Migrena

71. Data: 2003-06-25 17:28:14

Temat: Re: Migrena
Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tweety" <C...@p...pl> napisał w wiadomości news:

> No własnie ja jak urodziłam Krzysia to 1 z pielęgniarek poinformowała
> "zainteresowanych" m.in. cały mój zakład pracy co jak gdzie i kiedy, a
> ja podpisywałam papier kto ma być upowazniony do takich informacji- maż
> i nikt wiecej a nie cała firma. Komu chciałam powiedzieć to zadzwoniłam
> a reszta?? tak samo było jak musiałam usunąć ciązę- cały zakład
> wiedział, oczywiscie bez szczegółów, ze to ciaza martwa, ze inaczej sie
> nie dało, tylko to, ze ja usunęłam. Mieli o czym plotkowac i to jest
> fair?? pielęgniarkom wolno takie rzeczy rozpowiadaC??!! nie sądzę...

Nie wolno, ale dopóki ludzie, któych to dotyczy, nie zaczną interweniować,
nie ma co liczyć na zmianę obyczajów.

boniedydy

72. Data: 2003-06-25 17:32:17

Od: tweety <C...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik boniedydy napisał:
> [...]
pielęgniarkom wolno takie rzeczy rozpowiadaC??!! nie sądzę...

> Nie wolno, ale dopóki ludzie, któych to dotyczy, nie zaczną interweniować,

tak tylko zeby interweniowac trzeba udowodnić, a zeby udowodnic to nie
wystarczą zasłyszane informacje tylko dowody, namacalne, a takich nie
było, bynajmniej nie takich które np. sąd by uznał, bo ludzie, którzy
sami to roznieśli nie pójdą i nie staną za mną murem, wszak to oni
plotkowali :-) dopóki mentalnosc polskich słuzb medycznych sie nie
zmieni to tak bedzie, kazdy z nas powienien wiedziec, ze jak pracuje to
do domu nie przynosi pracy. Ja podpisywałam klauzulę o tajemnicy
zawodowej i nie moge rozpowiadac kto ile zarabia i tak nie pamietam,
zreszta i gdyby kazdy na powaznie traktował swoje obowiązki nie byłoby
takich sytuacji- ktos cos komus powiedział bo to fajna sensacja, a z
drugiej strony to moze kogos zabolec bo to czyjes zycie prywatne. Tak
bronimy swojej prywatnosci ale bawimy sie opowiastkami o sasiadach kto z
kim i dlaczego. Zwykła polska mentalnosc :-(

Magdalena + Karolina (27.10.97) + Krzysztof (05.01.03)
http://www.master.pl/~mwota/

73. Data: 2003-06-25 18:11:38

Od: "boniedydy" <b...@z...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> było, bynajmniej nie takich które np. sąd by uznał, bo ludzie, którzy
> sami to roznieśli nie pójdą i nie staną za mną murem, wszak to oni

Racja, to jest trudna sytuacja, ale IMO przełożonej można naskarżyć bez
dowodów w ręku - to nie sąd.

boniedydy

74. Data: 2003-06-25 18:56:55

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Z. Boczek" <z...@U...pl> napisał w wiadomości

> Ujawnienie skandalów osób publicznych mających być wykładnikami i
> wzorami moralności, jakimi powinni być ksiądz/zakonnica (defaultowo
> trzymający się rygorów, które sam sobie wyznaczyli) nie jest IMHO
> karygodne.

Ani ksiądz, ani zakonnica NIE SĄ osobami publicznymi. Obowiązują ich
dokładnie takie same reguły postępowania jak każdego katolika (chyba że jest
specjalny dekalog dla księży...). A zatem równie uprawnione byłoby
rozpowszechnianie informacji nt. założenia spiralki o każdej kobiecie, która
ma na szyi medalik czy krzyżyk.

> Ktoś, kto widziałby koszulkę 'Iron Maiden' pod sutanną i mówi o tym
> innym, nie jest równoznaczny z kimś, kto mówi o _każdej_ koszulce
> 'Iron Maiden', którą zobaczy na mieście.

