Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?

1. Data: 2000-06-29 15:23:40

Temat: Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?
Od: Marcin Długosz <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy istnieje jakaś granica wieku dziecka dla której wskazane byłoby
zrezygnowanie z mleka pełnotłustego 3.2% i przejście na odtłuszczone ?
W jednej z książek (o ile dobrze pamiętam autorką była amerykańska
lekarka) sugerowano przejście na mleko odtłuszczone po 2 roku życia
dziecka. Lekarka naszego prawie czteroletniego synka stwierdziła, że
jeśli dziecko nie ma nadwagi to jest to niewskazane.

Czy istnieje jakiś w miarę zgodny pogląd na tę sprawę i czy jest to w
ogóle warte uwagi ?

Marcin

2. Data: 2000-06-30 14:25:18

Temat: Re: Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?
Od: M...@P...com.pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jeśli dziecko nie ma nadwagi to jest to niewskazane.
>
> Czy istnieje jakiś w miarę zgodny pogląd na tę sprawę i czy jest to w

Rozumiem, że piszesz o mleku krowim? Jeśli tak, to dzieci w ogóle nie
powinny otrzymywać mleka krowiego, ani jeśli są karmione piersią, to
również karmiąca matka nie powinna go pić:-(
Powód: mleko krowie jest najlepsze dla ... cieląt. A poważnie: powoduje
w przyszłości cukrzycę u karmionego dziecka. Wiadomo o tym od prawie 10
lat, stąd szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka przez karmiące
i nie podawania go dzieciom:-)))

ML

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-sci-medycyna
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-sci-medycyna/

3. Data: 2000-06-30 17:25:06

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Li <M...@P...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:008301bfe207$656c2d60$f03fa0d4@default...

> [...]
> w przyszłości cukrzycę u karmionego dziecka. Wiadomo o tym od prawie 10
> lat, stąd szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka przez karmiące
Matko Boska, mój dziadek ma 87 lat, całe życie pił mleko i to jeszcze ciepłe
od krowy i nie ma cukrzycy. Wybryk natury czy co?
--
Justyna

4. Data: 2000-07-01 18:28:37

Od: M...@P...com.pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

pić:-(................................

> Matko Boska, mój dziadek ma 87 lat, całe życie pił mleko i to jeszcze
ciepłe
> od krowy i nie ma cukrzycy. Wybryk natury czy co?

Przykro mi, ale nie znam Twojego dziadka, więc nie mogę jednoznacznie
odpowiedzieć czy jest wybrykiem natury:->
Nie jest może najlepszą odpowiedzią zadawanie pytania, ale: czy wszyscy
palacze umierają na raka płuc? :->>>

ML

5. Data: 2000-07-04 05:56:36

Od: Marcin Długosz <m...@k...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Li wrote:

> [...]
> w przyszłości cukrzycę u karmionego dziecka. Wiadomo o tym od prawie 10
> lat, stąd szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka przez karmiące

Myślę, że jest w miarę oczywiste, że mleko krowie jest bardziej
"dopasowane" dla cieląt niż dzieci. Z pewnością też podawanie go bardzo
małym dzieciom zamiast mleka matki nie jest zbyt dobre. Tylko, że ja
pisałem o dziecku które od dawna nie jest karmione piersią
(czterolatek), a ogólnie o dzieciach w wieku przedszkolno-szkolnym.
I tu "szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka" krowiego łagodnie
mówiąc byłaby kontrowersyjna.

A wracając do pytania tytułowego, inne posty i np. porównanie z ilością
tłuszczu w mleku matki, raczej potwierdziły, że podawanie mleka
odtłuszczonego nie jest wskazane.

Marcin

6. Data: 2000-07-07 19:18:51

Od: "Marzena" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

To w takim razie, czy dziecko 2-letnie powinno pić mleko, czy nie?
Jeśli tak to jakie, jeśli nie-to co ma pić?

7. Data: 2000-07-07 21:01:48

Od: Mariusz Masewicz <m...@s...put.poznan.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2000-07-09 05:16:57

Od: M...@P...com.pl (Marek Li) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2000-07-09 13:15:33

Od: "krys" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marek Li <M...@P...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:04a301bfe87b$9433afe0$d73fa0d4@default...

AFAIK pediatrzy są innego zdania. Jeśli dziecko nie jest alergikiem, powinno
pić mleko i to w dodatku najtłustsze dostępne w sprzedaży. Tak samo, jak
powinno jeść masło, a nie margarynę. Może sięgnij po jakiś poradnik żywienia
dzieci, zamiast eksperymentować polegając na radach nieznanych ci osób?
--
Justyna

10. Data: 2000-07-09 13:24:44

Od: Dariusz <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marzena wrote:

> To w takim razie, czy dziecko 2-letnie powinno piae mleko, czy nie?
> Je?li tak to jakie, je?li nie-to co ma piae?

Ludzie juz nie pija chudego mleka bo odwapnia kosci.

Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?
Czysta woda, baseny, przydomowe oczyszczalnie ścieków
Odpowiedzi
Kardiolog dla dziecka poszukiwany
Rekrutacja na Akademie Medyczna w Warszawie