Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?

1. Data: 2001-01-04 21:14:33

Temat: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

Czy rosol na miesie jest zdrowy? Czy mozna go podawac dzieciom? Jesli
tak: od ktorego miesiaca / roku zycia?

dzieki, magda

1. Data: 2001-01-04 21:35:16

Temat: Re: Czy rosol /wywar/ na miesie jest zdrowy?
Od: "iwona" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

niema nic bardziej szkodliwego-wszystkie swinstwa wygotowane z miesa winno
sie wylać a nie zjadać
Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał w
wiadomości news:ZI556.3727$Qb7.474979@newsb.telia.net...

1. Data: 2001-01-05 02:28:59

Od: "Magdalena Busk" <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"iwona" <j...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> niema nic bardziej szkodliwego-wszystkie swinstwa wygotowane z miesa
winno
> sie wylać a nie zjadać

sorry, ale dlaczego?
/mb

1. Data: 2001-01-05 06:32:46

Od: s...@m...com szukaj wiadomości tego autora

In article <Lja56.3169$AH6.551866@newsc.telia.net>,
"Magdalena Busk" <m...@h...com> wrote:

> "iwona" <j...@p...onet.pl> skrev i meddelandet
> winno
>
> sorry, ale dlaczego?
> /mb
>
> Dla wegetarianki, rosol z miesa jest cuchnacym i odrazajacym daniem.
Domyslam sie, ze Magda jest nia. Kasiek

Sent via Deja.com
http://www.deja.com/

1. Data: 2001-01-05 07:08:40

Od: "Wiktor Dzierzecki - YanosiC" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" <m...@h...com> wrote in message
> Czy rosol na miesie jest zdrowy?

oczywiście! w takim samym stopniu co plastik, drewno, drobne kamyki.

--
YanosiC
www.cashonline.prv.pl zarobek w internecie

1. Data: 2001-01-05 09:06:52

Od: "Horrendum" <h...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

?????? A oprócz równie wyważonych, popartych licznymi argumentami opinii
można prosić o coś więcej? Teoretycznie jak mięso jest zdrowe (zakładam, że
jednak co do zasady jest) to co może szkodzić rosół? Od setek lat robiło
się buliony i wywary i stanowiły/stanowią one podstawę niejednej kuchni i
niejednego dania.

Pozdrawiam,

H.

Użytkownik iwona <j...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:932q5a$cj9$...@n...tpi.pl...

1. Data: 2001-01-05 09:17:20

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

iwona wrote:

> niema nic bardziej szkodliwego-wszystkie swinstwa wygotowane z miesa winno
> sie wylać a nie zjadać

...i jeszcze przedestylować to co zostanie :))

A do wegetarian: macie swoją grupę - co nie znaczy, że nie możecie
czytać kuchni.
Ale nie uszczęśliwiajcie na siłe ludzi którzy myślą inaczej niż Wy
Chyba, że chcecie, aby ścierwojady zaczęły pisać na pl.soc.wegetarianizm

sadyl

1. Data: 2001-01-05 09:49:07

Od: "Muchelek" <m...@w...ps.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda,
nie rozumiem niektórych, "durnych" odpowiedzi.
Zauwazylam, ze na grupie "dzieci" ludzie sa o wiele bardziej życzliwi.
A co do rosołu, wiem, że jest bardzo zdrowy, gotowany na mięsie z warzywami.
Najlepszy z mieszanki mięsa wołowego i drobiowego. Podawany chorym -
wzmacnia organizm, ważne napewno, aby jadły go dzieci. Ale od którego
miesiąca życia - nie mam pojęcia. Myslę ze roczne dziecko może go jesc z
rozdrobnionym makaronikiem i warzywami.
Ostatnio uczestniczyłam w dyskusji na temat leczniczych właściwości rosołu.
Jest to teraz modny temat w Stanach. Badają, co powoduje jego walory i
prawdopodobnie jest to dobroczynne działanie wywaru z kości, zawartego w
nich szpiku. Kiedyś nasze prababki wierzyły w nadprzyrodzoną moc rosołu,
leczyły nim różne dolegliwości. Czasy się zmieniły, nasze produkty są
zanieczyszczone, niekiedy toksyczne, ale ja uważam nadal, że rosół to
podstawa zdrowego żywienia.
Pozdrawiam
Magda

<933rpj$t7e$1@news.tpi.pl>...

1. Data: 2001-01-05 09:55:51

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magdalena Busk" <m...@h...com> napisał...
> Czy rosol na miesie jest zdrowy? Czy mozna go podawac dzieciom? Jesli
> tak: od ktorego miesiaca / roku zycia?

