Re: Na ile 9-letnie dziecko powinno być samodzielne?

Data: 2002-12-24 14:06:35
Temat: Re: Na ile 9-letnie dziecko powinno być samodzielne?
Od: "jacek" <j...@w...pl>

"Michał Nalepa" <m...@e...com.pl> wrote in message
news:au884k$7c4$1@dns.ats.pl...
> Witam,
> Mam problem następującego typu, i nie wiem czy to ja się czepiam czy moja
> żona jest nadgorliwa.
> Mianowicie nasza 9-letnia córka nic nie potrafi sobie zrobić sama. Nie
> potrafi bo żona jej na to nie pozwala!
> Tak!!! Nie pozwala!!!

To bardzo źle robi.

> Ja uważam, że powinna sama sobie ścielić łóżko, jak trzeba to umieć sobie
> zrobić kanapkę itd. itp.

Czy nigdy nie jestes sam z córką?
Proponuję aby nie dyskutować z żoną tylko razem z córką przejąć
troche domowego gotowania.
Czy nie możecie razem robić kolacji, zakazać żonie wchodzić do kuchni
i zrobić jej wspólną kolację, każde dziecko chętnie bawi się w robienie
kanapek.

> A ona najchętniej nic by nie robiła bo wie że mamusia wszystko zrobi za
nią,
> nawet ubrać sama się nie potrafi.

Jeśli tak jest, sprawa jest bardzo poważna i nie należy dalej czekać.

> Bardzo Was proszę, czy to ja jestem nienormalny czy żona przewrażliwiona.
> Moje zdanie jest takie, że dzieci trzeba jak najwcześniej
usamodzielniać...

My mamy troje dzieci, (4,5; 9; 14) naszym zdaniem bardzo samodzielnych,
bardzo często same robią śniadanie, podgrzanie mleka w kuchence i wsypanie
płatków potrafi zrobić kazde z nich.
Starsze są w stanie przygotować całkiem smakowite rzeczy.
Córka (9 lat) uwielbia smażyć kiełbaske i boczek, robi jajka szadzone na
grzankach,
dobierając stopien ich ścięcia do gustów kazdego domowanika.
Nic tak nie smakuje jak sobotnie śnadanko podane do łożka.

Ostatnie na topie są magiczne kanapki, cudo . mniammm

Co do sprzątania to jak to z dziećmi bywa różnie, ale co do zasady
nie ma wątpliwosci każdy odpowiada za swoj pokój.

Nie wspomnialem o różnych domowych pracach jak odkurzanie, przeładowywanie
zmywarki czy przynoszenia drzewa do komnika w tym dzieci są bardzo pomocne.

Życzę sukcesów
Jacek