Re: Monitor a oczy !

From: "|3eR|<0" <.@.>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Monitor a oczy !
Date: Wed, 23 Feb 2005 23:50:31 +0100

Użytkownik "Reader" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
news:cvj0k2$emp$1@inews.gazeta.pl...
> Oczywiście, że monitor szkodzi oczom.
>
> Podczas siedzenia, twoje oczy skupiają się na oglądaniu monitora, wolniej
> mrugasz co oznacza, że powierzchnia oka
> nie jest odpowiednio nawilżana. Do tego dochodzi promieniowanie
> elektromagnetyczne.
Promieniowanie elektro magnetyczne? a co ono ma do oczów. Co najwyżje stare
monitory które produkują dużo pola, mogą pododować bóle głowy i to u ludzi
wrażliwych i czesto majacych bóle głowy ogolnie. Przeciez nawet czytanie
książki przez 13 godzin moze zmeczyć zwrok i spododować bóle głowy. Nigdzie
nie jest udowodnione czarno na białym ze promieniowanie EM szkodzi oczom i
ludzkiemu działu, no chyba, że włożysz rękę do mikrofalówki. Rzecz w tym, że
LCD są dlatego lepsze od CRT ponieważ CRT "mrugają" od 60 HZ do 100 HZ i
wiecej, a LCD to jest statyczny obraz ktory nie moruga. Dlatego to może
sprawic, że nie bedziesz sie męczył. Ustaw sobie swoj monitor tak żeby miał
odświerzanie 100 Hz zobaczysz ze oczy nie bedą Ci sie męczyć prawie w ogóle
a jeśli do tego ustawic sobie(w nocy) jakąś lampke za monitorem ... to
możesz pracować godzinami.. i nie bedzie tak zle ;-). Ja potrafie wytrzymac
20 godzin przed monitorem, nie mam problemów z kregosłupem(uprawiam sport),
monitor mam zwykly ale chodzi na 100Hz, nocą lampka się świeci za nim, a
bóle głowy są mi zupełnie obce, no chyba, że widze co sie dzieje w narzym
rządzie.

> Filtr zapewne nawet za 40 zł w jakiś sposób zniweluje część
> promieniowania,
> najlepiej jeżeli sam ocenisz czy jest lepiej po założeniu.
Filtry były stosowane w starych monitorach które nie miały żadnej powłoki
chroniącej, teraz kazdy lepszy monitor 17 nawet 15 ma to wbudowane w po
prostu w kineskop.Twój 17 calowy tez to prawdopodobnie ma. Podwójny filtr
nie wiem czy coś da...
Pozdro.