Może sformułuję inaczej

11. Data: 2005-04-25 09:52:01

Temat: Re: Może sformułuję inaczej
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):
> Użytkownik "michalina27" <m...@v...NOSPAM.pl>

> szczepienie

> 16. Na czym polega ochrona piroakustyczna ? :
>
> http://ogrodnik.infofirma.pl/index.php?dzial=20106

> Poczytaj o Łysence i gniazdowym sposobie sadzenia drzew ;-) lub zobacz:
> http://www.sadownictwo.com.pl/index.html
> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Jedyne porównanie, jakie mi przychodzi do głowy, to to, że oboje z Panem
Łysenko jestesmy ignorantami w dziedzinie sadownictwa. Mam nadzieje, że
to jedyna analogia.
Znam się na paru innych rzeczach, a od mądrzejszych w dziedzinie ogrodów
nijak konstruktywnej odpowiedzi nie mogę wydębić.
W związku z powyższym eksperymentuję za własne pieniadze na własnej
działce starając sie nie robić okolicznym polom krzywdy.
Wyszłam z założenia, że ponieważ są kłopoty ze zdobyciem zrazów
czereśni, to one sobie bedą rosły same.
Spróbuję w przyszłym roku zaszczepić na Reginie (bo ma podkładkę karlową
Colt) tą moja czeresnie NN, żeby rozwiazać problem zapylacza (w
promieniu 500 m nie ma ani jednej czeresni).
Obie więc czresnie bedą rosły razem dopóki operacja przeszczepiania sie
nie uda. Później spróbuje oddać gdzieś czeresnie NN, a jak nie bedzie
chetnych na czteroletnie rzewo, to uwedzę na nim szyneczkę.
Powyżej opisywanego problemu w ogóle by nie bylo, gdybym za pierwszym
razem dostała taką czeresnie o jaką prosiłam.
michalina

12. Data: 2005-04-25 10:35:42

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina27" <m...@v...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> Znam się na paru innych rzeczach, a od mądrzejszych w dziedzinie ogrodów
> nijak konstruktywnej odpowiedzi nie mogę wydębić.
> W związku z powyższym eksperymentuję za własne pieniadze

Wiedza kosztuje:-)

> Powyżej opisywanego problemu w ogóle by nie bylo, gdybym za pierwszym
> razem dostała taką czeresnie o jaką prosiłam.
> michalina

A wiedza jaką pozyskałaś rozwiązując problem to taki sobie pikuś?:-)

Pozdrawiam pogodnie
skryba

13. Data: 2005-04-25 11:04:34

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
Panem
> Łysenko jestesmy ignorantami w dziedzinie sadownictwa. Mam nadzieje,

Sprawdź najpierw czy to co sadzisz odpowiada poniższym warunkom:
http://www.lkp.org.pl/prawo_html/rozporz_mat_siewny.
htm

> Znam się na paru innych rzeczach, a od mądrzejszych w dziedzinie
ogrodów
> nijak konstruktywnej odpowiedzi nie mogę wydębić.
[...]

Czereśnie możemy podzielić na odmiany wczesnokwitnące,
średniopóźnokwitnące i późnokwitnące.
Tygodnie dojrzewania czereśni
1 tydzień Marchijska (obecnie się nie uprawia
2 tydzień Kassina
3 tydzień Wolska i Wczesna z Prin
4 tydzień Kunzego i Hartensja
5 tydzień Czarna Późna i Nefris
6 tydzień Hedelfińska i Wołyńska
7 tydzień Wielkopolska Czarna i większość sokówek
8 tydzień Łutówka
http://www.silcomp.com.pl/sufio/ogrodnictwo/SAD_CW.h
tml

--
Pozdrawiam, Jerzy

14. Data: 2005-04-25 11:29:48

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN napisał(a):

> Sprawdź najpierw czy to co sadzisz odpowiada poniższym warunkom:
> http://www.lkp.org.pl/prawo_html/rozporz_mat_siewny.
htm

