Re: Moge poznac wyznanie lekarza?

From: "SzM" <m...@p...com.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Moge poznac wyznanie lekarza?
Date: Sat, 20 Sep 2003 13:22:51 +0200

Ja z drugiej strony uwazam, ze lekarz ma prawo zyc w zgodzie ze swoimi
przekonaniami swiatopogladowymi.
To co - w pracy mam wykonywac aborcje lub przepisywac srodki wczesnoporonne,
a w domu byc przykladnym katolikiem. Jak to sobie wyobrazacie?

Poza tym leczenie jest procesem, w którym wspólnie uczestnicza lekarz i
pacjent. Niedopuszczalne jest, aby jeden drugiemu cokolwiek narzucal. A
zatem pacjencie jesli sie nie zgadzasz na to co Tobie proponuje doktor -
zmien na innego. Jesli z kolei pacjent sklada lekarzowi "niemoralne
propozycje" takze on ma prawo odmówic leczenia. Proste?

Co do nowelizacji kodeksu - to chyba wiecej halasu niz to w ogóle warte.
Media jak zwykle dobrze odrobily zadanie domowe z obrzucania sluzby zdrowia
blotem. Badania prenatalne sa w powijakach, a do klonowania jeszcze w Polsce
daleko.

SzM