Mikołajki w przedszkolu

41. Data: 2008-11-16 15:21:41

Temat: Re: Mikołajki w przedszkolu
Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka:

> Lepiej zakazać wszystkim dzieciom przyjemności, bo jakiś rodzic wstydzi się
> przyznać, że ma chore dziecko? To jakieś, nomen omen, chore jest.

tak. Lepiej zabronic dzieciom watpliwych dla kazdego przyjemnosci, a wybrac
mniej problematyczne przyjemosci. Cos w tym jest az tak klopotliwego, zeby nie
wsadzic czekladay do paczki a jakias zabawke??

> Jak moje
> dzieci chodziły do przedszkola, to słodycze jak najbardziej były w takich
> paczkach, a jak jakeiś dziecko nie mogło jeść czekolady czy konkretnego typu
> słodyczy, to rodzice mówili, co można dać dziecku w zamian, żeby nie było
> poszkodowane. Zakazywanie wszystkim dzieciom słodyczy to jakiś faszyzm.

faszyzmem jest zabronic dziecku, ktore nie powinno jesc slodyczny, cukierkow z
paczki ktore dostaly inne kolezanki, i oblizuja paluchy po czekoladzie.

i.

42. Data: 2008-11-16 15:24:37

Od: "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka:

> Oraz w przedszkolu, nie widzę sprzeczności.

przedszkole to nie dom.

> A te chore przez najbliższe dwa miesiące będą chodzić po ulicach w workach
> na głowie, żeby przypadkiem nie zobaczyć rozdającego słodycze Mikołaja.

te chore, otyle, i inne nie beda widzialy kolezanki z przedszkola z czekolada
w rece.

> Chore/uczulone dziecko nie musi, a właściwie to nie powinno, być chowane w
> przeświadczeniu że słodycze nie istnieją. Ma mieć świadomość, że jemu
> szkodzą i nie może ich jeść. A inne dzieci jedzą i jeść będą. I trzeba z tym
> żyć, a nie ograniczać innym to, czego się samemu nie może.

to sa dzieci przedszkolne, a nie dorosli. Dziecku bedzie przykro mimo
wszystko, po co stwarzac taki problem skoro rozwiazanie moze byc i zdrowsze i
wspolne. Dziecko nie musi sie czuc inne nawet w czasie wpolnego swietowania.
Co sie komu stanie jesli nie bedzie slodyczy w worku?? Na prawde to tak trudno
zrozumiec?

i.

43. Data: 2008-11-16 15:26:57

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości
> [...]
Gdyby

> toprne to jest pojecie wzgledne, chodzi o estetyke? to ja bym tez nie
> chcial topornych

> to jak znalezc zloty srodek?

Czy to musi być coś słodkiego? Nie może być skakanka, klocki, piłki
albo inna zabawka? Albo coś uniwersalnego?

44. Data: 2008-11-16 15:28:57

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Baloo" <j...@o...eu> napisał w wiadomości

> Przypuszczalnie w imię dziwnie pojmowanej poprawności politycznej.
> Na tej zasadzie należałoby zabronić grania w piłkę i biegania po dworze,
> jeśli w grupie jest dziecko na wózku inwalidzkim.

Na tej zasadzie to powinno się wszystkie dzieci posadzić na wózkach. By temu
jednemu przykro nie było.

Sylwia

45. Data: 2008-11-16 15:30:23

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "lemonka" <...@a...com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "gazebo" <g...@c...net> napisał w wiadomości

> Gdyby

> własnych
> czekoladę,

> Czy to musi być coś słodkiego?

Nie musi. Ale dlaczego nie może być?

>Nie może być skakanka,

A jak jakies dziecko jest niepełnosprawne?

Sylwia

46. Data: 2008-11-16 15:31:44

Od: "Baloo" <j...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Iwon(K)a napisał(a):

> po co stwarzac taki problem skoro rozwiazanie moze byc i
> zdrowsze i wspolne.

Może po to, by nie wychowywać dziecka w przeświadczeniu, że zawsze i
wszędzie świat będzie się mu kłaniał w pas przez wzgląd na jego ułomność. Co
innego umożliwianie ludziom upośledzonym pełnoprawne współistnienie w
społeczeństwie, a co innego poświęcanie się dla nich własnym kosztem.
Dlatego choć absolutnie popieram tworzenie podjazdów, wind, uchwytów, miejsc
parkingowych itp. dla inwalidów na wózkach, to sama nie zrezygnuję z
poruszania się o własnych nogach w myśl idei "żeby mu nie było przykro".

