Re: NLP czyli dobry bajer nie jest zly?

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Date: Fri, 26 Jun 2015 12:44:12 -0700 (PDT)
Subject: Re: NLP czyli dobry bajer nie jest zly?
From: m...@g...com

W dniu piątek, 26 czerwca 2015 13:54:32 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
ps.com...
> [...]
rogocenny-bajer,2129850,4199

> Ja widze analogie do hipnozy. Czytalem ksiazke z lat 60 ubieglego wieku,
> gdzie autorka próbuje popularyzowac w Polsce hipnoze do psychoterapii.
> Wszystko bylo fajnie, na calym swiecie hipnoza swiecila triumfy, az szanowni
> terapeuci doszli do wniosku, ze tak naprawde blyskawiczny sukces hipnozy w
> terapii jest krótkotrwaly, najczesciej dochodzi tez do "wdrukowywania"
> pacjentowi obcych "wklejek" (nawet nieswiadome sugestie terapeuty), oraz
> uzaleznialy od hipnotyzera. I- zalecono, aby nie stosowac hipnozy.
> Obowiazuje do dzis, z tego, co wiem.

W wiki nic o zakazie nie ma.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hipnoza
Ale z analogiami hipnozy i nlp trafiłeś
"Prekursorem zastosowań hipnozy w psychologii klinicznej i hipnoterapii był Milton
Hyland Erickson. Na podstawie jego warsztatu pracy amerykański psycholog Richard
Bandler i lingwista John Grinder opracowali Model Miltona, który stał się podstawą
odkrytego przez nich programowania neurolingwistycznego (NLP)[7]."
"Model Miltona jest sposobem wywołującym i utrzymującym trans przy użycia języka..."