Miodownik-przepis

1. Data: 2007-02-05 08:24:25

Temat: Miodownik-przepis
Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich serdecznie,
Będąc wczoraj w czeskich górach, miałam okazję zjeść w schronisku pyszne
ciacho - nazywało się toto miodownik Marlenka.
Było to kilka warstw ciasta z miodem, przekładanych kremem pachnącym
karmelem, na górze posypane orzechami. Ciacho było lekkie i przepyszne :-)
Googlam i googlam, ale wyskakują mi miodowniki z kremem z kaszki albo z
budyniem, a to nie do końca to :-)
Czy znacie może przepis na takie ciasto jak wyżej opisane?
Zastanawiałam się, czy nie zrobić właśnie takiego kremu z budyniu utartego z
masłem i do tego dodać np. trochę karmelu, ale może bez kombinowania i
"wyważania otwartych drzwi" któś mnie wspomoże przepisem?
Pozdrawiam
Gocha

2. Data: 2007-02-05 08:42:07

Temat: Re: Miodownik-przepis
Od: Marsjasz <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha napisał(a):
> [...]
> masłem i do tego dodać np. trochę karmelu, ale może bez kombinowania i
> "wyważania otwartych drzwi" któś mnie wspomoże przepisem?

gdyby nie ta lekkosc mozna by pomyslec ze to rodzaj czeskiej baklawy...
Mars

3. Data: 2007-02-05 08:57:24

Od: "czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha <g...@w...pl> napisał(a):

> Zastanawiałam się, czy nie zrobić właśnie takiego kremu z budyniu utartego
> masłem i do tego dodać np. trochę karmelu,

Przecież możesz kupić budyń karmelowy - i już nic nie trzeba dodawać dla
zapachu.

Ania

4. Data: 2007-02-05 09:16:11

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Gocha" <g...@w...pl> wrote in message

Witaj!

Kremy z budyniem jadłem pierwszy raz w napoleonkach. A, że byłem
kuchcikiem u mojej matki bardzo często kręciłem kremy do ciast - zawsze z
masła, później pojawiły się robione na parze (czyli w kąpieli wodnej).
Jakość ich zdecydowanie spadła, gdy moja matka odkryła margarynę, w tym
także margarynę czekoladową (koniec lat 50 ubiegłego wieku), był taki
produkt.
Do miodowników robiłem cztery rodzaje kremów: dwa białe - w tym jeden
cytrynowy i dwa kolorowe - kakaowy i kawowy. Resztę stanowiły powidła.
Czasem było to ciasto tortowe - pieczone w tortownicy i odpowiednio po
złożeniu zdobione, ale najczęściej na blachach prostokątnych. W moim domu
najwięcej piekłem bab oraz tort makowy - ciasto wymieszane z makiem - po
wierzchu lukrowany...

5. Data: 2007-02-05 09:21:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> [...]
> najwięcej piekłem bab oraz tort makowy - ciasto wymieszane z makiem - po

Zapomniałem dodać - ciemne ciasto to był rodzaj biszkoptu z dodatkiem kakao
(nie dużo, bo straci lekkość, oraz karmelu (niezbyt upalonego, aby nie był
gorzki), smak piernikowy, na polskich przyprawach do piernika z tamtych lat,
które były o niebo lepsze - nie były perfumowane jak te obecne wyroby.

6. Data: 2007-02-05 10:46:15

Od: "Aga_M" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gocha" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]

A może taki??

Ciasto
60 dag mąki, 3/4 szklanki cukru, 2 jaja, 2 żółtka, 20 dag margaryny, 3 łyzki
mleka, 3 łyzki miodu, 2 łyżeczki sody oczyszczonej, 1 opakowanie cukru
waniliowego

Polewa orzechowa
1/2 kostki margaryny, 4 łyżki cukru, 2 łyżki miodu, 20 dag posiekanych
orzechów włoskich

Krem I
2 opakowania budyniu smietankowego

Krem II
puszka skondesowanego mleka słodzonego

1. Mąkę wymieszaną z sodą oczyszczona i przesianą przez sito na stolnicę
posiekać z margaryną. dodać pozostałe składniki i zagnieść ciasto. podzielić
na trzy części.
2. trzy identyczne prostokątne formy (20x30cm) wyłożone papierem wylepic
cienko ciastem. Na jedną cześć ciasta wylac goraca polewę orzechowa. Upiec
wszystkie placki.
3.Ugotowac budyń smietankowy wg przepisu zużywając o jedna trzecią mleka
mniej niż podano w przepisie.
4.puszkę z mlekiem gotowac ok. 3 godzin.

Na jeden upieczony placek wykładamy budyn, przykrywamy drugim na to karmel z
puszki i przykrywamy ostatnim plackiem z orzechami.

Pozdrawiam
Aga

7. Data: 2007-02-05 10:56:03

Od: "Gocha" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aga_M" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Na jeden upieczony placek wykładamy budyn, przykrywamy drugim na to karmel
> z puszki i przykrywamy ostatnim plackiem z orzechami.

Mniam, wygląda mi na to, że to właśnie o takie ciasto mi chodziło. Zrobię w
tym tygodniu i dam znać czy aby na pewno to to :-)
Pozdrawiam serdecznie i dziękuję wszystkim za odpowiedzi :-)
Gocha

8. Data: 2007-02-05 23:20:19

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> Witaj!

Spierdalaj.
--

Bluzgacz
GG:5015

9. Data: 2007-02-05 23:20:55

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

> Zapomniałem dodać -

Ja rowniez zapomnialem dodac: targaj lotra niedojebie.

10. Data: 2007-02-05 23:21:29

Od: "Bluzgacz" <n...@w...il> szukaj wiadomości tego autora

"czeremcha " <c...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote in message

Won dziwko.
--

Bluzgacz
GG:5015
alt.pl.zbluzgaj - kultura alternatywna

Już nie będę ;-(
wszyscy maja z was polewke.
Coś w stylu gulaszu
Co to jest cewal sojowy?
Elektryczny garnek do gotowania ryży na parze...