Re: Mrówki

Subject: Re: Mrówki
Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Trybun <M...@j...ru>
Date: Tue, 13 Aug 2019 12:33:36 +0200

W dniu 08.08.2019 o 20:51, collie pisze:

> I to by było najlepsze rozwiązanie, z punktu widzenia przyrody.
> Albowiem mrówki to nie szkodniki. Wręcz przeciwnie, to są psy
> na szkodniki - vide karaluchy. Co tam karaluchy, te małe zakapiory
> potrafią przegonić z domu myszy, dobierając się do ich gniazd
> w poszukiwaniu jedzenia. Po to zresztą przychodzą też do naszego
> domu, po jedzenie. Walcząc po ludzku z tymi nieproszonymi gośćmi,
> należy najpierw pozbawić ich możliwości lekkiego zaopatrzenia się
> w kuchni, chowając produkty spożywcze w szczelnych pojemnikach
> a śmieci w szczelnym kuble lub zawiązywanym worku. Mrówki komunikują
> [...]

No tak - mrówkojad. Trochę je poobserwowałem, niby mają swoje szlaki,
jednak co jakiś czas niektóre osobniki dostają skrzydła i za ich pomocą
dokonują inwazji w inne rejony domu, i nie tylko domu. I ciekawostka -
gdy taka mrówka dostanie się w rejon opanowany przez inne mrówki to
intruz zostaje natychmiast zabijany. Ktoś by pomyślał że tylko ludzie
prowadzą ze sobą wojny..

No i za radą kogoś na grupie użyłem silikonu, i wydaje się że jest to
metoda skuteczna, minęło już parę dni a mrówek nie ma. Albo nie zdołały
jeszcze się przebić przez boazerię w innym miejscu albo dały sobie
spokój i się wyniosły.  Co do chemii to raczej nie ma obawy o
mordowanie, raczej nie da się w warunkach domowych zniszczyć mrowiska za
jej pomocą.