Re: Nadciśnienie

Data: 2003-01-20 17:01:53
Temat: Re: Nadciśnienie
Od: "casus" <c...@r...pl>

> Kodeks Etyki Lekarskiej jest jak najbardziej czescia Prawa Medycznego. Za
> naruszenie ustaw odpowiada sie przed Sadem Powszechnym a za naruszenie
> Kodeksu Etyki Lekarskiej przed sadem lekarskim.
>
> Pozdrawiam, andrzej

Andrzeju!
Uwierz , ze dradam dobrze mowi. Sady lekarskie, Kodeks Etyki Lekarskiej itp
sa wewnetrznymi sprawami korporacji.
Prawo reguluja ustawy i rozporzadzenia. A wiec: Ustawa o zespolach opieki
zdrowotnej, ustawa o zawodzie lekarza, ustawa o ubezpieczeniach spolecznych
itd.
Tak wiec nie mozna sie powolywac na kodeks etyki lekarskiej, bo za
nieprzestrzeganie moze mnie uwalic sad lekarski - ale to nie ma nic
wspolnego z sadami powszechnymi i nie ma mocy prawnej jako takiej ( poza
pozbawieniem mnie prawa wykonywania zawodu - bo tutaj moc prawna maja Izby
Lekarskie - korporacja ).
Jezeli wiec mamy rozmawiac o prawie - to tylko ustawy i rozporzadzenia wg
Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego.
Badz tak dobry i przyjmij te uwage - nie mamy podstaw, aby Cie wprowadzac w
blad.
Jezeli wiec mamy dalej ciagnac ten watek, wez na to poprawke.

casus