Re: Muliny, welny itp

Data: 2002-03-13 07:27:25
Temat: Re: Muliny, welny itp
Od: "Elzbieta" <t...@w...pl>

Użytkownik Monga <m...@n...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:X...@1...117.184
.19...
> Moze jakis wyznacznik gruboci ? I dalej czym sie rozni mulina od welny
> gobelinowej ? (mysle sobie, ze moze jest grubsza ?) oraz co to jest retors
> i tez czym sie rozni i do czego go stosowac.

Mulina to kolorowe nici skladajace sie z 6 nitek, welna jest po prostu
welna, tyle, ze zawsze tej samej grubosci, wloczka na swetry moze byc
przerozna - grubosc, sklad, jakosc, a ta jest zawsze taka sama. Retors to
chyba rodzaj welny do haftu gobelinowego.

> I jeszcze z drugiej serii pytan - jak czasem czytam opisy do haftu
> krzyzykowego to jest napisane np. krzyzykiem haftowac po 2 nitki z muliny,
> a haftem gobelinowym po 3-4. Czy to znaczy ze mam brac motek muliny i
> rozdzielac go na pojedyncze niteczki ??? Takie mi pierwsze skojarzenie sie
> nasunelo.

Tak, trzeba rozdzielac, latwo sie robi:)
Elzbieta