Nalesniki bananowe, banany w ciescie czyli co na urodziny dla 11-latki...

1. Data: 2006-01-06 15:13:28

Temat: Nalesniki bananowe, banany w ciescie czyli co na urodziny dla 11-latki...
Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Hej!
Urządzam jutro imprezkę urodzinową dla mojej córki i mam w związku z
tym problem: co przyrządzić dla dzieciaków na ciepło?
Rzucił mi sie w oczy wątek pt. "Naleśniki bananowe" ale nie ma tam
dokładnego przepisu a szkoda bo fajnie to wygląda, było tez cos o
bananach w cieście...
A może ktoś podpowie jeszcze cos innego, ciekawego na imprezę dla
świeżo upieczonej nastolatki?
Ania

--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
******************** www.madej.master.pl ********************

2. Data: 2006-01-06 16:08:08

Od: t...@g...pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

@nn wrote:

> [...]
>bananach w cieście...
>A może ktoś podpowie jeszcze cos innego, ciekawego na imprezę dla

Moja 11... miesieczna cora uwielbia pieczone banany z mlekiem kokosowym,
ale monrz tez, wiec moze 1 dla 11-latki sie nada... ;) Robie je nieco
zaslupio, albowiem w mikrofalowce: wrzucam do niej banany w skorce na
sredni ogien i czekam, az skorka calkiem zczernieje, rozcinam ja ostrym
nozem, banana przecinam na pol wpoprzek, wyjmuje ze skorki (bardzo
ciapciaty jest, wiec delikatnie, za pomoca lyzki albo lopatki) i ukladam
na talerzu, na ktorym rozlewam kleks z mleka kokosowego.

Poza tym slyszalam o bananach pieczonych w papilocie, z czekolada:
banany w skorce nacina sie wzdluz, delikatnie rozchyla i w srodek wtyka
kostki czekolady, zawija w folie alumimiowa i zapieka do rozpuszczenia
czekolady. Nie probowalam tego, ale jako, ze everything made with
chocolate is good and useful, to pewnie i to bedzie dobre ;))

KOt

3. Data: 2006-01-06 17:13:09

Od: "maf" <m...@a...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

"@nn" <ann@post> wrote in message news:43be8772$1@news.home.net.pl...
> [...]
> bananach w cieście...
> A może ktoś podpowie jeszcze cos innego, ciekawego na imprezę dla
Witam
Czytalem w tamtym watku, ze banany byly miksowane. Moze dlatego przywieraly.
Mozna inaczej, ciasto takie jak na nalesniki rozlewasz na patelnie i
ukladasz na nim krazki banana, tak zeby je zanurzyc (juz na patelni) w
ciescie. Mozna troche podlac ciastem, tak zeby byly przykryte, po
przewroceniu nalesnika nie beda przywierac do patelni.
Corka 12 l robila tez z kolezankami na imprezke salatke - salata, ser feta,
pomidor, sos ziolowy knora.
Mozna tez galaretke z owocami w pucharkach, z bita smietana posypana
czekolada?
Pozdrawiam
MarekF

4. Data: 2006-01-06 18:46:37

Od: "Kropelka" <k...@b...gmail.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kot" <t...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czekolady. Nie probowalam tego, ale jako, ze everything made with
> chocolate is good and useful, to pewnie i to bedzie dobre ;))

Ja robie odrobine inaczej.
Cale banany wsadzam do piekarnika i pieke dopuki nie stana sie lekko miekkie
(sprawdzam dotykajac). Skorka oczywiscie czernieje w tym czasie.
Wtedy wyciagam banana, rozcinam go wzdluz i w naciecie wkladam kawalki
czekolady. Ona od razu sie rozpuszcza. Je sie to lyzeczka od razu ze skorki,
z banana robi sie doslownie mus i jest naprawde pyyyyyszne.Mozna tez robic
na grilu.
Z takich pieczonych rzeczy to moge polecic gruszki (ewentualnie jablka)
nadziewane rodzynkami, orzechami i wszelkimi bakaliami pieczone w folii
aluminiowej. Gruszki przekraja sie na pol, wydraza gniazdo nasienne i
wypelnia bakaliami z miodem. Nastepnie sklada w calosc, zawija w folie i
piecze. Jablka raczej od gory wydrazyc i w to miejsce wsadzic nadzienie.
Podawac z bita smietana lub galka lodow i polac czekolada.
Polecic mozna kolorowy tort z ptasiego mleczka i galaretki (ubite mleko
skondensowane doslodzone do smaku, zmieszane z zelatyna do tego kolorowa
galaretka pokrojona w kostke- calosc wylana na biszkopta)