A co wg Ciebie należałoby nosić pod sutanną/habitem, żeby było bogobojnie?
Ja koszulki Iron Maiden nie widziałam, ale TSA jak najbardziej.
ER

75. Data: 2003-06-25 18:58:45

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> Oczywiście - z mojej strony BEZPOŚREDNIO nie dostaną ani grosza.
> Pomijam już fakt, że POŚREDNIO i tak dostają: państwo nad wyraz
> hojnie prezentuje KK darowizny w gruntach, w budynkach

Nie zapomnij o tym, że najpierw KK został ze wszystkiego wywłaszczony przez
to właśnie państwo. A były to w dużej części dobrowolne darowizny osób
prywatnych.
ER

76. Data: 2003-06-25 19:05:22

Od: Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy widzieliście tę reklamę, w której "Z. Boczek" <z...@U...pl>
mówi:

>rodzinie!
>
>Dobrze, odłóżmy słowo 'nieletniej' na bok. A co z sytuacją gwałtu na
>pełnoletniej, gdyby dokonał go ksiądz? Lekarz też nie ma prawa...?

A nie jest czasem tak, że gwałt ściga sie na wniosek poszkodowanej?
Oczywiście jeśli mowa o osobie pełnoletniej.

> [...]
>wzorami moralności, jakimi powinni być ksiądz/zakonnica (defaultowo
>trzymający się rygorów, które sam sobie wyznaczyli) nie jest IMHO

Owszem, z tym, że rozdzielajmy fakty od mitów. :->

>Jak pisałem: niech się wstydzi ten, co robi - nie ten, co o tym
>mówi.

Mhm, a ta pielęgniarka to do której grupy powinna IYO należeć?

>znajomym,
>wynik.
>
>AIDS u normalnej osoby a spiralka u zakonnicy to nieco inna
>sytuacja...
>Pierwsze to tragedia, drugie to sprytne zabezpieczenie przed
>dzieciątkami z miłości do seksu. I to jest bulwersujące w przypadku
>zakonnicy.

Khekhekhe, serio sądzisz, że ta pielęgniarka czyni takie rozróżnienie? A
co, jeśli dla niej podobne badanie to jeszcze jeden "skandal",
bulwersacja czy zwykła sensacja. Vide sprawa opisywana przez Tweety.

>Ktoś, kto widziałby koszulkę 'Iron Maiden' pod sutanną i mówi o tym
>innym, nie jest równoznaczny z kimś, kto mówi o _każdej_ koszulce
>'Iron Maiden', którą zobaczy na mieście.

Sure, ale IMO nie da sie w tym przypadku chlasnać takiego prostego
podziału. Bo można założyć, że osoba ze skłonnością do paplania o czymś,
co powinno być jej tajemnicą służbową, z radością podzieli się innymi
pikantnymi, wg niej, szczegółami o innych osobach.

Agnieszka
--
GG 1584 (-.-------.- Folk Lore for the Masses -.--------.-)
("Kobieta znacznie mniej odpowiada za to, co robi.)

77. Data: 2003-06-25 19:19:11

Od: "Z. Boczek" <z...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Ewa Ressel <r...@p...fm> i te mądrości
wymagają stanowczej erekcji:

> [...]
spiralki
> o każdej kobiecie, która ma na szyi medalik czy krzyżyk.

Według Ciebie księża nie są osobami zauważanymi? Dla mnie osoba
publiczna to osoba: rozpoznawana, utrzymywana z pieniędzy
społeczeństwa, charakterystyczna (jak policjant, starosta, radny).
Bynajmniej nie używam określenia 'publiczna' zgodnie z
biurokratyczną nomenklaturą.

Księży obowiązuje przecież _o_wiele_więcej_ niż osobę z krzyżykiem.
Są zobligowani do przestrzegania ostrzejszej reguły niż kazdy z
krzyżykiem, prawda? Wystarczy wymienić choćby śluby celibatu,
oddania życia kościołowi, itp.
Poza tym (pomijając wszystko powyżej) są oni strasznymi wojownikami
o zaprzestanie antykoncepcji przecież, nie wspominając już o
defaultowym byciu moralnymi przewodnikami.

I w tych punktach tkwi różnica pomiędzy nimi a zwykłymi obywatelami.

> A co wg Ciebie należałoby nosić pod sutanną/habitem, żeby było
> bogobojnie?
> Ja koszulki Iron Maiden nie widziałam, ale TSA jak najbardziej.

