Re: Musze sobie zrobic "przeglad" - jestem zszokowany postawa lekarza!

Data: 2005-12-06 07:32:13
Temat: Re: Musze sobie zrobic "przeglad" - jestem zszokowany postawa lekarza!
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid>

On Mon, 5 Dec 2005 19:26:35 +0000 (UTC), Tomasz Roskal wrote:

> Musze powiedziec ze ponizsza reakcja z ust lekarza mnie zaskoczyla...
> Oczywiscie, ze lepiej zeby badania nic nie wykazaly, i my pacjenci
> spodziewamy sie ze bedzie wszystko w normie.
> Ale tyle sie mowi, ze polska jest na szarym koncu pod wzgledem
> wykrywania chorow we wczesnym stadium, ze pytania lekarza "czego
> sie tam spodziewasz" mnie zabilo. Nie dziwne, ze przy takim nastawieniu
> lekarzy pacjenci trafiaja od razu do hospicium, bo lekarze
> nie maja juz nic do roboty. Bo kiedy mozna bylo cos wykryc,
> jeden z drugim lekarzem stwierdzil: "Ale jakie ma pan wskazania
> [...]

Nie pracuję z pacjentami ambulatoryjnymi i nie zlecam badań
profilaktycznych, więc moje osobiste podejście jest nieco zmienione
charakterem pracy, ale moja żona pracuje w POZ i wielokrotnie miała do
czynienia z pacjentami, którzy domagali się róznych badań "na wszelki
wypadek".
Nie jestem w stanie podać źródła, ale wiem na przykład (i jeśli chcesz
spytam o źródło), że u ogólnie zdrowego pacjenta, który miał poziom
glukozy na czczo w normie, kolejne kontrolne pomiary zaleca się
wykonywać co 3 lata.

Owszem, dbanie o zdrowie wymaga wykonania od czasu do czasu jakichś
badań dodatkowych, ale muszą one mieć jakiś sens.

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
/Wilder Penfield/