Re: Największe święto narodowe Francuzów.

Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.religia
Date: Mon, 20 May 2013 09:00:58 -0700 (PDT)
Subject: Re: Największe święto narodowe Francuzów.
From: LaL <r...@g...com>

On 20 Maj, 09:59, xantiros <x...@y...com> wrote:

> Może chociaż to debilu przeczytaj, i nie rób z siebie kretyna.
>
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Rewolucja_francuska
>
> bo jeszcze trochę i zamach stanu oskarżysz też Watykan
>
> "Za koniec rewolucji uznaje się kres rządów Dyrektoriatu 9 listopada (18
> brumaire'a) 1799 roku, kiedy to Napoleon Bonaparte przeprowadził zamach
> stanu"
>
> a co do kościoła to wypadało by też poczytać
>
> "Duchowieństwo Kościoła rzymskokatolickiego liczyło w przededniu
> rewolucji około 120 tysięcy osób. Do Kościoła należała jedna dziesiąta
> [...]

A może do szkoły pójdziesz, i zamiast ogólnikowych streszczeń sobie
książkę historyczną kupisz, lub mózg na targu, gdzieś móże sprzedają
bo ewidentnie ty go nie masz.
Wyprułeś ryja że zrobili porządek rewolucjoniści z dwiema prowincjami
a kontekst znasz?.
Te prowincje to zdrajcy, targowica, a bo duchowieństwo i rządzący
pobiegli do Austrii, Prus i Anglii o pomoc w zwalczeniu rewololucji,
razem z armiami obcymi ruszyły na rewolucjonistów, podpuszczone dwie
prowincje, upada rewolucja, więc przywódcy rewolucji robią do wojska
zaciąg powszechny chłopów, a to uzyskując wolność, prawa do ziemi,
edukacji, pomocy medycznej i z zemsty za lata batowania po ryju ,
mordowania, poniżania, gwałcenia, rusza do walki jak w Polsce
kosynierzy na zrajców Targowiczan i w PL Kościószko kler wiesza bo
zrobili to samo co we Francji - Ściągneli na Polskę obce Armie.