Napowietrzacz - znów problem

1. Data: 2006-01-03 12:16:42

Temat: Napowietrzacz - znów problem
Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kiedyś pisałem o moim napowietrzaczu który mam w oczku i miałem problem bo
nagle przestał działać tzn działał tylko praktycznie zanurzony kilka
centymetrów a na dnie już nic... była to przyczyna chyba że wyłączyłem go
nie wyciągając kostki kamienia z wody i sie zapchał no więc wymieniłem
kostke i wszystko było już ok do pewnego czasu bo znów to samo było i
niechciał pompować no i kostke znów wymieniłem ale po wymianie nic to nie
dało :/ kostka jest nowa i działa tylko znów po zanurzeniu na kilka
centymetrów a jak wrzuce ją na około 80 cm to nie lecą bąbelki :( co to może
być ? woda zimna? :) czy po raz 5 mam wymienić kostke ?

2. Data: 2006-01-03 12:56:43

Temat: Re: Napowietrzacz - znów problem
Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro napisał(a):
> [...]
> centymetrów a jak wrzuce ją na około 80 cm to nie lecą bąbelki :( co to może
> być ? woda zimna? :) czy po raz 5 mam wymienić kostke ?

Hej!
Tym razem stawiam na membrany (takie gumki) :)
A napowietrzacz jakiej firmy?
Pozdrawiam
PIotr

3. Data: 2006-01-03 13:00:39

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miro" <s...@p...fm> napisał w wiadomości
> [...]
> centymetrów a na dnie już nic...
> być ? woda zimna? :) czy po raz 5 mam wymienić kostke ?

Sprawdź szczelność węża , wszystkich połączeń od kostki do pompy
czy powietrze nie ucieka bokami (możesz dla ułatwienia poszukiwań
zatkać koniec węza po zdjęciu kostki) .
Sprawdź , czy pompa nie jest zanieczyszczona - swoją drogą jakiej
konstrukcji jest pompa ? membranowa , odśrodkowa czy inna ?
Zanurzona czy na zewnątrz oczka? Zanieczyszczenia mogły się dostać
przez wlot powietrza i obniżyć sprawność pompy lub ją przytkać .
Może jest uszkodzona mechanicznie (pęknięta membrana np ?)
Może trzeba wymienić filtr wlotowy powietrza jeżeli jest lub go dołożyć
jeżeli nie ma ?
Może instalacja zasilające prądem jest uszkodzona ? Grzeje się ?
Może nawet gdzieś iskrzy ? Spadek napięcia zasilającego
na długich lub uszkodzonych kablach może znacznie obniżyć
wydajność pompy . UWAGA na napięcia niebezpieczne powyżej 24 V !!!
Mogą porazić a nawet zabić !!!
To wszystko musiałbyś posprawdzać ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

4. Data: 2006-01-04 08:47:19

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> na długich lub uszkodzonych kablach może znacznie obniżyć
> wydajność pompy . UWAGA na napięcia niebezpieczne powyżej 24 V !!!

pompa jest firmy aquel a czy jest membranowa czy odśrodkowa to niewiem jak
to mam sprawdzić ? jest na zewnątrz oczka i jak ją włączam to normalnie
chodzi testowałem w wannie i powietrze wylatuje z niej tak jak powinno czyli
pompka jest raczej ok, wężyki mam 2 i oba sprawdzałem.

5. Data: 2006-01-04 11:39:31

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czyli
> pompka jest raczej ok, wężyki mam 2 i oba sprawdzałem.

Najpewniej membranowa ...
Niestety prócz rad co sprawdzić nie podam więcej
praktycznych rozwiązań problemu ; wydaje się , że ciśnienie
dawane przez pompę jest małe ale powodów może być wiele .
Praktyk posiadający taką pompę (Aquel) może by pomógł , może ma
jakieś słabe punkty (membrana? - to podpowiada Piotr R. w poście wyżej)
Ale bez mechanicznego podejścia się nie dowiesz , musisz pomajsterkować
:-)
Albo do serwisu niestety .
--

pozdrawiam :-) piotr

6. Data: 2006-01-04 12:01:57

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakieś słabe punkty (membrana? - to podpowiada Piotr R. w poście wyżej)
> Ale bez mechanicznego podejścia się nie dowiesz , musisz pomajsterkować

No i chyba membrana bo właśnie odkręciłem pompke i widze że te 2 gumki są
pęknięte. Jade potem do sklepu je kupić.

PS ile mogą kosztować ?

7. Data: 2006-01-04 12:44:12

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro napisał(a):

> No i chyba membrana bo właśnie odkręciłem pompke i widze że te 2 gumki są
> pęknięte. Jade potem do sklepu je kupić.
>
> PS ile mogą kosztować ?

Przerabiałem to kilka razy (pompki aquael-a i aqua-szuta).
Te gumki (membrany) pękają średnio raz na pół roku - przynajmniej u
mnie. Tyle że praktycznie żaden sklep ich nie prowadzi. Też bym kupił na
zapas ale gdzie? Próbowałem w aqua-elu niby w wysyłkowej ale mnie olali!!!
Pozdrawiam
Piotr

8. Data: 2006-01-04 13:21:51

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Tyle że praktycznie żaden sklep ich nie prowadzi. Też bym kupił na zapas
> ale gdzie? Próbowałem w aqua-elu niby w wysyłkowej ale mnie olali!!!

to fajnie że musze nową pompke kupić :[ jaki ma adres sklep wysyłkowy ? może
pujde z gwarncją do sklepu tam gdzie kupiłem i może coś gość doradzi...

9. Data: 2006-01-04 13:34:08

Od: "miro" <s...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

tu coś jest
http://www.akwarystyka.com/sklep/product_info.php?pr
oducts_id=337

10. Data: 2006-01-04 19:23:21

Od: "Piotr R." <d...@w...ar.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

miro napisał(a):
> tu coś jest
> http://www.akwarystyka.com/sklep/product_info.php?pr
oducts_id=337

Taa... 6,5 * 2 =13 pln + wysyłka pewnie z 6-7 czyli około 20 zł.
To prawie jak nowa pompka.
Koszmar, kiedy ten kraj się ucywilizuje?
Pozdrawiam
Piotr
ps. moja też cos traci wydajność, zdaje się że czeka mnie to samo :(((((

Tuje wzdluz ogrodzenia - kilka pytan
sztobry derenia
Zaproszenie do strony o ogródku.
Informacja