Mieszkanie na poddaszu - plusy i minusy

11. Data: 2005-04-16 06:18:21

Temat: Re: Mieszkanie na poddaszu - plusy i minusy
Od: "JJAAGG" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Hałas, np. przy padającym deszczu nie da się oglądać TV. Ale to nie musi
> być regułą.

Nie bedzie halasu jak dach nie jest kryty blachą. Mam poddasze i dach kryty
blacha dachowkową. Przy naprawde duzej ulewie slychac szum ktory dochodzi u
mnie w 90% przez przewody wentylacyjne ktore tymczasowo wyprowadzilem ponad
strop poddasza pod gole pokrycie blachą. Jak wyprowadze kominki nad dach nie
powinno byc problemu. Nawet teraz nie mozna tego nazwac halasem, co najwyzej
usypiajacy szum. W lato jest w zasadzie rownomierna temperatura na parterze
i na poddaszu, w zimie cieplej jest na poddaszu bo cieple powietrze unosi
sie na gore. Ciezko mi powiedziec jak to jest jak ma sie tylko samo
poddasze. Mysle ze jak dach jest dobrze izolowany to nie powinno byc ani za
goraco ani za zimno.

pzdr
marcin

12. Data: 2005-04-17 20:47:45

Od: "Agusia D." <N...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Alicja" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> Przymierzam się do zakupu mieszkania na poddaszu. Właściwie same skosy
> (mniejsze albo większe); prosta jest tylko ściana frontowa z wyjściem na
> balkon. Zastanawiam się jakie są mankamenty takiego mieszkania: latem
> goraco,
> zimą zimno? Na co zwrócić uwagę? (izolacja, dach itp)
> Podzielcie się, proszę, swoimi spostrzeżeniami.

Witam!
Mieszkamy w dwupoziomowym mieszkaniu, na górze mamy sypialnię, pokój,
łazienkę i pralnię z suszarnią..
Na górze w lecie jest bardzo gorąco, mimo że podczas wykańczania dołożyliśmy
warstwę izolacji do już istniejącej. Zimą jest ciepło, w sypialni mamy
zakręcone kaloryfery i uchylone okno :-)
Na górze bardzo szybko wysycha wszelkie pranie :-)
Dach jest kryty blachą, ale deszcz nie przeszkadza, a wręcz umila życie.
Zwróćcie uwagę na jakość wykonania dachu. U nas ciekło wokół okien
dachowych.
Plusem jest to, że mamy dobrą kondycję dzięki ciągłemu pokonywaniu czterech
pięter po schodach (blok bez windy), co z obciążeniem zakupami nie jest
przyjemnością :-))
Plusem jest możliwość kąpieli pod gwiazdami :-)
Pozdrawiam!
Agnieszka i dwa kanarki :-)

--
____________________________
Radio - to cudowny wynalazek!

13. Data: 2005-04-18 06:03:50

Od: "Alicja" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za wszystkie uwagi; przeczytałam z wielkim zainteresowaniem.
Ostatnio byłam na budowie i dowiedziałam się, że dach będzie kryty dachówką
ceramiczną, izolacja: wata mineralna 20 cm.

Pozdrawiam i czekam na dalsze wypowiedzi :-)
Alicja

test test
gaz, piecyk, koszty ?
Adaptacja szopy?