Nadciśnienie

41. Data: 2003-01-20 17:01:53

Temat: Re: Nadciśnienie
Od: "casus" <c...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Kodeks Etyki Lekarskiej jest jak najbardziej czescia Prawa Medycznego. Za
> naruszenie ustaw odpowiada sie przed Sadem Powszechnym a za naruszenie
> Kodeksu Etyki Lekarskiej przed sadem lekarskim.
>
> Pozdrawiam, andrzej

Andrzeju!
Uwierz , ze dradam dobrze mowi. Sady lekarskie, Kodeks Etyki Lekarskiej itp
sa wewnetrznymi sprawami korporacji.
Prawo reguluja ustawy i rozporzadzenia. A wiec: Ustawa o zespolach opieki
zdrowotnej, ustawa o zawodzie lekarza, ustawa o ubezpieczeniach spolecznych
itd.
Tak wiec nie mozna sie powolywac na kodeks etyki lekarskiej, bo za
nieprzestrzeganie moze mnie uwalic sad lekarski - ale to nie ma nic
wspolnego z sadami powszechnymi i nie ma mocy prawnej jako takiej ( poza
pozbawieniem mnie prawa wykonywania zawodu - bo tutaj moc prawna maja Izby
Lekarskie - korporacja ).
Jezeli wiec mamy rozmawiac o prawie - to tylko ustawy i rozporzadzenia wg
Dziennika Ustaw i Monitora Polskiego.
Badz tak dobry i przyjmij te uwage - nie mamy podstaw, aby Cie wprowadzac w
blad.
Jezeli wiec mamy dalej ciagnac ten watek, wez na to poprawke.

casus

42. Data: 2003-01-20 22:56:31

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> casus wrote:
> [...]

Przepraszam, ale się nie zgadzam. Przecież lekarza obowiązuje Kodeks Etyki
Lekarskiej, za naruszenie którego, grożą mu sankcje. Poza tym, istnienie
Sądów Lekarskie jak również określenie ich kompetencji jest umocowane
właśnie ustawą:

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. "O izbach lekarskich"
(Dz.U. z 1989 r. Nr 30, poz. 158, Dz.U. z 1990 r. Nr 20, poz. 20),

Art. 42.
1. Sąd lekarski może orzekać następujące kary:
1) upomnienie,
2) nagana,
3) zawieszenie prawa wykonywania zawodu lekarza na okres od sześciu miesięcy
do trzech lat,
4) pozbawienie prawa wykonywania zawodu.

Źródło: http://www.oilkrakow.org.pl/lex/ustawa_izby.html

Oczywiście Sąd Lekarski nie nałoży na "skazanego" lekarza kary więzienia,
czy też nie zobowiąże go do wypłacenia odszkodowania. Od tego przecież są
Sądy powszechne, które traktują nas wszystkich jednakowo, bez względu na to,
jaki zawód wykonujemy. Jednakże specyfiką zawodu lekarza pracującego w
Polsce jest to, że może on być także karany za nieprzestrzeganie Kodeksu
Etyki Lekarskiej. Przeglądając przykładowe orzeczenia skazujące widzę, że
większość skarg pochodzi od pokrzywdzonych pacjentów i rodzin (
http://www.oilkrakow.org.pl/osl.html ).

Pozdrawiam, andrzej

43. Data: 2003-01-21 10:08:53

Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 20 Jan 2003 23:56:31 +0100, "Andrzej Glowacki"
<f...@p...onet.pl> wrote:

>Oczywi?cie S?d Lekarski nie na?o?y na "skazanego" lekarza kary wi?zienia,
>czy te? nie zobowi??e go do wyp?acenia odszkodowania. Od tego przecie? s?
>S?dy powszechne, które traktuj? nas wszystkich jednakowo, bez wzgl?du na to,
>jaki zawód wykonujemy. Jednak?e specyfik? zawodu lekarza pracuj?cego w
>Polsce jest to, ?e mo?e on byae tak?e karany za nieprzestrzeganie Kodeksu
>Etyki Lekarskiej. Przegl?daj?c przyk?adowe orzeczenia skazuj?ce widz?, ?e
>wi?kszo?ae skarg pochodzi od pokrzywdzonych pacjentów i rodzin (
>http://www.oilkrakow.org.pl/osl.html ).

Nie zapominaj , ze strona w postepowaniu przed tym "sadem" nie jest
poszkodowany (pacjent lub rodzina). Zeby bylo ciekawiej to
postepowanie toczy sie (glownie) bez ich udzialu . Zloza zeznania i sa
wypraszani za drzwi.

Pacjent (rodzina) nie ma dostepu do akt postepowania i protokolow
posiedzen.

