"Na czczo" - czy szklanka wody zmieni wynik badań ?

1. Data: 2010-09-02 12:02:44

Temat: "Na czczo" - czy szklanka wody zmieni wynik badań ?
Od: "Aleksander" <f...@f...fake> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Wiadomo, przy badaniach krwi, w wielu przypadkach
zalacane jest bycie na czczo.

Mam taką przypadłość, że moja krew jest ze swojej
natury gęsta - i często nie chciała lecieć przy
pobieraniu.

Sytyację poprawia wypicie szklanki wody na jakieś
30 min / 1h przed pobraniem krwi.

Czy czysta woda może spowodować, że jakieś wyniki
będą przekłamane ?

Pozdrawiam,
Aleksander.

2. Data: 2010-09-02 13:39:00

Temat: Re: "Na czczo" - czy szklanka wody zmieni wynik badań ?
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aleksander" <f...@f...fake> napisał
> [...]
> Sytyację poprawia wypicie szklanki wody na jakieś
> 30 min / 1h przed pobraniem krwi.
> Czy czysta woda może spowodować, że jakieś wyniki

Szklanka mala, a krwi duzo. Nie powinna zmienic znaczaco wynikow.

Ale .. ta twoja przypadlosc nie jest jakas niebezpieczna ?
Moze warto to zdiagnozowac ?

Podstawowe badania krwi nie sa drogie, mozesz sobie zrobic drugi
komplet.

J.

3. Data: 2010-09-02 14:01:20

Od: "Strachu S." <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Sytyację poprawia wypicie szklanki wody na jakieś
> 30 min / 1h przed pobraniem krwi.
>
> Czy czysta woda może spowodować, że jakieś wyniki

Moze pan smialo wypic szklanke wody, o ile nie wypil pan kilku takich szklaek
wieczorem - bo wtedy dojdzie do silnego rozrzedzenia krwi i podczas pobierania
nie uda sie zatrzymac krawienia, co moze zakonczyc sie zejsciem.

Prosze uwaznie obliczyc bilans wodny organizu na conajmniej dobe przed
pobraniem, a najlepiej udac sie na pobranie bez picia - jesli krew nie bedzie
wystarczajaco rzadka - wypic wode na miejscu w przychodni i odczekac te 30
minut.
Prosze tylko zabrac swoja wode, w osrodkach zdrowia lazienki sa pozmyklane
przed pacjentami, gdyz nie spuszczaja wody po skorzystaniu z toalety.

Strachu S.

4. Data: 2010-09-02 14:54:10

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-02 16:01, Strachu S. pisze:

> [...]
> Prosze tylko zabrac swoja wode, w osrodkach zdrowia lazienki sa pozmyklane
> przed pacjentami, gdyz nie spuszczaja wody po skorzystaniu z toalety.

Idź się znowu lecz czubie. Jakiś czas Cię nie było i znowu cię wypuścili?

--
animka

5. Data: 2010-09-02 19:01:39

Temat: Re:
Od: "Jacek Buda" <s...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksander <f...@f...fake> napisał(a):

> [...]
>
> Sytyację poprawia wypicie szklanki wody na jakieś
> 30 min / 1h przed pobraniem krwi.
>
> Czy czysta woda może spowodować, że jakieś wyniki

Hm raczej nie
ale e ja jak robiłem badania krwi piłem herbatę
na to lekarz to po co robiliśmy te badania
sumując aby były7 dobre wyniki badania robi się na czczo

6. Data: 2010-09-02 20:19:18

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Idź się znowu lecz czubie. Jakiś czas Cię nie było i znowu cię wypuścili?

na jakiej podstawie uwazasz ze jestes lepsza?

7. Data: 2010-09-09 08:18:48

Od: MAG <m...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Jacek Buda napisał:

> Hm raczej nie
> ale e ja jak robiłem badania krwi piłem herbatę
> na to lekarz to po co robiliśmy te badania
> sumując aby były7 dobre wyniki badania robi się na czczo

Powiedziałeś mu o tej herbacie, czy z wyników to wyczytał?

To chyba zależy od tego, co to za badania. Jak tam przeważnie pytam
dostając skierowanie, czy koniecznie nie jeść i czy wolno pić.
Z jedzeniem różnie, pić przeważnie pozwalali - niedużo wody.

Pozdrawiam,
MAG

immunolog - W-wa, Łódź
Szczepienie przeciw żółtaczce a gastroskopia
Ku przestrodze
Przebarwienie po oparzeniu.
Wczesne rozpoznanie nowotworu