Najgrozniejsza choroba ON w Polsce: PASOZYTY!

1. Data: 2001-09-02 06:32:13

Temat: Najgrozniejsza choroba ON w Polsce: PASOZYTY!
Od: "Zbig Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zobaczcie sami:
http://wyborcza.gazeta.pl/info/artykul.jsp?xx=401244
&dzial=011101

Nie moge tego komentowac: grozi mi kolejny udar...

Zbig AG

2. Data: 2001-09-02 10:47:54

Temat: Re: Najgrozniejsza choroba ON w Polsce: PASOZYTY!
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

nie nalezy zapominac czyja tuba wyboracza jest ta gazeta i czemu to ma
sluzyc.
pozdr.
Arek
_____________________
Rozpasanie i hulaszczy tryb życia emerytów i rencistów rujnuje budżet RP.

3. Data: 2001-09-02 17:00:22

Od: "RS/Szymon" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Normalne!
Skoro nic za to nie grozi !

--

-
Pozdr.....

4. Data: 2001-09-02 18:37:08

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "algraf" <a...@i...org.pl> napisał w wiadomości
> nie nalezy zapominac czyja tuba wyboracza jest ta gazeta i czemu to ma
> sluzyc.

Nagle Algraf obudzil sie i zrozumial, ze za wszystkim stoi spisek, ze
niecne sily skupione wokol Michnika postanowily zlikwidowac PFRON.
Zapalal swietym oburzeniem, jakim prawem ktos obsmarowuje taka cudowna
instytucje, ktora codziennie dba o dobro ON i zawsze wydaje pieniadze
rozsadnie i uczciwie. Tak ten koszmar nie mogl trwac wiecznie, Algraf
postanowil zlikwidowac Michnika....

pozdrawiam
RT

PS Wybacz ten wylew grafomanstwa, ale dziwia mnie ludzie, ktorzy dziwia

5. Data: 2001-09-03 05:44:23

Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Witam RT

Ja, nie bronie ludzi ktorzy kradna, ale instytucji PFRON. To ze wiele z nas
istnieje na grupie to dzieki "Drogowskazowi" - chociaz i do tego programu
moge miec zarzuty.

Skomentowalem to dosc inteligentnie ale nie wszystkim jest dane mnie
zrozumiec :-(
- moze jest to przyczyna twojego Radku mlodego wieku lub zbyt niskiego czola
?
- i jak to sie ma do kierunku twoich studiow i twojego optymizmu ?

ps kto sieje wiatr ten zbiera burze.

Reszte twojego listu pozostawiam bez komentarza.

_____________________

6. Data: 2001-09-03 06:31:49

Od: Apik <a...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Radoslaw Tatarczak napisał(a):

> [...]
> Zapalal swietym oburzeniem, jakim prawem ktos obsmarowuje taka cudowna
> instytucje, ktora codziennie dba o dobro ON

ciach

Witam

Poniekąd masz rację ale czy widzisz jakąś alternatywę na miejsce
PFRON-u?
I czy masz a jeśli tak to jakie gwarancje że ewentualny nastepca nie
będzie jeszcze lepiej "skubał" ON?

--
<><><><><><><>
Pozdrawiam

7. Data: 2001-09-03 09:20:47

Od: "Prusak" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Radku
Przeczytałem ten artykuł z mieszanymi uczuciami. Tak jak wszystkich wkurzają
nieprawidłowości w działaniu PFRON, ale wkurza także to kto i kiedy pisze o
tych nieprawidłowościach i jakie wnioski wysnuwa. Wkurza także to, że nie
wskazują co w zamian.

Radku, już kiedyś toczyliśmy dyskusję na temat potrzeby istnienia PFRON-u i
jak pamiętasz właściwie do niczego nie doprowadziła. Każdy pozostał przy
swoim zdaniu.
Wychodząc tylko z punktu ile to strat i korzyści przyniósł PFRON, to możemy
taki sam wniosek wysunąć odnośnie np. rządu rp. Jakie korzyści a jakie
straty przniosły dla społeczeństwa istnienie tej czapy darmozjadów? A
przynajmniej ci, którzy rządzili przez ostatnie 4 lata i pozostawili tak
horendalny deficyt powinni mieć zakaz sprawowania urzędów i stanowisk
powyżej sprzątaczki-sprzątacza. A czy ktoś taki postulat podnosi? Ale to
inna bajka i nie tu nam to rozstrząsać.

Kilka miesięcy temu mówiłeś o tym, by te pieniądze przekazać do powiatów i
gmin. Ale kto zagwarantuje nam, że taka sytuacja nie powtórzy się, czy nie
będzie można podnieść takich zarzutów także wobec powiatów. Przecież
wystarczy, że dla jednego ON przyzna się pomoc (dofinansowanie czy też
pożyczkę) w kwocie np. kilkunastu lub nawet kilkudziesięciu tysiącach
złotych na zakup jakiegoś niezbędnego sprzętu, a inny nie otrzymałby wcale i
już gotowy jest raban, już są zarzuty o niegospodarności itp.
Niestety, jeżeli chodzi o pieniądze, to zawsze będzie smród.

Czy ktokolwiek zastanowił się kto podważa celowość istnienia tego funduszu.
Przecież, jeżeli czyjś wniosek został rozpatrzony negatywnie lub otrzymał
znacznie mniej niż oczekiwał, to dla niego jest krzywda. Ale to tylko jego
zdanie. Ale dla dziennikarza już wystarczająco dobry temat na kąśliwy
artykuł.

