Wczesne rozpoznanie nowotworu

1. Data: 2010-08-30 13:48:55

Temat: Wczesne rozpoznanie nowotworu
Od: "Michał" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Poczytałem trochę o chorobach nowotworowych i praktycznie wszędzie piszą że
jest to uleczalne pod warunkiem że zostanie wykryte odpowiednio wcześnie.
Zjadliwość tej choroby polega [też] na tym że symptomy posiadania tejże
choroby widoczne gołym okiem pojawiają się na tyle późno że na dające-nadzieję-
leczenie jest zwykle za późno.

Mój przypadek jest taki że coś mnie tam pobolewa w szyi (gardło/krtań, struny
głosowe,..?) , ma to charakter przewlekły (od kilku miesięcy) i chcąc
wykluczyć nowotwór chciałbym to zrobić odpowiednio wcześnie. Na tym etapie
onkolog który oglądał moje gardło nie stwierdził niczego podejrzanego
(oglądając gołym okiem),..ale przecież mnie boli - więc poprosiłem o
skierowanie na tomografię komputerową.

I tutaj mam pytanie:
Które badanie będzie bardziej dokładne i wiarygodne - tomografia czy może
rezonans magnetyczny. Boję się trochę tej tomografii, bo to przecież duża
dawka promieniowania... (na najnowszych sprzętach pewnie też..[?]). Czy
słusznie się tego obawiam ?

Mówimy o możliwych najlepszych konfiguracjach dla tych badań: z kontrastem i
czymkolwiek co jest potrzebne do uzyskania najbardziej wiarygodnych wyników.

Zatem ? na co się zdecydować ? Jakie są zalety i wady obu technik
diagnostycznych w kontekście wykrywania nowotworów (lub też innych
patologii) ?

Pozdrawiam,
Michał

2. Data: 2010-08-30 15:49:16

Temat: Re: Wczesne rozpoznanie nowotworu
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Aug 2010 15:48:55 +0200, Michał napisał(a):

> Mój przypadek jest taki że coś mnie tam pobolewa w szyi (gardło/krtań, struny
> głosowe,..?) , ma to charakter przewlekły (od kilku miesięcy) i chcąc
> wykluczyć nowotwór chciałbym to zrobić odpowiednio wcześnie. (...)

Ajtam ajtam - alergię masz i tyle. "Przerobiłam" to.

3. Data: 2010-08-30 16:13:41

Od: "malgosia" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

objawy potwierdzać moga 2-3 stadium wg skali

jk

4. Data: 2010-08-30 16:23:52

Od: BlueGirl <b...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Michał napisał:

> [...]
> rezonans magnetyczny. Boję się trochę tej tomografii, bo to przecież duża
> dawka promieniowania... (na najnowszych sprzętach pewnie też..[?]). Czy

Nie przesadzajmy z tą dawką promieniowania, chorzy na nowotwory mają
tomografie średnio co 2-3 miesiące. Żyją nie świecą nie mają choroby
popromiennej. Jeśli chcesz wiedzieć co napewno tam masz to zdecyduj się
może na endoskopię jakąś. Nie miłe to jest fakt ale dobre diagnostycznie.

pozdrawiam
BG

5. Data: 2010-08-30 19:32:18

Od: "Jacek Buda" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
>
> Zatem ? na co się zdecydować ? Jakie są zalety i wady obu technik
> diagnostycznych w kontekście wykrywania nowotworów (lub też innych

Alergia
trzeba to leczyć bo jak chwyci zatoki wtedy strasznie boli

6. Data: 2010-09-02 12:33:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 30 Aug 2010 19:32:18 +0000 (UTC), Jacek Buda napisał(a):

> Alergia
> trzeba to leczyć bo jak chwyci zatoki wtedy strasznie boli

Jasne, ze alergia.

ból stóp
nadmierna potliwość wynikajaca chyba z nerwicy - do kogo się zgłosić, jak leczyć?
leczenie wrzodow
dosypano coś do alkoholu
Oko