Re: Można napisać łaskawie tekst.

Data: 2010-01-12 12:45:11
Temat: Re: Można napisać łaskawie tekst.
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "Bbjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
news:hih9so$o63$2@inews.gazeta.pl...

> a Ty nie???
> Hm. No, ale znajomość Herberta w narodzie nie jest zbyt silna.
>
> Zbigniew Herbert - Homilia
>
> Na ambonie mówi tłusty pasterz
> i cień pada na kościelny mur
> a lud boży zasłuchany zapłakany
> płoną świece - blaski ikon - milczy chór
>
> płyną słowa nad głowami się unoszą
> jaki dziwny ma ten kapłan głosu organ
> ani żeński ani męski ni anielski
> także woda z ust płynąca to nie Jordan
>
> bo dla księdza - proszę księdza - to jest wszystko takie proste
> Pan Bóg stworzył muchę żeby ptaszek miał co jeść
> [...]

Uwielbiam wiersze Herberta. Jednak pytałem o rym- i to chodziło mi o rym
regularny. Herbert pisał białe wiersze- i za taki też IMO należy uznać ten
przez Ciebie przytoczony. Owszem, gdzie niegdzie jest tu rym- ale to nie o
to chodzi. Dobry przykład wiersza z rymem podała Qra: "Mitteleuropa". Tak mi
się przynajmniej wydaje.

--
Serdecznie pozdrawiam

Chiron