Naleśniki

11. Data: 2010-01-26 12:15:10

Temat: Re: Naleśniki
Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Karol Y pisze:

> A Wy jak robicie naleśniki? Przede wszystkim, żeby w smaku nie były
> takie neutralne.

One mają być "w smaku neutralne", dopiero farsz doda wyrazu. Połączenie
"neutralnego" ciasta z wyrazistym farszem to urok naleśnika.
--
BBjk

12. Data: 2010-01-26 12:58:02

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 26, 12:11 pm, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> Do naleśnikowego ciasta w ogóle nie dodaje się cukru.

bo albowiem?

mac

13. Data: 2010-01-26 12:59:27

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 26, 11:52 am, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> "Aicha" <b...@t...ja> wrote in message

> Nie dawaj cukru, soli tylko odrobinę, cukier w cieście to jego szybkie
> rumienienie, czyli rzecz w plackach niekorzystna - załamują się, a muszą być
> elestyczne do zawijania czy to w rulonik, chusteczkę czy w kopertkę.

absolutnie sie nie zalamuja. szczypta (!) cukru na litr czy wiecej
ciasta nalesnikowego nie ma wplywu na rumienienie.

mac

14. Data: 2010-01-26 15:02:43

Od: Bbjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

maciej debski pisze:

> bo albowiem?

Nie ma potrzeby.
--
BBjk

15. Data: 2010-01-26 16:01:58

Od: maciej debski <m...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Jan 26, 3:02 pm, Bbjk <b...@q...pl> wrote:

> Nie ma potrzeby.

... twoim zdaniem.
natomiast moim, ciasto nalesnikowe ze szczypta cukru smakuje lepiej.

mac

16. Data: 2010-01-26 17:08:30

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

maciej debski pisze:

> ... twoim zdaniem.
> natomiast moim, ciasto nalesnikowe ze szczypta cukru smakuje lepiej.

A moim zdaniem naleśniki są lepsze, jak do ciasta użyje się więcej jaj.
Ja daję mniej więcej jedno jajo na szklankę mąki. Cukru nie dodaję w ogóle.

Ewa

17. Data: 2010-01-26 18:26:22

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> Witam, próbuje naleśniki bo się uparłem :-)
>
> I zazwyczaj, to takie neutralne w smaku mi wychodzą. Przepis: szklanka
> mleka, dwa jajka, szczypta soli, dwie szklanki mąki i ~szklanka wody żeby
> nabrało konsystencji i nie były za twarde, ale...
>
> Jak ciasto za gęste, to sztywne i łamliwe, jak więcej wody dam to ciasto
> płynniejsze, ale i cieńsze więc "puchnie" i pojawiają się małe "bąbelki"
> ;-)
>
> A Wy jak robicie naleśniki? Przede wszystkim, żeby w smaku nie były takie
> neutralne.

2 szklanki mąki, 2 całe jajka, 2 łyżki oleju, 3 szklanki mleka, szczypta
soli.
I nie łamią się ;-) I nie "bombelkujom" ;-)

Nie żądaj rzeczy niemożliwych :-) Naleśnik to naleśnik, swój smak ma, a jak
chcesz żeby smakował inaczej, to go mocniej przyrumień, albo dodaj do ciasta
kardamonu, albo pieprzu, albo chili, albo papryki, albo kurkumy itp.
Po to masz przyprawy, jak sama nazwa wskazuje.
Prawdziwym cloue naleśnika jest jego zawartość, czyli.... FARSZ.

pozdrawiam naleśnikowo
Grzesiacz

18. Data: 2010-01-26 18:32:58

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hjnc7j$2tk8$1@news.mm.pl>, "Grzesiacz" <g...@m...pl> wrote:

> Prawdziwym cloue

clou

>naleśnika jest jego zawartość, czyli.... FARSZ.

A jak naleśniki są bez farszu?

Władysław

19. Data: 2010-01-26 18:56:55

Od: "Grzesiacz" <g...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> clou

> A jak naleśniki są bez farszu?
>
> Władysław

To patrz : przyprawy

Grzesiacz

20. Data: 2010-01-26 19:19:13

Od: "Władysław Łoś" <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <hjne0s$r7q$1@news.mm.pl>, "Grzesiacz" <g...@m...pl> wrote:

> Użytkownik "Władysław Łoś" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> To patrz : przyprawy

Sól?

Władysław

Re: prawdy i mity
gulasz
Cosik z makiem - niekoniecznie makowiec :)
Macie pomysł gdzie kupować semolinę?
MAKLOWICZ W SZKOCJI...