Radek, nie bronię urzędasów z PFRON-u, ale idei. Bronię Funduszu -
pieniędzy - które mają za zadanie pomagać nam - ON. Natomiast w tych
artykułach najczęściej chodzi o likwidację jednego i drugiego (wypowiedź
pana Prezesa SM ile to on by za te składki zlikwidował barier
architektonicznych dla ON, a o ile znam życie - to pieniądze te zostałyby
przeznaczone na inne cele, a dla ON byłaby odpowiedź: na ten cel nie ma
pieniędzy, taki cel nie został uwzględniony w statucie SM).
Ale reforma tego funduszu musi być, tylko z głową i wszystko musi być
dokładnie zapisane w ustawach, by urzędnik nie mógł dowolnie dysponować tymi
pieniędzmi, by nie można tego było zmienić jakimś okólnikiem lub inną
ustawą.

Mam nadzieję, że nie rozpęta się na grupie następna "wojna" o Fundusz.
Pozdrawiam
Prusak

PS. Oglądając sprawozdanie z Ustronia, mogłem w końcu poznać Ciebie i
okazało się, że tak daleko od siebie wcale nie mieszkamy.

PS2. Idąc zgodnie z ideą tego artykułu, należałoby zastanawić się nad
celowością w ogóle jakiegokolwiek unormowania prawnego sytuacji ON. Po co
uchwalać jakiś prawa ON itp. Po co tracić czas.

8. Data: 2001-09-03 12:49:12

Od: "Marian L" <m...@l...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Szanowni "Apik", Radoslaw Tatarczak ,"algraf"
napisali:

> Poniekąd masz rację ale czy widzisz jakąś alternatywę na miejsce
> PFRON-u?
> I czy masz a jeśli tak to jakie gwarancje że ewentualny nastepca nie
> będzie jeszcze lepiej "skubał" ON?

Myślę że nie ważne - kto napisał, ale - co napisał.
Nie znajdziemy ON w kraju zadowolonego z pracy PFRON-u.
W każdym państwie funkcjonują na podstawie odpowiednich
przepisów instytucje które z grubsza wykonują te same zadania
co PFRON a dotyczące ON i tam te zadania są lepiej wykonywane.
PFRON obecnie działa na podstawie Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r.
o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób
niepełnosprawnych.(Dz. U. z dnia 9 października 1997 r.) wraz z
późniejszymi zmianami (na gorsze).
Uważam że nie należy silić się na likwidację tej instytucji
czy na zmianę nazwy bo to będzie zwykłe klajstrowanie.

Działania na rzecz doskonalenia w/w ustawy i PFRON-u
będą łatwiejsze z dwu powodów. W niedługim czasie
wchodzi w życie ustawa o dostępie do informacji.
Drugi powód wybory a wybrać tak źle albo gorzej
niż to zrobiliśmy w październiku1997 roku nie sposób.

Czyli coraz więcej w działaniu prawa i instytucji obsługujących
ON zależy od samych zainteresowanych.
Najwięcej do powiedzenia w tych sprawach mają dysponujący
narzędziami ułatwiającymi dostęp do informacji i produkującymi
informację - myślę oczywiście o internecie i o Internautach ON.

Sądzę że ON nie mający dostępu do internetu powinni teraz
wywierać większą presję na WAS że zmiany na lepsze
idą zbyt wolno - trzeba tylko ustalić sposoby jak mają to robić.

Z pozdrowieniami
Marian L

9. Data: 2001-09-04 15:42:08

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
z nas
> istnieje na grupie to dzieki "Drogowskazowi" - chociaz i do tego

Ale musisz miec swiadomosc, ze za pieniadze przeznaczone na program
"komputerowy" mozna bylo kupic dwa razy wiecej sprzetu, poza tym wszyscy
dostali po rowno, nie wazne czy pracuja,studiuja czy daja nadzieje na
zmniejszenie bezrobocia wsrod ON. Tak to mnie denerwuje, szczegolnie gdy
czytam ile pieniedzy przeznaczal PFRON na tak "wazne" sprawy jak
przyznawanie norm ISO podmiotom zatrudniajacym ON. W obecnej sytuacji,
trzeba albo go zlikwidowac, albo poddac glebokim przemianom. Ten
pierwszy wariant mniej mi sie podoba, ale zmiany sa nieuniknione...

pozdrawiam
RT

10. Data: 2001-09-04 15:54:10

Od: "Radoslaw Tatarczak" <r...@t...tpsa.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Apik" <a...@c...pl> napisał w wiadomości
> Poniekąd masz rację ale czy widzisz jakąś alternatywę na miejsce
> PFRON-u?

Tak, instytucje, ktora bylaby zapleczem intelektualnym dla samorzadow,
ktore beda rozporzadzaly srodkami - dotacjami celowymi.
> I czy masz a jeśli tak to jakie gwarancje że ewentualny nastepca nie
> będzie jeszcze lepiej "skubał" ON?
Wystarczy wyciagniecie spraw wydawania pieniedzy z piekla uznaniowosci.
I postawienie sprawy jasno: pieniadze dla tych, ktorzy chca cos zrobic z
wlasnym zyciem i koniec z urawnilowka wszystkich ON. Nie jestem egoista,
ale prosze o odpowiedz, kto bardziej potrzebuje pomocy panstwa,
dystrofik, nieslyszacy czy tetraplegik. Wiem, brzmi to jak szatanska
buchalteria, ale przy braku pieniedzy trzeba jakos zweryfikować
potrzeby. Moze sie myle, moze zle stawiam sprawe, ale trzeba madrzej
wydawac, kiedy kiesa skromna?

pozdrawiam
RT

studia "na odleglosc"