Pozdrawiam
Agnieszka

5. Data: 2006-01-06 20:00:56

Od: Patrycja <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Polecic mozna kolorowy tort z ptasiego mleczka i galaretki (ubite mleko
> skondensowane doslodzone do smaku, zmieszane z zelatyna do tego kolorowa
> galaretka pokrojona w kostke- calosc wylana na biszkopta)

Ja robię "ptasie mleczko" jeszcze inaczej:
puszkę mleka skondensowanego rozlewamy do 3 szklanek. Przygotowujemy 3
galaretki ( najlepiej o różnych kolorach - ja polecam: wiśniowa,
cytrynowa, agrestowa). Galaretki zostawiamy w chłodnym miejscu od czasu
do czasu mieszając. Gdy pierwsza z galartek robi sie już "tak porządnie"
gęsta to przelewamy ją do miski, wlewamy jedną porcję mleka
skondensowanego i miksujemy, aż uzyskamy puszystą piankę. Przelewamy to
do jakiejś dużej formy, lekko wysmarowanej jakimś tłuszczem ( ja
praktykuję masło) i wkładamy do lodówki. Analogicznie zabieramy się za
drugą galaretkę i kolejną porcję mleka, a następnie pianę przelewamy do
wcześniejszej , juz schłodzonej. To samo z 3 porcją. Całośc musi
pozostać w lodówce na jakieś 0.5-1 h. Uzyskujemy 3-warstowe pyszne i
delikatne :ptasie mleczko". Kroimy jak torta.

Patrycja

"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

6. Data: 2006-01-06 20:04:53

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Patrycja" <p...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag

> Ja robię "ptasie mleczko" jeszcze inaczej:
> puszkę mleka skondensowanego rozlewamy do 3 szklanek. >

Czy to mleko skondensowane jest slodkie, geste ?
Ilona

7. Data: 2006-01-06 20:23:49

Od: Patrycja <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I.P. napisał(a):

> Czy to mleko skondensowane jest slodkie, geste ?
> Ilona

Jest to mleko skondensowane niesłodzone ( niebieska puszka), dostępne w
prawie każdym sklepie.

8. Data: 2006-01-06 20:25:11

Od: Patrycja <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Patrycja napisał(a):

> Jest to mleko skondensowane niesłodzone ( niebieska puszka), dostępne w
> prawie każdym sklepie.

Może warto jeszcze dodać, że niczym nie należy tego dosładzać, bo
wtedy już będzie za słodkie.

9. Data: 2006-01-06 20:49:03

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> --
> Patrycja
>
> "Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

Dzieki, przepis wyprobuje
Ilona

10. Data: 2006-01-06 20:53:22

Od: "@nn" <ann@post> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "maf" <m...@a...alpha.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> (juz >na patelni) w ciescie. Mozna troche podlac ciastem, tak zeby
> byly >przykryte, po przewroceniu nalesnika nie beda przywierac do

Dziękuję wszystkim, którym chciało sie odpowiedzieć:P
Pomysł na naleśniki naprawdę bardzo mi przypadł do gustu i w końcu
wygooglałam sobie przepis :P
Przepis jest tu: http://www.gotowanie.wkl.pl/przepis7638.html
Mam zamiar przełożyć je lodami waniliowo-czekoladowymi i polać sosem
tiramisu (innego nie było w sklepie).
Jutro będzie albo wielka radocha albo klapa, okaże się...
Poza naleśnikami mam zamiar zrobić (w zasadzie juz sie robi) tort z
bitą śmietaną i brzoskwiniami i sałatkę owocową.
Jeszcze raz wielkie dzięki i trzymajcie kciuki co by naleśniki się
udały a goście dopisali :))
Ania
--
***********e-mail: www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ ***********
"W piątki pobożni kanibale zjadają rybaków..."

ciasto Rafaello-polecam
waga kuchenna
impreza rodzinna
sól do młynka
wodka waniliowa +sprite+ krojony imbir+ kostki lodu polecam drink wysmienity