NLP czyli dobry bajer nie jest zly?

1. Data: 2015-06-26 10:54:32

Temat: NLP czyli dobry bajer nie jest zly?
Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/nlp-czyli-d
rogocenny-bajer,2129850,4199

2. Data: 2015-06-26 13:55:33

Temat: Re: NLP czyli dobry bajer nie jest zly?
Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik <m...@g...com> napisal w wiadomosci
news:1c18c143-721d-43fa-b5c5-d2de077a001b@googlegrou
ps.com...
> http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/nlp-czyli-d
rogocenny-bajer,2129850,4199

Ja widze analogie do hipnozy. Czytalem ksiazke z lat 60 ubieglego wieku,
gdzie autorka próbuje popularyzowac w Polsce hipnoze do psychoterapii.
Wszystko bylo fajnie, na calym swiecie hipnoza swiecila triumfy, az szanowni
terapeuci doszli do wniosku, ze tak naprawde blyskawiczny sukces hipnozy w
terapii jest krótkotrwaly, najczesciej dochodzi tez do "wdrukowywania"
pacjentowi obcych "wklejek" (nawet nieswiadome sugestie terapeuty), oraz
uzaleznialy od hipnotyzera. I- zalecono, aby nie stosowac hipnozy.
Obowiazuje do dzis, z tego, co wiem.

--

Chiron

3. Data: 2015-06-26 17:17:23

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-26 10:54, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
> http://biznes.interia.pl/wiadomosci/news/nlp-czyli-d
rogocenny-bajer,2129850,4199

Oddychanie może tańsze...

4. Data: 2015-06-26 21:29:35

Od: gazebo <g...@e...o> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06/26/2015 o 05:17 PM, Qrczak pisze:
> Dnia 2015-06-26 10:54, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
rogocenny-bajer,2129850,4199

> Oddychanie może tańsze...

wciagasz to i wydychasz, chyba

--
gazebo

5. Data: 2015-06-26 21:31:10

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 26 czerwca 2015 17:17:22 UTC+2 użytkownik Qrczak napisał:
> Dnia 2015-06-26 10:54, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
rogocenny-bajer,2129850,4199

> Oddychanie może tańsze...

...do czasu az z tego nie zrobia terapii za 150zeta/h
Zreszta za rebirthing pod kontrola certyfikowanego tez trzeba conieco dac.
Jak widać z opowiadania bajek (czyli nlp) zrobili sobie dobry biznes ;)

6. Data: 2015-06-26 21:44:12

Od: m...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu piątek, 26 czerwca 2015 13:54:32 UTC+2 użytkownik Chiron napisał:
> [...]
> pacjentowi obcych "wklejek" (nawet nieswiadome sugestie terapeuty), oraz
> uzaleznialy od hipnotyzera. I- zalecono, aby nie stosowac hipnozy.

W wiki nic o zakazie nie ma.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Hipnoza
Ale z analogiami hipnozy i nlp trafiłeś
"Prekursorem zastosowań hipnozy w psychologii klinicznej i hipnoterapii był Milton
Hyland Erickson. Na podstawie jego warsztatu pracy amerykański psycholog Richard
Bandler i lingwista John Grinder opracowali Model Miltona, który stał się podstawą
odkrytego przez nich programowania neurolingwistycznego (NLP)[7]."
"Model Miltona jest sposobem wywołującym i utrzymującym trans przy użycia języka..."

7. Data: 2015-06-26 21:58:17

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <m...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
> [...]
> pacjentowi obcych "wklejek" (nawet nieswiadome sugestie terapeuty), oraz
> uzaleznialy od hipnotyzera. I- zalecono, aby nie stosowac hipnozy.

===================================

Napisałem: zalecenie. Nie-zakaz. Są do dziś hipnoterapeuci- ale np w Polsce-
z tego, co wiem- nawet nie mają swojego zrzeszenia. Są traktowani jak np
stosujący akupunkturę.

[...]

I tu i tu- mozna komuś "wdrukować" obcą osobowość. Zobacz, co robi w Polsce
Tymochowicz- z Kononowicza mógłby zrobic prezydenta. Tyle, że to nadal ten
sam Kononowicz- prosty człwoiek, który nie potrafi się wysłowić.

--

Chiron

8. Data: 2015-06-26 22:47:48

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-26 21:31, obywatel m...@g...com uprzejmie donosi:
> [...]
> Jak widać z opowiadania bajek (czyli nlp) zrobili sobie dobry biznes ;)

Bajki może opowiadać każdy.
Jak i oddychać.

9. Data: 2015-06-26 22:54:31

Od: Qrczak <q...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2015-06-26 21:58, obywatel Chiron uprzejmie donosi:
> [...]
> nadal ten sam Kononowicz- prosty człwoiek, który nie potrafi się wysłowić.

Tymochowicz z NLP ma nic wspólnego.
Z hipnozą też.
I choć z Leppera zrobił to, co zrobił... nie ma czego zazdrościć, karty
lepiej rozłożyć i głęboko oddechnąć.

10. Data: 2015-06-27 10:29:38

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qrczak" <q...@q...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Tymochowicz z NLP ma nic wspólnego.
> Z hipnozą też.
> I choć z Leppera zrobił to, co zrobił... nie ma czego zazdrościć, karty

Pisze o swojej autorskiej Timoore Methods, jednocześnie śmiejąc się z NLP-
jako o metodzie używanej wyłącznei w Polsce i Albanii.Z jego wypowiedzi
jednak o swojej metodzie: "Jedyne na czym należy się, za moją pomocą skupić,
to na perfekcyjnym opanowaniu określonych procedur tak w tworzeniu nowych
nawyków myślowych jak i tworzeniu procedur behawioralnych, czyli związanych
ze sposobem bycia. To wszystko. Potem należy je zacząć stosować, najpierw na
sobie, potem na innych..." To jeśl inie jest to mutacja NLP- to co to jest?
W każdym bądź razie- z teg osamego "ducha"

--

Chiron

Gdyby komuch zasmakował liny...
Poradnik: jak być fanatykiem religijnym? Część I
No to ...
humanizm w akcji
In vitro