Mój nowy ogród - prośba o pomoc

1. Data: 2004-04-01 20:39:17

Temat: Mój nowy ogród - prośba o pomoc
Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od zeszłego roku mam własny kawałek świata :-)
I właśnie parę dni temu zaczęłam go zagospodarowywać. Co prawda nie ma
jeszcze płotu i paru innych istotnych elementów, ale już nie chce mi się
czekać, aż się pojawią. Na pierwszy ogień poszła skarpa pod domem.

No i pojawia się pytanie - gdzie kupujecie nasiona ? Rekonesans w
powszechnie dostępnych źródłach ujawnił okropną mizerię. Jeśli chce się coś
poza nagietkiem i aksamitką, można sobie w łeb palnąć.....

Na mojej idealnej rabacie pod domem rośnie parę gatunków, których w żadnym
sklepie nie widziałam. Niektóre z nich można kupić w szkółce bylinowej, ale
wolałabym rozmnożyć z nasion, bo zależy mi na cięciu kosztów, niestety :-(

Czy ktoś z Was zna miejsce, gdzie można kupić coś z nasion następujących
gatunków (albo ma z własnego ogrodu i byłby skłonny odstąpić - niestety
żadne wymiany materiału nie wchodzą w grę, bo póki co dokładna liczba roślin
w moim nowym ogrodzie wynosi 0, chyba, że liczyć perz...)

A oto te "poszukiwane":
Achillea x kellereri - Krwawnik (?)
Antenaria dioica - Ukwap dwupienny (lub inny o białych - białawych kwiatach)
Anthericum ramosum - pajęcznica gałęzista
Anthyllis - jakikolwiek gatunek o żółtych lub brązowo-żółtych kwiatach, na
suche stanowisko (tego szukam bardzo!)
Digitalis lanata i parviflora - naparstnice
Dorycnium pentaphyllum - szyplin pięciolistkowy
Hieracium aurantiacum - jastrzębiec pomarańczowy
Inula ensifolia - oman wąskolistny
Linum flavum - len złocisty (bardzo !)
Meconopsis cambrica - mekonops walijski (bardzo !)
Plantago sempervirens - Babka wieczniezielona
Potentilla - wszystkie żółto i czerwono kwitnące, znoszące suche, lekko
zasadowe gleby

Liczę na Waszą pomoc !

Natalia

2. Data: 2004-04-01 20:55:01

Temat: RE: Mój nowy ogród - prośba o pomoc
Od: r...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Natalia

> Meconopsis cambrica - mekonops walijski (bardzo !)

Jego to możesz sobie darować, uprawiałem wiele z nich, to monokarpiczne
byliny..

> Potentilla - wszystkie żółto i czerwono kwitnące, znoszące suche, lekko
> zasadowe gleby

Jest tego sporo, ale po sadzonki trzeba niestety osobiście..
ewentualnie podczas spotkań grupowych...

> Liczę na Waszą pomoc !

Ale od siebie też trzeba coś dać, choćby wiedzę..

> Natalia

:-) Bogusław

3. Data: 2004-04-01 21:00:59

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale od siebie też trzeba coś dać, choćby wiedzę..

> :-) Bogusław

Ewentualnie kilka tysięcy postów w ciągu roku:-)

Pozdrawia postnie boletus

4. Data: 2004-04-02 01:23:10

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Natalia" <b...@o...pl> wrote in message

> Potentilla - wszystkie żółto i czerwono kwitnące, znoszące suche, lekko
> zasadowe gleby

O rodzime pieciorniki nie trudno. Wystarczy wybrac sie na lake :)
Ale Tobie pewnie nie o takie chodzi...

