Mleko skondensowane-studzenie

1. Data: 2004-08-01 15:12:52

Temat: Mleko skondensowane-studzenie
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zwykle mleko gotuje dzien przed planowanym wykorzystaniem go i przez noc
samo sobie stygnie. Natomiast dzisiaj potrzebuje na dzis (juz sie gotuje).
I pytanie, bo nie chce eksperymentowac: w jaki (bezpieczny) sposob schlodzic
ekspresowo puszke z mlekiem?
Prosze o rady:)

Dziekuje i pozdrawiam
Iwona

1. Data: 2004-08-01 15:24:07

Temat: Re: Mleko skondensowane-studzenie
Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:
> [...]
> I pytanie, bo nie chce eksperymentowac: w jaki (bezpieczny) sposob schlodzic

Po ugotowaniu wylac wrzatek, zalac zimna woda (nie wybucha), wode
wymieniac co jakis czas, po polgodzinie mozna juz otwierac (bedzie
jeszcze cieple, ale cisnienie spadnie na tyle, ze nie strzeli w oko).

A co dobrego robisz?

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-01 18:10:04

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> [...]
> wymieniac co jakis czas, po polgodzinie mozna juz otwierac (bedzie
> jeszcze cieple, ale cisnienie spadnie na tyle, ze nie strzeli w oko).

Dzieki za podpowiedz:)

Wlasnie sie schladza. Robie z corka (a wlasciwie to corka robi, ja jej
asystuje) kruche babeczki z nadzieniem truflowym polanym toffi. Nie wiem jak
to zestawienie bedzie smakowalo. Corka nieraz wymysla rozniste
smakolyki...jak dotad zjadliwe :-)

Ide wywarzac puszke.

Iwona

1. Data: 2004-08-01 18:24:45

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:

> [...]
> asystuje) kruche babeczki z nadzieniem truflowym polanym toffi. Nie wiem jak
> to zestawienie bedzie smakowalo. Corka nieraz wymysla rozniste

Poprosze przepis na babeczki truflowe!

Kot po kolacji

--
Kot
m...@p...onet.pl

1. Data: 2004-08-01 19:00:23

Od: Claygirl <c...@s...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kot napisal(a):

> Poprosze przepis na babeczki truflowe!

Ja takze poprosze :) To znaczy poprosze, jesli i tym razem pomysl corki
okaze sie byc zjadliwym :)

--
Magdalena "Claygirl" Wójcik

1. Data: 2004-08-01 22:46:33

Od: "Realista" <r...@o...pl.USUNTO> szukaj wiadomości tego autora

Ja (jesli nine gotuje w pionie) to stawiam na 10 - 15 min pionowo.

Pozniej stawiam do zlewu i wlaczam na 10 min nieduzy strumieen zimnej wody.

Wyjmuje ze zlewu i otwieraczem robie mala dziurke (gdyby ewentualnie mialo
sie cos stac) a potem juz smialo otwieram.

Jeszcze mi sie nie zdarzylo zeby cos sie stalo.

PS: uwaga bo kajmak jest cholernie goracy

1. Data: 2004-08-02 07:49:14

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Realista" <r...@o...pl.USUNTO> napisał w wiadomości

> PS: uwaga bo kajmak jest cholernie goracy

No wlasnie goracy... dotychczas nie potrzebowalam go zaraz po ugotowaniu,
wiec stygl sobie sam spokojnie do nastepnego dnia. A wczoraj corka wymyslila
deser na juz...ale udal sie:)

Dziekuje

Iwona

1. Data: 2004-08-02 08:39:43

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poprosze przepis na babeczki truflowe!
>
> Kot po kolacji

Przepis na samo ciasto babeczkowe wziety jest z "Kuchni polskiej".

Kruche babeczki:
-30 dag maki krupczatki

-15 dag masla

-3 zoltka (surowe)

-10 dag cukru pudru (ja daje 5dag)

-2-3 lyzki gestej smietany

Make posiekac nozem razem z maslem, dodac przesiany cukier i zoltka. Wyrobic
szybko, wlozyc do woreczka i schlodzic (ja wrzucam na pare min. do
zamrazalnika). Nagrzac piekarnik do 180st. Wylepic dokladnie (niezbyt grubo)
foremki bez uprzedniego natluszczania i piec do zarumienienia (ok.10 min.).

Z tej porcji wychodzi 25-30 szt. wiekszych babeczek.

Mozna zrobic od razu np.podwojna porcje ciasta, podzielic do woreczkow i
zamrozic na zas.

Nadzienie truflowe:

-30 dag masla

-10-20 dag cukru pudru

-3 zoltka

-2 lyzki gestej smietany

-3 lyzki kakao

-migdaly, orzechy, rodzynki (do wyboru albo wszystkiego po trochu)

-kilka lyzek alkoholu (koniak, rum, wodka), albo olejek rumowy lub arakowy

-dla uzyskania innego smaku mozna dod. kilka lyzek powidel owocowych
(wowczas zmniejszyc ilosc cukru)

Maslo utrzec z cukrem, dod.pojedynczo zotka, nast. kakao, smietane i
pozostale skladniki. Wymieszac.

Nakladac lyzka do wystudzonych miseczek (babeczek).

Mozna polac rozpuszczona w wodnej kapieli gorzka czekolada, albo niewielka
iloscia: kaimakiem lub toffi (zmiksowac ugotowane, ostudzone slodzone mleko
skondens. z maslem mniej wiecej 1:1) lub posypac kakao.

Schlodzic w lodowce (najlepsze na drugi dzien).

Nadzienie kaimakowe:

Ugotowane slodzone mleko skondensowane (ok.3-3,5 godz.), schlodzone nakladac
szpryca do wystudzonych miseczek (babeczek).

Najlepsze do tego nadzienia sa malutkie foremki - babeczki.

Schlodzic w lodowce.

Pzdr.

Iwona

1. Data: 2004-08-02 08:42:44

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Claygirl" <c...@s...tlen.pl> napisal w wiadomosci

> Ja takze poprosze :) To znaczy poprosze, jesli i tym razem pomysl corki
> okaze sie byc zjadliwym :)

Bylo zjadliwe, nawet bardzo; zrobione w roznych wersjach - do wyboru, mozna
modyfikowac.
Przepis wklepalam.

Pzdr.
Iwona

1. Data: 2004-08-02 12:58:56

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

Iwona_s wrote:
> Uzytkownik "Kot" <m...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

> Przepis na samo ciasto babeczkowe wziety jest z "Kuchni polskiej".
[cut]

Dziekuje bardzo (dyg dyg).

A mase kajmakowa to ja obficie chrzcze spirytusem (ale to dla duzych
dzieci ;)

--
Kot
m...@p...onet.pl