No tak, ale TSA to alternatywa i nie śpiewa chyba tak
kontrowersyjnie i nie ma takich pics'ów jak IM? :]
IMHO różnica jak między Big Cyc a KATem :]

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

78. Data: 2003-06-25 19:20:54

Od: "Z. Boczek" <z...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> Nie zapomnij o tym, że najpierw KK został ze wszystkiego
> wywłaszczony przez to właśnie państwo. A były to w dużej części

A realnie patrząc: darowizny magnaterii i innej elyty, której
pasowały kolaże z KK, a która dochrapywała się przez dziesięciny,
feudalizm, wasalstwo i temu inne sposoby wykorzystywania biednych.

Sam kijkiem tego nie obrysował, że jego i basta chyba? :]

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

79. Data: 2003-06-25 19:54:13

Od: "Z. Boczek" <z...@U...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, gdyż Agnieszka Krysiak <k...@g...pl> i te
mądrości wymagają stanowczej erekcji:

prawa...?
> A nie jest czasem tak, że gwałt ściga sie na wniosek
poszkodowanej?
> Oczywiście jeśli mowa o osobie pełnoletniej.

Owszem. Ale nadal uważasz, że lekarz większą winę niż ksiądz ponosi?
:]
IMHO nie.

(defaultowo
> Owszem, z tym, że rozdzielajmy fakty od mitów. :->

A bardzo proszę: www.faktyimity.pl
Bardzo interesujący artykuł o ponownym molestowaniu w Poznaniu :)

> Mhm, a ta pielęgniarka to do której grupy powinna IYO należeć?

Przyznałem - tajemnica została naruszona, ale IMHO zasadnie.

[kruczki prawne w zasłanianiu winnych, AIDS a spiralka i
obgadywanie]
> [...]
> A co, jeśli dla niej podobne badanie to jeszcze jeden "skandal",
> bulwersacja czy zwykła sensacja. Vide sprawa opisywana przez

Nie dyskutuję o obgadywaniu 'szaraków'. Nie spodobało mi się jedynie
zasłanianie dyplomatów i wysłanników Watykanu tajemnicą lekarską.
Szulerów i szuje należy tępić.

W przypadku tweety ktoś COKOLWIEK kumający powinien się domyśleć, że
były poważne przesłanki, skoro wykonała zabieg legalnie.

> [...]
> czymś, co powinno być jej tajemnicą służbową, z radością podzieli
> się innymi pikantnymi, wg niej, szczegółami o innych osobach.

Sure, ale ja nie dyskutowałem o _każdym_ przypadku naruszania
tajemnicy - ale o tych jeno, które odsłaniają poważniejsze brudy.

P.S. Gdyby Giertycha obgadała farmaceutka, że 100 kondomów kupywał,
też wytykałbym to i nie obruszał na tajemnicę ... farmacetyczną, że
nie ma gość intymności w aptece :))))))))))))

--
Z poważaniem,
Z. Boczek

80. Data: 2003-06-25 19:55:17

Od: "Nixe" <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Z. Boczek tak oto pisze:

:: Ksiądz, podobnie (w uproszczeniu) jak urzędnik budźetówki, jest
:: opłacany z kwot członków (tylko, że kościoła - nie państwa).
:: Zatem opłacający go/Kościół katolik (tak samo jak podatnik) ma prawo
:: potępiać niewłaściwe gospodarowanie owymi pieniędzmi - ba! używanie
:: ich w sprzeczności z głoszonymi zasadami i przykazaniami.

Ale, o ile się nie mylę, nikt nikomu nie każe (w odróżnieniu od przymusu
płacenia podatków) płacić takich datków na księży i Kościół. Jeśli każe, to
zgadzam się jak najbardziej, że można wymagać poprawnego nimi gospodarowania.

:: Jakby nie patrzeć, jest to afera - i moralna, co przyznajesz, i
:: finansowa również.

Co do afery finansowej to tylko wtedy, gdy się mocno nagnie fakty.
IMHO to, co na tacę i "po kolędzie" jest dobrowolne ("co łaska" ;-), a nie
pod przymusem.

--
PozdrawiaM.

3 lata w plecy?