Re: Mirabelka (żywoplot)

From: <g...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Mirabelka (żywoplot)
Date: 19 Apr 2001 08:38:30 +0200
Sender: k...@n...onet.pl

> Użytkownik "Adrianna Buks-Ziółkowska" <a...@a...net> napisał w
> wiadomości news:3ad60a91$1@news.astercity.net...

> odpada
>
> Jeśli masz na działce rów, to znaczy że nadmiar wody z działki jest
> odprowadzany do tego rowu, nie jest więc zbyt mokra. Grabom nie przeszkadza
> wilgotna gleba, nie są też piacholubne. Moje dobrze sobie radzą w różnych
> stanowiskach ogrodu. Na pewno ładniej wygląda żywopłot grabowy niż
> "mirabelkowy".
> Mój sąsiad ma taki i nie jest on zbyt dekoracyjny, zwłaszcza jesienią, gdy
> [...]
grabu. Grab rosnący jako soliter lub w niefrmowanym szpalerze
faktycznie "poradzi sobie" w trudniejszych warunkach. Jednak żywopłot grabowy
wymaga silnego, corocznego cięcia - żeby wytrzymać takie traktowanie każda
roślina żywopłotowa ( a więc także np tuja ) potrzebuje warunków optymalnych,
nie minimalnych. W przeciwnym razie żywopłot będzie "minimalnie udany" ....
Co do ałyczy: śliweczki faktycznie stanowią problem ale tylko w przypadku
szpaleru (nieformowanego) Cięta ałycza nie kwitnie ( lub kwitnie słabo) i nie
tworzy owoców.
Z innych roślin żywopłotowych polecałabym:
klon ginalla lub tatarski ( małe wymagania glebowe, pięknie przebarwia się
jesienią, rozmnażanie z nasion - nasiona są w ofercie np Florpaku)
derenie - d.właściwy lub jedna z odmian derenia białego o ciekawie wybarwionych
liściach
jaśminowiec wonny
irgi - pomarszczona, błyszcząca, Dielsa
głóg
pęcherznica
róża "dzika"
I wiele innych, wymieniłam stronniczo moje ulubione. Pozdrawiam, Barbara Guzek