Nabici w butelki.

21. Data: 2010-10-27 09:28:54

Temat: Re: Nabici w butelki.
Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 12:30, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Bo stoi w rurach i rdza się pojawia albo moze ta woda ma podwyższony poziom
> zwiazków żelaza i podczas zalegania wody w rurach one się wytrącają.

Związki żelaza nie 'wytrącają się' w rurach. One pojawiają się w
wodzie, ponieważ rury są stalowe i korodują.

22. Data: 2010-10-27 09:34:12

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 21:53, Ikselka <i...@g...pl> wrote:

> Wolę napić się wody z kranu.

Ja też, jeśli wiem z JAKIEGO kranu.
Z całą pewnością nie wezmę do ust wody z kranu 'miejskiego'.
Obejrzyj sobie rury stalowe, przez które płynie woda, wewnątrz, np.
przy okazji jakiejś awarii sieci wodociągowej.
Zmienne ciśnienie w sieci wodociągowej powoduje, że czasem takie
girlandy są porywane i płyną do zdroju, z którego ufnie czerpiesz
wodę.
Kontrola sanitarna jest wybiórcza. Ty pijesz wodę codziennie.

23. Data: 2010-10-27 13:42:55

Temat: Re: Nabici w butelki. [0T]
Od: "Waldemar Maria Pawlak" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stokrotka" <o...@a...pl> napisał w wiadomości
> Z pszedszkola na pewno nie.
> Posyłano mnie tam za dużo.

f potskokah, wież co.

24. Data: 2010-10-27 17:41:33

Od: "Stan.Matyska" <k...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 08:52, Aicha <b...@t...ja> wrote:

> Teraz to wymów :>
> Stawiam na "spsz...", bez spacji.
>
> --
> Pozdrawiam - Aicha

s pszetszkola powinno sie wymawiac.
StaM

25. Data: 2010-10-30 09:49:17

Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Paź, 11:28, mal wrote:
> Związki żelaza nie 'wytrącają się' w rurach.

Mówisz? To nie widziałaś nigdy "brązowego" wiadra, gdy postała w nim
"czysta" woda studzienna?
Przecież podwyższona temp. jest katalizatorem wytrącania się żelaza i
dlatego w rurach z ciepłą wodą proces ten zachodzi szybciej niż w
rurach z zimną wodą - bo woda ma w nich jednakowy skład.

> One pojawiają się w
> wodzie, ponieważ rury są stalowe i korodują.

A zimna przez takie nie płynie? No bo czemu to żelazo nie zostało
zauważone w wodzie zimnej?
Hmm... U mnie obie instalacje wodociągowe są w plastykach, ale nie to
jest powodem, że "nie widzę" żelaza. Po prostu, moje wodociągi w
procesie uzdatniania wody usuwają nadmiar żelaza. Norma dopuszcza
0,200 mgFe/dm3, a moja woda ma 0,02 mgFe/dm3.

PS
Chciałabym tu skorygować moją wypowiedź na temat norm jakim powinna
odpowiadać woda pitna. Twierdziłam, że te normy są różne w zależności
od ilości mieszkańców. Owszem, tak było - pamiętam podział tabeli w
zależności od ilości mieszkańców. Ba, była osobna kolumna na wodę
studzienną. Obecnie obowiązują jednakowe normy wody pitnej niezależnie
od ilości mieszkańców. Myślę, że to demokracja albo UE zrobiła z nas
równych ludzi;p
Ale jest dziura - można wnioskować o odstępstwo.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA
z dnia 29 marca 2007 r.
w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi
0417&min=1

--
Pozdrawiam :)
JM

26. Data: 2010-10-30 18:01:36

Od: mal <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 30 Paź, 11:49, JaMyszka <f...@g...com> wrote:

> Mówisz? To nie widziałaś nigdy "brązowego" wiadra, gdy postała w nim
> "czysta" woda studzienna?

To nie jest ten sam proces.
Korozja rur stalowych przebiega wolno, przez wiele lat. Może nimi
płynąć woda zupełnie pozbawiona związków żelaza, ale 'po drodze'
dostanie je w prezencie od rur: reakcja utleniania ścian rur przez
tlen zawarty w wodzie. Reakcję może potęgować dodatkowo obecność w
wodzie agresywnego CO2, a także kwaśny odczyn wody; pH wody jest
właściwie głównym sprawcą korozji.

W Twoim przykładowym wiadrze natomiast mamy wodę, w której już są
obecne związki żelaza. I - zgoda - w wiadrze się wytrąca żelazo
zawarte w wodzie, w obecności tlenu atmosferycznego.

ukłony

mal

27. Data: 2010-10-31 20:33:56

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-10-27 11:34, mal pisze:

> [...]
> wodę.
> Kontrola sanitarna jest wybiórcza. Ty pijesz wodę codziennie.

Masz całkowitą rację, w Wa-wie szumnie ogłoszono, że filtry dają
wspaniałą wodę, a to gówno prawda, jakość wody zależy od tego jakimi
rurami dopływa do odbiorcy.

--
pozdr. Jerzy

28. Data: 2010-10-31 23:21:32

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 25 Oct 2010 00:45:43 +0200, Ikselka napisał(a):
> "(...)Na zakończenie wypada rozwiać kilka mitów. Zwykła woda butelkowana
> wcale nie jest lepsza dla zdrowia niż spełniająca normy sanitarne woda
> kranowa. Nieprawda, że większość rodzajów wód w butelkach ma więcej
> minerałów od wody, która płynie w wodociągach ? wiele sprzedawanych wód
> źródlanych zawiera o wiele mniej minerałów, niż kranówka. Przekonanie o
> tym, że o złej jakości wody z wodociągu świadczy kamień osadzający się w
> czajniku, jest mitem ? miękka woda wcale nie jest zdrowa. Nie warto wierzyć

Ależ nikt nie neguje tego, że woda wpuszczana w sieć wodociągową ma całkiem
niezłe parametry. Natomiast dużo gorzej to wygląda już po przejściu przez
owe rurociągi :(

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

29. Data: 2010-11-03 13:04:22

Od: "Panslavista" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Rozwalono mi kompa, poszły szczekać linki.

30. Data: 2010-11-03 19:34:19

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałaś na myśli bżeczkole?
Pare lat temu ważyłam bżeczkę, ale nie mam zaległości,
jeszcze mam małe kilka butelek.

[cross-post] melasa
WSCIEKLA REWOLUCJA W GARACH
Szukam programu do zliczania kalorii
Watch hot sexy *Texas girls * live sexvideos
Watch hot sexy *Texas girls * live sexvideos