Na paszporcie rośliny napisano:
Nr rejestracyjny podmiotu 06/12/222
Nr paszportu 06/04/42/154362
Jakość WE
Kwalifikowany/2004
Gatunek Prunus avium Czeresnia
Odmiana Regina
Podkładka Emla Colt Cherry
więc sądzę, że to co teraz posadziłam spełnia wymogi.
Pierwsza czereśnia jaką kupiłam niczego nie posiadała, ale już zaczyna
owocować i byc może sie mylę, ale wyglada mi na Büttnera Czerwoną.
Jeśli to okaże się prawdą, to znowu będę miała problem, ponieważ ona nie
jest zapylaczem dla Reginy, pomimo tego samego okresu owowcowania, a
przynajmniej nie jest wymieniana, co byc może nie przesądza o jej
bezużyteczności jako zapylacza.

> Czereśnie możemy podzielić na odmiany wczesnokwitnące,
> średniopóźnokwitnące i późnokwitnące.

To jest aspekt dla mnie zupełnie nieistotny. Mogę poczekać na dobre
owoce. Nie robie kompotów. Zjemy je żywcem, pod warukiem, że będą
smaczne, a dla mojego męża muszą być jeszcze słodkie.

michalina

15. Data: 2005-04-25 12:14:38

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko napisał(a):

> 25 cm?
>
> Pozdrawiam,
> Grzesiek

Nie więcej
http://www.n-com.home.pl/m27/view_photo.php?set_albu
mName=moje-roslinki&id=HPIM0178_800_x_600
pozdrawiam
michalina

16. Data: 2005-04-25 13:33:32

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN wrote:

> Czereśnie możemy podzielić na odmiany wczesnokwitnące,
> średniopóźnokwitnące i późnokwitnące.

Czeresnie mozemy podzielic na odmiany wczesnokwitnace,
sredniokwitnace i poznokwitnace. Odmiany wczesnokwitnace
mozemy podzielic na odmiany wczesnowczesnokwitnace,
sredniowczesnokwitnace i poznowczesnokwitnace. Odmiany
sredniokwitnace mozemy podzielic na odmiany wczesnosredniokwitnace,
sredniosredniokwitnace i poznosredniokwitnace. Odmiany
poznokwitnace mozemy ...

Tak jakos mi sie z dzida skojarzylo :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

17. Data: 2005-04-25 13:53:08

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> [...]
> sredniokwitnace mozemy podzielic na odmiany wczesnosredniokwitnace,
> sredniosredniokwitnace i poznosredniokwitnace. Odmiany

A wiesz, że masz racje, ja posiadam jakieś środdzidzie śróddzidzia

Pozdrawiam
michalina

18. Data: 2005-04-25 15:19:53

Od: "Moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie więcej

A czym one ci zawiniły, że tak okrutną karę im zadałaś?
te "prunusy czereśnie"?

moon

19. Data: 2005-04-25 17:49:13

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moon napisał(a):

>>> 25 cm? Pozdrawiam,

> A czym one ci zawiniły, że tak okrutną karę im zadałaś?
> te "prunusy czereśnie"?
>
> moon

Zawinił człowiek sprzedający nie to co chciałam. Wszystko wymaga czasu,
wiec póki co będą rosły razem.
Przedwczoraj kupowałam derenie i pan sprzedający powiedział, że
najskuteczniejsza metoda jaką stosuje, gdy rośliny nie rosną, to
pozostawienie siekiery obok owego nieposłusznego. Podobno nie ma bata i
rozkwita prawie że w oczach.
michalina

20. Data: 2005-04-26 16:19:29

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> najskuteczniejsza metoda jaką stosuje, gdy rośliny nie rosną, to
> pozostawienie siekiery obok owego nieposłusznego. Podobno nie ma bata i

A wiesz że i ja stosuję metodę przez zastraszenie ??!!

;-)

Serdecznie Miłka

Dynie ozdobne
Jeszcze raz trawnik- za dużo nawozu