Tak,ze szanse na wyegzekwowanie swoich praw jest conajmniej
ograniczone. Nie wiedziales o tym ?

Ponadto od decyzji takiego "sadu" lekarskiego nie przysluguje zadne
odwolanie, ani do sadu powszechnego, ani nawet do Sadu Najwyzszego.

Tak, ze w sumie mowienie o "sadach" leklarskich to raczej pic na wode.

Pozdrawiam

dradam

44. Data: 2003-01-21 10:29:53

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> dradam wrote:
> [...]

Przepraszam, ale w tej chwili to juz widze, ze po prostu brakuje Tobie
dobrej woli, aby ten problem zrozumiec. Sady Lekarskie to zaden pic na wode.

USTAWA z dnia 17 maja 1989 r. "O izbach lekarskich"

Art. 46.
1. Sprawy odpowiedzialnosci zawodowej lekarzy rozpatruja okregowe sady
lekarskie i Naczelny Sad Lekarski.
2. Okregowe sady lekarskie orzekaja we wszystkich sprawach jako I instancja,
[...]
3. Naczelny Sad Lekarski:
1) rozpatruje odwolania od orzeczen okregowych sadów lekarskich,

Art. 42.

1. Sad lekarski moze orzekac nastepujace kary:
1) upomnienie,
2) nagana,
3) zawieszenie prawa wykonywania zawodu lekarza na okres od szesciu miesiecy
do trzech lat,
4) pozbawienie prawa wykonywania zawodu.

2. Lekarzowi ukaranemu przez Naczelny Sad Lekarski w II instancji kara
wymieniona w ust.1 pkt 3 i 4 przysluguje prawo wniesienia odwolania do Sadu
Najwyzszego w terminie 14 dni od doreczenia orzeczenia wraz z uzasadnieniem.

Zródlo: http://www.oilkrakow.org.pl/lex/ustawa_izby.html

Czyli w przypadku zawieszenia badz pozbawienia prawa wykonywania zawodu
lekarza, droga prawna wyglada nastepujaco: Okregowy Sad Lekarski - >
Naczelny Sad Lekarski -> Sad Najwyzszy Rzeczypospolitej Polskiej.

Pozdrawiam, andrzej

45. Data: 2003-01-21 13:31:41

Temat: Re: Nadciśnienie - EOT
Od: dradam <x...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Jan 2003 11:29:53 +0100, "Andrzej Glowacki"
<f...@p...onet.pl> wrote:

> [...]

>lekarza, droga prawna wyglada nastepujaco: Okregowy Sad Lekarski - >
>Naczelny Sad Lekarski -> Sad Najwyzszy Rzeczypospolitej Polskiej.

Odwolanie przysluguje lekarzowi, ale nie poszkodowanemu. I to Ci
usiluje wytlumaczyc od dluzszego czasu. Bo poszkodowany nie jest
strona i o tym tez pisze i pisze, a Ty nic nie kapujesz.EOT.

I to mnie martwi. Ilu lekarzy stracilo prawo wykonywania zawodu w
Polsce przez ostatnie X lat ?

Pozdrawiam

dradam

46. Data: 2003-01-22 13:52:28

Od: "Andrzej Glowacki" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Rafał" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Moma mama jest chora na nadciśnienie.
> W Radomiu nie ma żadnych normalnych lekarzy, biorą kase i nic nie pomagają
> Znacie tylko prosze jakiegoś dobrego lekarza najlepiej profesora
specjaliste od chorób serca > w Polsce??
> Czy w polsce są jescze lekarze którzy potrfią pomóc człowiekowi?

Polecam zajrzeć na stronę: www.kardiologia.prv.pl Można tam zadać pytanie
lekarzowi.

Pozdrawiam, andrzej

47. Data: 2003-01-22 16:45:15

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 21 Jan 2003, dradam wrote:

> I to mnie martwi. Ilu lekarzy stracilo prawo wykonywania zawodu w
> Polsce przez ostatnie X lat ?

W ostatnich dwoch latach
w zakresie dzialania Kujawsko-Pomorskiej Izby Lekarskiej
w Toruniu ze znanych mi przypadkow czterech. 2 z powodu
ukarania prawomocnym wyrokiem sadu powszechnego (jeden
odzyskal je juz po dwoch latach po odbyciu kary)
dwoch za uprawianie szalatanerii pod szyldem zawodu
lekarza

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

pytanie o MINULET
bol brzucha
CARDIOWEBSCREEN - program oceny wystepowania czynnikow ryzyka chorob serca polskich uzytkownikow Internetu
Tabletki antykoncepcyjne
medycyna pracy (spam)