Pozdrawiam,
Bpjea

5. Data: 2004-04-02 06:08:30

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
| Plantago sempervirens - Babka wieczniezielona
| Potentilla - wszystkie żółto i czerwono kwitnące, znoszące suche, lekko

Poza mekonopsem i pięciornikiem nepalskim innych nasion w handlu nie
widziałam. Ken bywa, ale wielkokwiatowy. Musisz kupić - lub zdobyć -
sadzonki. Przy czym jastrzębca odradzam, rozprzestrzenia się jak mniszek
lekarski.
Oczywiście część z tych roślin mają w Kokotowie...:-)

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2004-04-02 09:05:21

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jego to możesz sobie darować, uprawiałem wiele z nich, to monokarpiczne
> byliny..

A niech sobie będzie monokarpiczny, czemu mam go sobie darować ?

> Jest tego sporo, ale po sadzonki trzeba niestety osobiście..
> ewentualnie podczas spotkań grupowych...

Domyślam się, że po cokolwiek trzeba będzie się pofatygować osobiście :-)
Chętnie się wybiorę, jeśli znalazłaby się wyjątkowo dobra dusza - choć może
nie na koniec świata.

> Ale od siebie też trzeba coś dać, choćby wiedzę..

Na grupie czasami zdarzało mi się udzielać (choć przyznaję, że ostatnio dość
dawno temu), jeśli to jakoś mnie rehabilituje. Ale obawiam się, że z Tobą to
nie bardzo mam się czym dzielić :-( Nie te progi...

Dzięki za odpowiedź

Natalia

7. Data: 2004-04-02 09:09:34

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:c4ifo1$aut$3@nemesis.news.tpi.pl...
> "Natalia" <b...@o...pl> wrote in message

> O rodzime pieciorniki nie trudno. Wystarczy wybrac sie na lake :)
> Ale Tobie pewnie nie o takie chodzi...

O takie też - niektóre :-) Już przedsięwzięłam nawet odpowiednie kroki -
wiem, gdzie w najbliższej okolicy rośnie parę ciekawszych roślinek na
miedzach :-)

Natalia

8. Data: 2004-04-02 09:21:16

Od: "Natalia" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poza mekonopsem i pięciornikiem nepalskim innych nasion w handlu nie
> widziałam.

A gdzie widziałaś ? Bardzo proszę !

Ken bywa, ale wielkokwiatowy. Musisz kupić - lub zdobyć -
> sadzonki.

Pewnie tak....

Przy czym jastrzębca odradzam, rozprzestrzenia się jak mniszek
> lekarski.

Wiem... Ale mam parę takich miejsc, gdzie tylko roślina w tym stylu da sobie
radę, jak podejrzewam.

> Oczywiście część z tych roślin mają w Kokotowie...:-)

Niestety - ta nbazwa nic mi nie mówi :-( Chyba nie jestem wystarczająco
częstym bywalcem grupy...

Natalia

9. Data: 2004-04-02 09:55:32

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Natalia napisał:

> Niestety - ta nbazwa nic mi nie mówi :-( Chyba nie jestem wystarczająco
> częstym bywalcem grupy...

Kokotów k/Wieliczki
szkółka pana Weinara z bylinami, oferta na stronie

www.kwietnik.com.pl

Kilka osób z grupy wybiera sie tam pod koniec kwietnia na zakupy.
Poszukaj w archiwum z marca postu Basi "Kto ma ochotę na szalęństwo
bylinowe?"

Pozdrawiam
Marta

10. Data: 2004-04-02 16:47:41

Od: "Ono" <m...@i...bezspamu_wytnij_to.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest tego sporo, ale po sadzonki trzeba niestety osobiście..
> ewentualnie podczas spotkań grupowych...
>
> :-) Bogusław

Spotkania grupowe?
Co, gdzie, kiedy, jak?
Kto da znać?
Przylece nawet na miotle ;-))))

--
Maria T.
"gdy człowiek kocha życie to nawet medycyna jest bezsilna :)))"

Zapraszam na:
http://www.ono.ipon.pl

Unia nadciąga ;-(
Gdzie kupić szkielet folii ogrodowej?