Re: Motywacja

From: Grendel <n...@b...to.usenet>
Subject: Re: Motywacja
Newsgroups: pl.soc.edukacja
Date: Tue, 9 Sep 2003 20:32:07 +0200

On Tue, 9 Sep 2003 18:20:34 +0000 (UTC), RomanG wrote:

> Nauczyciel ma prawo stosować - jako metody wychowawcze, zgodnie z art. 12.2
> Karty nauczyciela - kary nieujęte w statucie. Nie są one wtedy tylko karami
> tzw. oficjalnymi.
> Więcej na ten temat tutaj:
> http://www1.gazeta.pl/forum/794674,30353,794652.html
?f=14486&w=7633832

a ja mam najlepszą (jak narazie) metodę - jeśli klasa nie realizuje
programu, to nie dostaje czasu dla siebie, żeby wejść do internetu ;-) Na
razie działa ;-) Jeśli mam np. 2 godziny pod rząd, to udaje się zazwyczaj
te 10 minut na koniec wygospodarować. Klasa musi 'wykupić fant' - przed
tym, jak pozwalam im się pobawić w sieci, robimy podsumowanie zajęć -
uczniowie starają się wskazać najważniejsze rzeczy, których się nauczyli,
wymyślić inne (niż wskazane przez mnie w czasie zajęć) zastosowania
poszczególnych narzędzi. Jeśli stwierdzam, że przyswoili - dostają te
parę/naście minut na czaty, gg, czy surfowanie po webie.

--
Grendel