47. Data: 2008-11-16 15:33:31

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwon(K)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Agnieszka:

> przedszkole to nie dom.

To może zrezygnujmy z posiłków w przedszkolu? Bo to nie dom. Albo z
leżakowania.

> te chore, otyle, i inne nie beda widzialy kolezanki z przedszkola z
> czekolada
> w rece.

No nie daj boże jak zobaczy na spacerze koleżankę z grupy z czekoladką w
ręku. Co wtedy?

> [...]
> swietowania.
> Co sie komu stanie jesli nie bedzie slodyczy w worku?? Na prawde to tak

A co w przypadku różnych imprez przedszkolnych, występów itp. Zazwyczaj po
przedstawieniach sa w salach poczęstunki. Też zakazać? Zero czekoladek bo
jakies dziecko uczulone? Zero orzeszków bo jakies dziecko uczulone. Może
nawet zero paluszków słonych bo a nuz jakieś dziecko ma chore nerki?

Sylwia

48. Data: 2008-11-16 15:36:11

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

> I dlatego, że jeden nie może, to reszta też?
> Nie uważasz, że to pewien rodzaj bycia psem ogrodnika?

Uważam, że to typowo polskie. Mi wolno i będę to jadł, reszta mnie nie
obchodzi. Ważny jest dla mnie koniec _mojego_ własnego nosa aż do
ostatniego skrawka _mojego_ podwórka.

> Straszne. Świat nie jest sprawiedliwy i nie chodzi w nim o to, żeby
> dostosowywać się do_jednostek_ za wszelką cenę i
kosztem_własnego_życia.

A, szanowna pani (czy pan) - jak rozumiem - nie ma nic przeciwko
demonstracyjnemu jedzeniu ciastek i czekolady na oczach zagłodzonych
dzieci, bo świat nie jest sprawiedliwy a pan(i) ma właśnie ochotę na
batonika i ciasteczka?
Tak, tak, wyolbrzymiam.

> Paradoksem jeszcze jest to, że ludzie w różny sposób upośledzeni nie
> oczekują takich poświęceń, bo są skrępowani podkreślaniem w ten
sposób ich
> dysfunkcji.

Owszem, pod waruknkiem, że ich dysfunkcje będą w ten sposób
podkreślane. Mam tu masę przykładów: idąc na pogrzeb zakładamy ciemne
ciuchy, żeby podkreślić strojem nasz szacunek nie tylko dla zmarłego
(bo jemu to i tak wszystko jedno) ale i dla jego rodziny. A przecież
jeśli zmarły nie był naszą rodziną, tylko koleżanki z pracy, mogłybyśmy
się ubrać na pstrokato, bo ciemny strój podkreśla smutek bliskich. Więc
jak: dyskretny umiar w dostosowaniu się do jednego dysfunkcyjnego
dziecka to ostetntacja czy szacunek dla jego potrzeb/problemów? Spróbuj
udzielić jednej prostej odpowiedzi i zakończmy tę dyskusję.

49. Data: 2008-11-16 15:38:24

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szpilka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Nie musi. Ale dlaczego nie może być?

Może. Można też kopać leżącego, bo zawadza na chodniku. Można.

> A jak jakies dziecko jest niepełnosprawne?

Jeśli jest niepełnosprawne to trzeba pomyśleć o innej zabawce. Zabawek
ci u nas dostatek.

50. Data: 2008-11-16 15:44:39

Od: "Szpilka" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Szpilka" <s...@t...pl> napisał w wiadomości

> Może. Można też kopać leżącego, bo zawadza na chodniku. Można.

No ok, pójdźmy na kompromis w kwestii zawartości paczek.
A co z innymi sytuacjami juz przeze mnie przytaczanymi w tym wątku. Np
poczęstunek w sali po jakims występie dzieci. Co wtedy?
Też wszyscy mają się dostosować do 1 dziecka?

Sylwia

Gdzie na narty z dziećmi ?
Adres do Swietego Mikolaja- ktos zna?
Jak się nie dać w szkole