Mleko jeszcze raz!

51. Data: 2005-09-30 18:23:30

Temat: Re: Mleko jeszcze raz!
Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 29 Sep 2005 14:22:36 +0000 (UTC) I had a dream that Maciej Jastrzebski
> Mógłbyś to poprzeć cytatem z jakiejś literatury? Zawsze byłem przekonany, że
>aluminium to po prostu łacińska nazwa glinu, używana też powszechnie
>w j. polskim. I oznacza dokładnie to samo co glin. Stopu glinu do

Encyklopedia PWN. Co prawda jest w niej masło maślane, bo twierdzi, że
aluminium to stop zawierający głównie aluminium.
Ale to nie zmienia faktu, że aluminium NIE JEST pierwiastkiem.

--
Grzegorz Janoszka

52. Data: 2005-09-30 18:25:02

Od: G...@S...pro.onet.pl (Grzegorz Janoszka) szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Sep 2005 12:34:12 +0200 I had a dream that dexth <d...@i...pl> wrote:
>Nie dla opornych. Glin to pierwiastek chemiczny o symbolu Al a symbol
>pochodzi od pierwszych liter lacinskiej nazwy pierwiastka, ktora brzmi
>Aluminium. Podobie jak Tlen i Oxygenium.

Żelazo to Ferrum, złoto Aurum itp itp. Ale co ma plemnik do wiatraka?
Co mają łacińskie nazwy do języka polskiego, w którym wiadomo, co dokładnie
co oznacza?

--
Grzegorz Janoszka

53. Data: 2005-09-30 18:35:17

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka napisał(a):
[...]
> Moja rada: weź encyklopedię PWN i znajdź tam słowo "aluminium" i nie troluj
> więcej.

Kiedy ja chodziłem do szkoły aluminium było jeszcze i pierwiastkiem,
glinem jest od całkiem niedawna.
;-)
Zobacz zresztą tutaj:
http://encyklopedia.pwn.pl/szukaj.php?co=aluminium
pozdr. Jerzy

54. Data: 2005-09-30 21:53:11

Od: Mme Kitzmoor <s...@m...nie> szukaj wiadomości tego autora

In <433ce33d$1@news.home.net.pl> @nn wrote:

> Być może Kubuś nie trzyma go w lodówce ;)

Hoduje sobie towarzystwo? ;) W sumie jak trzymam poza lodówką też sobie
radzi to mleko.

Iff

55. Data: 2005-09-30 22:39:43

Od: Maciej Jastrzebski <p...@a...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Janoszka <G...@s...pro.onet.pl> wrote:
> Encyklopedia PWN. Co prawda jest w niej masło maślane, bo twierdzi, że
> aluminium to stop zawierający głównie aluminium.
> Ale to nie zmienia faktu, że aluminium NIE JEST pierwiastkiem.

No to napisz do PWN, że się straszliwie mylą w swojej encyklopedii:

http://encyklopedia.pwn.pl/1992_1.html

'ALUMINIUM, używana w technice nazwa -> glinu'

Zaznacz przy okazji, że mylą się w swoim słowniku języka polskiego:

http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=1086

'aluminium n VI, blm chem. "(Al) pierwiastek chemiczny z grupy borowców,
liczba atomowa 13, metal srebrzystobiały, plastyczny, lekki i odporny na
działanie wpływów atmosferycznych; rozpowszechniony w przyrodzie; składnik
licznych stopów; glin"'

...oraz słowniku wyrazów obcych:

http://swo.pwn.pl/haslo.php?id=947

'aluminium
"techn." glin technicznie czysty'

I jeszcze fragment definicji glinu (za
http://encyklopedia.pwn.pl/24684_1.html):

'Surowcami do otrzymywania glinu technicznego (zw. aluminium) są gł. boksyt i
^^^^^^^^^^^^^
lateryt; produkcja odbywa się w 2 etapach: 1) otrzymywanie czystego tlenku
glinu, 2) otrzymywanie aluminium przez elektrolizę tlenku glinu rozpuszczonego
w stopionym kriolicie; uzyskane aluminium hutn. (zanieczyszczenia 0,3 - 1%)
poddaje się oczyszczaniu.'
(podkr. moje)

Dalej się będziesz upierał, że aluminium to stop i NIE JEST pierwiastkiem?

