Re: Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?

From: Marcin Długosz <m...@k...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Mleko 0.5%, mleko 3.2% dla dzieci ?
Date: Tue, 04 Jul 2000 07:56:36 +0200

Marek Li wrote:

> Rozumiem, że piszesz o mleku krowim? Jeśli tak, to dzieci w ogóle nie
> powinny otrzymywać mleka krowiego, ani jeśli są karmione piersią, to
> również karmiąca matka nie powinna go pić:-(
> Powód: mleko krowie jest najlepsze dla ... cieląt. A poważnie: powoduje
> w przyszłości cukrzycę u karmionego dziecka. Wiadomo o tym od prawie 10
> lat, stąd szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka przez karmiące
> i nie podawania go dzieciom:-)))
>
> ML

Myślę, że jest w miarę oczywiste, że mleko krowie jest bardziej
"dopasowane" dla cieląt niż dzieci. Z pewnością też podawanie go bardzo
małym dzieciom zamiast mleka matki nie jest zbyt dobre. Tylko, że ja
pisałem o dziecku które od dawna nie jest karmione piersią
(czterolatek), a ogólnie o dzieciach w wieku przedszkolno-szkolnym.
I tu "szeroka akcja promocji zaprzestania picia mleka" krowiego łagodnie
mówiąc byłaby kontrowersyjna.

A wracając do pytania tytułowego, inne posty i np. porównanie z ilością
tłuszczu w mleku matki, raczej potwierdziły, że podawanie mleka
odtłuszczonego nie jest wskazane.

Marcin