Szczepienie przeciw żółtaczce a gastroskopia

1. Data: 2010-08-31 08:54:22

Temat: Szczepienie przeciw żółtaczce a gastroskopia
Od: Adrian <b...@b...brak> szukaj wiadomości tego autora

Dziś byłem u lekarza po skierowanie na gastroskopię przełyku z uwagi na
to że od dłuższego czasu odczuwam nieprzyjemne przeskakiwanie w przełyku
w momencie połykania pokarmów. Pytał mnie czy byłem szczepiony przeciw
żółtaczce. Prawdopodobnie nie a jeśli już to z 4 lata temu. Moje pytanie
jest czy takie szczepienie jest konieczne oraz ile dni należy odczekać
po szczepieniu zanim zacznie ono działać wówczas mogę zgłosić się na
gastroskopie?

PS. Ile średnio kosztuje szczepienie przeciw żółtaczce?

2. Data: 2010-08-31 10:24:55

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adrian" <b...@b...brak> napisał w
> [...]
> gastroskopie?
>
> PS. Ile średnio kosztuje szczepienie przeciw żółtaczce?

Jeśli chodzi o szczepienie na WZW B, to to nie są duże pieniądze,
szczepionkę kupujesz w aptece. Szczepi się w trzech turach. Drugie
szczepienie po miesiącu, a ostatnie po pół roku. Tzn. tak było w 2003 roku i
powiedziano mi, że jestem bezpieczna przez kolejne 5 lat. Natomiast w 2008
powiedziano mi, że niepotrzebnie kupiłam szczepionkę, bo to jednak działa 10
lat, hehe. Ale skoro już pani kupiła, to zaszczepimy - powiedziała
pielęgniarka.
Coś mi się gdzieś obiło o oczy, że istnieją jakieś badania stwierdzające,
czy należy się już szczepić, czy jeszcze nie.
Pozdr.
A.

3. Data: 2010-08-31 19:19:18

Od: "Papo5murpfs" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Órzytkownik "Adrian" napisał:
> [...]
> gastroskopie?
>
> PS. Ile średnio kosztuje szczepienie przeciw żółtaczce?

może należało by sie zapytać w jaki sposób dochodzi do zakażenia żułtaczką i
dlaczego akurat na żułtaczkę każą szczepić a na setkę innego zarastfa
nie?:O)

4. Data: 2010-08-31 21:02:41

Od: Adrian <b...@b...brak> szukaj wiadomości tego autora

Prawdopodobnie będę miał gastroskopię za ok miesiąc. Dziś dzwoniłem
odnośnie szczepienia na żółtaczkę i kobieta mi powiedziała że szczepi
się 3x ostatni raz za pół roku. Zastanawiam się czy pierwsze szczepienie
wystarczy by ustrzec się przed ewentualnym zarażeniem podczas gastroskopii.

5. Data: 2010-08-31 21:15:54

Od: "ffiona" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 3x ostatni raz za pół roku. Zastanawiam się czy pierwsze szczepienie
> wystarczy by ustrzec się przed ewentualnym zarażeniem podczas

No mówiłam, że w 3 turach. Wg mnie po drugim szczepieniu jesteś bezpieczny,
ale czemu jej nie zapytałeś? Albo lekarza?
Pozdr.
A.

6. Data: 2010-08-31 23:21:10

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-08-31 10:54, Adrian pisze:
> [...]
> jest czy takie szczepienie jest konieczne oraz ile dni należy odczekać
> po szczepieniu zanim zacznie ono działać wówczas mogę zgłosić się na

Najpierw weź skierowanie na USG. Po co się katować.

--
animka

7. Data: 2010-08-31 23:50:42

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moje pytanie jest czy takie szczepienie jest konieczne

to standardowa procedura by gabinet zabiegowy/szpital nie byl ciagany po
sadach przez zarazonych pacjentow
...jak wiadomo szpital jest najwiekszym zrodlem zakazen zwlaszcza tych
szczegolnie trudnych do leczenia

plumke

8. Data: 2010-08-31 23:53:02

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw weź skierowanie na USG. Po co się katować.

czemu ty nie wezmiesz skierowania na UPS?

9. Data: 2010-09-01 11:59:02

Od: Adrian <b...@b...brak> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw weź skierowanie na USG. Po co się katować.

Pytanie tylko czy USG jest w stanie stwierdzić ewentualne zmiany
nowotworowe w okolicach przełyku? Swoją drogą miałem robione USG
tarczycy miesiąc temu trochę żałuję że nie poprosiłem o badanie całej szyi.

10. Data: 2010-09-01 12:47:30

Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-09-01 13:59, Adrian pisze:

> Pytanie tylko czy USG jest w stanie stwierdzić ewentualne zmiany
> nowotworowe w okolicach przełyku? Swoją drogą miałem robione USG
> tarczycy miesiąc temu trochę żałuję że nie poprosiłem o badanie całej szyi.

Mnie robili usg przełyku (np. migdałki, bo laryngolog dał skierowanie) i
wyszło, że guz tarczycy. Teraz jest już chyba spalony proszkami
Thyrozol10, bo niby wszystko ok. Na następne usg idę w październiku.

--
animka

Ku przestrodze
Przebarwienie po oparzeniu.
Wczesne rozpoznanie nowotworu
ból stóp
nadmierna potliwość wynikajaca chyba z nerwicy - do kogo się zgłosić, jak leczyć?