Morfologia - prosze o mala konsultacje apropo wynikow

1. Data: 2007-06-05 10:48:13

Temat: Morfologia - prosze o mala konsultacje apropo wynikow
Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Tak po krotce, bylem dzisiaj odebrac wyniki krwi, jednak nie zastalem
lekarza.
Staralem sie znalezc cos w sieci o czytaniu wynikow, ale nie bylo
niczego co pozwoliloby na w miare dokladne zrozumienie ich. Same
ogolniki.

Otoz nie w normie mam jedynie neutrocyty 34,2 czyli o 5,8 ponizej
normy, limfocyty 54.4 czyli o 9,4 powyzej normy i aly[nie wiem co to
jest] 2,23, czyli o 0,23 powyzej normy.
Moze mnie ktos ostudzic i napisac w miare fachowo co to moze oznaczac,
w praktyce, czy wahania sa duze w stosunku do normy..?

Przepraszam, ze mecze, jednak troche mnie sprawa zasmucila jak
widzialem, zgeneralizowane powodu takich niedoborow czy nadmiarow(bez
zadnych konkretnych wartosci).

2. Data: 2007-06-05 11:09:52

Od: "Mirabilis " <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

r...@g...com napisał(a):

> [...]
> Moze mnie ktos ostudzic i napisac w miare fachowo co to moze oznaczac,
> w praktyce, czy wahania sa duze w stosunku do normy..?

Witam

Tak naprawdę to te wyniki świadczą o jedynie o tym że powinieneś powtórzyć
badanie z wykonanym dodatkowo tzw. rozmazem ręcznym.

Puki co nie ma powodów do paniki.

Pozdrawiam
Mirab

3. Data: 2007-06-05 12:03:49

Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak naprawdę to te wyniki świadczą o jedynie o tym że powinieneś powtórzyć
> badanie z wykonanym dodatkowo tzw. rozmazem ręcznym.

Tak naprawdę, to te wyniki o niczym nie świadczą. Jak pytający zada
sobie trochę trudu i poda: pełny wynik (łącznie z tym, co jest "w
normie"), wiek, choroby towarzyszące, powód wykonywania badań... to może
otrzyma w miarę sensowną odpowiedź.

Pozdrawiam
Piotr

4. Data: 2007-06-05 14:32:29

Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

> Tak naprawd , to te wyniki o niczym nie wiadcz . Jak pytaj cy zada
> sobie troch trudu i poda: pe ny wynik ( cznie z tym, co jest "w
> normie"),

zaraz siegne po kartke...
tak ogolnikowo cala reszta w normie[to co przy standardowych badaniach
krwi sie bada]

wiek, choroby towarzysz ce, powód wykonywania bada ... to mo e
> otrzyma w miar sensown odpowied .

wiek 19 lat, powod - zwykle serwisowanie, robie raz na jakis czas [raz
na dwa lat mniej wiecej] badania krwi...
choroby - mam chyba ciagle drozdzyce na jezyku [cholernie ciezko sie
tego pozbyc]

5. Data: 2007-06-05 16:01:03

Od: r...@g...com szukaj wiadomości tego autora

rbc[mln/ul] 5,63
hgb[g/dl] 15,7
hct[%] 46,8
mcv[fl] 83
mch[pg] 27,8
mchc [g/dl] 33,5
rdw[%] 12,2
plt [tys/ul] 225
mpv[fl] 8,7
wbc [tys/ul] 8,7
neu[%]34,2
eos[%]3,5
bas[%]0,4
lym[%] 54,4
mon[%]7,5
aly[%]2,23
lic[%]0,62

tak oto wyglada wynik calosciowo

Kleszcze 2 miesiace temu
loxon 5%
Zakola i słabe wypadające włosy - jak temu ZARADZIĆ?
pytanie do ginekologa
leczenie piersi mastodynon PILNE