Mój nowy ogród - prośba o pomoc

następny post »
From: "Natalia" <b...@o...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Mój nowy ogród - prośba o pomoc
Date: Thu, 1 Apr 2004 22:39:17 +0200
Sender: b...@o...pl@pc212.katowice.cvx.ppp.tpnet.pl

Od zeszłego roku mam własny kawałek świata :-)
I właśnie parę dni temu zaczęłam go zagospodarowywać. Co prawda nie ma
jeszcze płotu i paru innych istotnych elementów, ale już nie chce mi się
czekać, aż się pojawią. Na pierwszy ogień poszła skarpa pod domem.

No i pojawia się pytanie - gdzie kupujecie nasiona ? Rekonesans w
powszechnie dostępnych źródłach ujawnił okropną mizerię. Jeśli chce się coś
poza nagietkiem i aksamitką, można sobie w łeb palnąć.....

Na mojej idealnej rabacie pod domem rośnie parę gatunków, których w żadnym
sklepie nie widziałam. Niektóre z nich można kupić w szkółce bylinowej, ale
wolałabym rozmnożyć z nasion, bo zależy mi na cięciu kosztów, niestety :-(

Czy ktoś z Was zna miejsce, gdzie można kupić coś z nasion następujących
gatunków (albo ma z własnego ogrodu i byłby skłonny odstąpić - niestety
żadne wymiany materiału nie wchodzą w grę, bo póki co dokładna liczba roślin
w moim nowym ogrodzie wynosi 0, chyba, że liczyć perz...)

A oto te "poszukiwane":
Achillea x kellereri - Krwawnik (?)
Antenaria dioica - Ukwap dwupienny (lub inny o białych - białawych kwiatach)
Anthericum ramosum - pajęcznica gałęzista
Anthyllis - jakikolwiek gatunek o żółtych lub brązowo-żółtych kwiatach, na
suche stanowisko (tego szukam bardzo!)
Digitalis lanata i parviflora - naparstnice
Dorycnium pentaphyllum - szyplin pięciolistkowy
Hieracium aurantiacum - jastrzębiec pomarańczowy
Inula ensifolia - oman wąskolistny
Linum flavum - len złocisty (bardzo !)
Meconopsis cambrica - mekonops walijski (bardzo !)
Plantago sempervirens - Babka wieczniezielona
Potentilla - wszystkie żółto i czerwono kwitnące, znoszące suche, lekko
zasadowe gleby

Liczę na Waszą pomoc !

Natalia