Moja babcia mawiała, ze jak gospodarz na wsi je kurę, to albo kura chora,
albo gospodarz...
Taka opinia nie mogła być bezpodstawna i oparta jest na wieloletnich
doświadczeniach ludzi...
A jeśli chodzi o żywienie dzieci to musisz się kierować własną intuicją po
przeanalizowaniu dokładnym różnych źródeł...
Mojemu synowi od szóstego miesiąca życia podawałam zupkę na cielęcinie, bo
tak lekarka kazała...
Teraz mam na ten temat swoją opinię taką, ze dziecko należy karmić wyłącznie
piersią, aż samo zacznie się domagać innych potraw, chyba, ze z jakiegoś
racjonalnego powodu należy postąpić inaczej. Pierwszą rzeczą, jaką moja
córka dostała do jedzenia prócz mleka kobiecego (i bebiko w szpitalu - moje
dzieci rodziły się w czasach, gdy dziecko po urodzeniu było własnością
szpitala i matka nie miała wpływu na jego postępowanie z nim podczas pobytu
w szpitalu), była wędzona makrela, którą jadła jako 5-cio miesięczne
niemowlę. Po prostu ja jadłam rybę, a ona marudziła leżąc na leżaczku i
dałam jej troszkę i zjadła i potem jeszcze troszkę i tez zjadła... i nie
zaszkodziło jej to w żaden sposób.
Przepraszam za odejście od tematu... hmm... te skojarzenia...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-01-05 10:15:39

Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Magdalena Busk" <m...@h...com> wrote in message
> Czy rosol na miesie jest zdrowy? Czy mozna go podawac dzieciom? Jesli
> tak: od ktorego miesiaca / roku zycia?
>
> dzieki, magda

Magdus

Mieso gotowane wprowadzamy w szostym miesiacu zycia dziecka.Gotujemy po
prostu zupke jarzynowa na warzywach i kawaleczku dowolnego miesa. Musi byc
chude i swieze. Moze to byc cielecina, wieprzowina (omijam celowo wolowine-
wiadomo), drob, krolik.W postaci papki (starte nozem lub zmielone)dodajemy
do zupy(od 6-go miesiaca-10 gram, od 9- 15 gram)) W dziesiatym miesiacu
podajemy wysokogatunkowe wedliny.
(za "Nasze dziecko- pierwsze trzy lata zycia" pod red. prof.dr
hab.med.J.Kopczynskiej- Sikorskiej.

Troche o bialku:
Bialko w diecie jest niezbedne do zycia czlowieka. Jego strukturalnymi
skladnikami sa aminokwasy, przypominajace klocki do konstrukcji roznych
budowli, czyli czasteczek bialka. Aminokwasy , laczac sie miedzy soba
wiazaniami zawierajacymi azot, tworza wielolancuchowe czasteczki bialka.
Znane sa 22 aminokwasy, z czego 8 jest niezbednych, a sam organizm nie moze
ich wytwarzac. Jedynym ich zrodlem jest pokarm( lub suplementacja).
Dziewiaty aminokwas -histydyna -jest niezbedny tylko niemowletom i dzieciom.
Aby organizm mogl syntetyzowac i zuzywac efektywnie bialko, musza byc
obecne w odpowiednich proporcjach wszystkie niezbedne aminokwasy. Nawet
chwilowy brak pojedynczego aminokwasu moze miec ujemny wplyw na synteze
bialka.

Chociaz bialko powstaje z tych samych 22 aminokwasow, to jednak
wyrozniamy wiele jego rodzajow, zaleznie od roznych czynnosci
organizmu.Istnieja dwa glowne rodzaje bialka:

-PELNOWARTOSCIOWE-zawiera wszystkie niezbedne aminokwasy zapewniajace
jego calkowite wykorzystanie proporcjonalnie do wzrostu i budowy tkanek.
Znajduje sie w zywnosci pochodzenia ZWIERZECEGO, jak np: mieso drob, jajka,
mleko, sery oraz w owocach morza.
-NIEPELNOWARTOSCIOWE-glownie w zywnosci pochodzenia roslinnego, brakuje
pewnych niezbednych aminokwasow i dlatego nie moze byc ono wykorzystane jako
jedyne bialko w diecieZnajduje sie w nasionach, orzechach, ziarnach zboz,
grochu i fasoli.
( za Earl Mindell-" Biblia witamin")

Jola

DO JOANNY DUSZYNSKIEJ :((((((((((((
Obiadki
lazanie
Gdzie kupić Knuspertopf?
J.Bond drink - ja z znalazłem taki przepis