Pedro.

--
#!perl -- Maciej "Pedro" Jastrzębski <M...@m...lublin.pl>
open(h,${$|})?$_=<h>.<h>:fwd<vgy;split??;$=-=$=;whil

56. Data: 2005-10-01 06:26:00

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...

> Encyklopedia PWN. Co prawda jest w niej masło maślane, bo twierdzi, że
> aluminium to stop zawierający głównie aluminium.
> Ale to nie zmienia faktu, że aluminium NIE JEST pierwiastkiem.

No dobra, bo dyskusja zaczyna być dziwna. Idź się chłopcze chemii doucz.
Tylko nie ucz się od tych kretynów, którzy każą na dwutlenek węgla mówić
ditlenek węgla.

Pzdr
Paweł

57. Data: 2005-10-01 07:32:09

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JerzyN" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
[.........]

Nie ma czegos takiego jak PCV, jest polskie PCW lub z ang. PVC.
pozdr. Jerzy
Zgoda Jerzy. PoliChlorek Winylu, a nie wiem czemu ja na to mowie pecefau, a
powinnismy przeciez mowic pecewu.

dexth
d...@i...pl

58. Data: 2005-10-01 07:32:44

Od: "dexth" <d...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
.pl...
[..............]
> Żelazo to Ferrum, złoto Aurum itp itp. Ale co ma plemnik do wiatraka?
> Co mają łacińskie nazwy do języka polskiego, w którym wiadomo, co
dokładnie
> co oznacza?

Wiadomo dokladnie co oznacza, tylko nie wszyscy to dobrze interpretuja.
Niejaki Grzes Janoszka 29.09.2005 o godzinie 14:11 napisal:
"Piszą bzdury. Nie ma pierwiastka aluminium. Aluminium ma się do glinu tak
jak stal do żelaza. I zanim zaczniesz się kłócić, nie mając racji, sprawdź
chociaż układ okresowy czy dowolną książkę do chemii. Przyda się też
słownik języka polskiego i tam pojęcie 'pierwiastek'."

Grzesiu radzi zeby zajrzec do ksiazki, a gdyby sam zajrzal to przeczytal by
sobie i moze zrozumial co ma "plemnik do wiatraka". Grzesiu ja juz wiecej
ci nie odpisze. bez wzgledu czy to zrozumales czy nie. Jak jestes uparty i
nie chcesz zajrzec do ksiazki to przeczytaj dokladnie wszystkie posty i
znajdziesz tu wyjasnienie.

dexth
d...@i...pl

dexth
d...@i...pl

59. Data: 2005-10-01 09:49:07

Od: "Agatek" <a...@s...site.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bazyli4" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> No dobra, bo dyskusja zaczyna być dziwna. Idź się chłopcze chemii doucz.
> Tylko nie ucz się od tych kretynów, którzy każą na dwutlenek węgla mówić
> ditlenek węgla.

A w zasadzie to nie dwutlenek bo to też nieprawidłowe- tlenek węgla (IV) się
zwie właściwie.

Agata

60. Data: 2005-10-01 11:10:50

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 30 Sep 2005 17:03:08 +0200, "bazyli4"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
>wiadomości news:01ioj1p0ohsi4nn06cm26je1sjp561p6oh@4ax.com...

>Rozgryzam już tak od dwóch lat jeden pięknie opakowany byt i powoli
>zaczyna się chyba udawać ;o)
>
>Pzdr
>Paweł

Powodzenia i radosci zycze :PPP