Nagonka na solaria.

1. Data: 2009-07-30 01:46:46

Temat: Nagonka na solaria.
Od: "tomek wilicki" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Można poczytać na niektórych co bardziej szmatławych serwisach o tym, jakie to
solaria są złe, bo powodują czerniaka. Można nawet trafić na takie
sformułowania, że są równie niebezpieczne co palenie papierosów.

No cóż, należy się chyba drobne sprostowanie:

- papierosy dają dziesiątki albo i setki razy większą "szansę" na rozwój
nowotworu.
- w solarium dostajemy gigantyczną dawkę witaminy D, której niedobory są
prawdziwą epidemią, w Polsce badań nikt nie robił, ale w krajach na naszej
szerokości geograficznej regularnie wykrywa się niedobory u ~90% populacji.

A co za tym ostatnim idzie

- osoby regularnie korzystające z solariów będą miały o wiele niższe
zachorowania na wszystkie nowotwory poza czerniakiem
- osoby regularnie korzystające z solariów będą miały znacznie większą szansę
na przeżycie w przypadku zachorowania na dowolny rodzaj nowotworu, w tym
czerniaka.

Były nawet kiedyś badania epidemiologiczne na gigantyczną skalę, w których
sprawdzano jaki wpływ na zachorowalność ma regularne opalanie się. Zbadano
kilkadziesiąt nowotworów, to była analiza setek tysięcy przypadków. W
większości opalanie redukowało ryzyko zgonu nawet kilkukrotnie, co
najciekawsze - summa summarum osoby regularnie opalające się miały MNIEJSZE
ryzyko zgonu z powodu czerniaka. Co prawda chorowały nieco częściej, ale
znacznie częściej wychodziły z choroby, co summa summarum dało taki efekt jaki
dało.

O co więc z tymi solariami chodzi?

O witaminę D.

W jednej z klinik, bodajże czy nie MAYO clinic, starszym osobom z przewlekłymi
bólami sprawdzono poziom witaminy D. Praktycznie wszyscy mieli bardzo silne
niedobory, jaki procent całkowicie wyleczono suplementacją - nie pamiętam
teraz, ale bardzo wysoka liczba, 80% czy coś koło tego. Gdyby to się rozeszło
po lekarzach, oznaczałoby gigantyczny spadek spożycia leków przeciwbólowych,
które są jednym z głównych źródeł zysku koncernów farmaceutycznych.

A to tylko jeden, jedyny przykład co witamina D potrafi, czy raczej do czego
prowadzą jej niedobory. Kiedyś czytałem wspomnienia lekarza, przyszła do niego
kobieta, której lista dolegliwości zajmowała kilka zapisanych kartek - miała
wypisane i chodziła od jednego dochtora do drugiego, w zasadzie była
półinwalidką. Był pierwszym, który zlecił badanie poziomu witaminy D. W ciągu
kilku miesięcy kobieta była całkowicie zdrowa.

I przestała wydawać majątek na leki objawowe. Cóż za strata dla koncernów...

2. Data: 2009-07-30 08:52:55

Temat: Re: Nagonka na solaria.
Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak sie nie pije mleka i nie je masła to potem takie głupoty sie pisze ;)

3. Data: 2009-07-30 14:24:43

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper <n...@m...pl> napisał(a):

> jak sie nie pije mleka i nie je masła to potem takie głupoty sie pisze ;)

Jak się nie uważało w podstawówce, to nie wie się ile witaminy D jest w
mleku/maśle, a ile wytwarza organizm ludzki podczas 5 minut przebywania na słońcu.

Zjadasz 30 kostek masła dziennie?

ps. daruj sobie dalsze wypowiedzi, bo naprawdę masz wiedzę poniżej poziomu
gimnazjum

4. Data: 2009-07-30 14:56:28

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Zjadasz 30 kostek masła dziennie?
>
> ps. daruj sobie dalsze wypowiedzi, bo naprawdę masz wiedzę poniżej poziomu

i to mi wystarcza by unikać solarium nie mając jednocześnie problemów z witaminą
Ty za to zjadłeś wszystkie rozumy, jesteś już prawie lekarzem wszelkich
specjalności a co chwile na coś chorujesz.....
Zdrowie to nie miejsce na eksperymenty - moja babcia pije mleko, je masło, w
solarium nigdy nie była i ma sie bardzo dobrze mimo 90 lat ! więc kto jest wg
Ciebie lepszym przykładem ?

5. Data: 2009-07-30 15:33:27

Od: "tomek wilicki" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

gasper <n...@m...pl> napisał(a):

więc kto jest wg
> Ciebie lepszym przykładem ?

na bezmyślność? Ty. Jak zawsze zabierasz głos i robisz za mędrca w tematach, o
których nie masz najmniejszego pojęcia. Nawet nie można tu powiedzieć o
brakach w wiedzy, zachowujesz się jak żul spod budki z piwem, który wcina się
w rozmowę o fizyce kwantowe. Bo on wie i musi powiedzieć, nieważne jak głupio,
ważne żeby głośno. Nie robisz tego pierwszy ani drugi raz.

Właśnie po raz kolejny udowodniłeś skrajną bezmyślność, podając jako przykład
JEDNĄ osobę. Równie dobrze można w ten sposób udowadniać, że papierosy są
zdrowe, bo czyjaśtam babcia paliła i dożyła 90ki. Ale tego typu dowody
zachowaj dla kolegów z osiedla.

6. Data: 2009-07-30 16:00:20

Od: "gasper" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

>. Ale tego typu dowody
> zachowaj dla kolegów z osiedla.
widzisz, nie każdy sie wychowuje i mieszka na "osiedlu"
Twoja wiedza o żulach też jest powalająca
a wracając do tematu - wystarczy popatrzeć na osoby, które wychodzą z solarium -
wygląd 50% z nich daje dowód, że solarium jest niezdrowe :)

7. Data: 2009-07-30 17:46:14

Od: " " <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

tomek wilicki <j...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> - osoby regularnie korzystające z solariów będą miały o wiele niższe
> zachorowania na wszystkie nowotwory poza czerniakiem

myslimy o tym samym czerniaku - najzlosliwszym ze wszystkich nowotworow?

8. Data: 2009-07-30 20:04:07

Od: "Cancer" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"gasper"

> jak sie nie pije mleka i nie je masła to potem takie głupoty sie pisze ;)

Ignoruj Trrola, bo znizy Cie do swojego poziomu i pokona doswiadczeniem :)

Cancer

9. Data: 2009-07-31 09:10:54

Od: "Adam" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ignorujcie tego psychicznie chorego trolla.

10. Data: 2009-07-31 09:16:50

Od: "Adam" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> JEDNĄ osobę. Równie dobrze można w ten sposób udowadniać, że papierosy są
> zdrowe, bo czyjaśtam babcia paliła i dożyła 90ki. Ale tego typu dowody

Przecież ty sam o sobie piszesz. Masz jakieś aspiracje napędzane kompleksami
(typowe dla informatyków), żeby być lekarzem wszystkich specjalności. Wiele
razy ci wytykano kłamstwa (na początku jako niewiedzę), poczytajcie archiwum
tego typa.

profilaktyka na urlopie
Bol w okolicy szyi i krtani?
Czy Bog "fabrykuje" okreslone fakty lub dowody aby z ich pomoca osiagac nadrzedne boskie cele (JP)
Poszukuję nr 14 "Zioła dla zdrowia i urody"
poszukuję nr 14 zioła dla zdrowia i urody