskami jest coś nie tak). W
efekcie już boję się jeść cokolwiek. Mimo wszystko poczekam do
poniedziałku, kiedy mam kontrolę u diabetologa, i się poskarżę -
zobaczymy, co z tego wyniknie.

Obrzek mózgu
Pękające naczynka, 41 stopni gorączki - Pomocy!
Skręcona kostka + gips
Siniaki