Re: Narkotyki

From: "jacob" <j...@f...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Narkotyki
Date: Tue, 23 May 2000 18:44:47 GMT

Duch wrote in message ...

>Sugerujesz, ze wprowadzenie legalnosci narkotykow zmieniejszy liczbe
>narkomanow. Wydaje mi sie, ze nie, ze bedzie tak samo.
>(ciekawe jak dane z Holandii?)
>
>i w tym sesie przepisy zakazujace handlu narkotykiem
>(a nie zakazujace brania) wcale nie sa takie idiotyczne.
>I maja nawet zalety! Powoduja, ze osoba zaczynajaca "brac"
>czuje sie "napietnowana" i jakby wykluczona ze spoleczenstwa,
>nieakceptowana.

Drogi Duszku,
mysle, ze ten argument nie jest przekonywujacy. Szczegolnie nie dotyczy
wlasnie tych poczatkujacych.
Wypowiedzialen sie juz na ten temat. Przypomne tylko, ze "Zakazany owoc
lepiej smakuje". Nie trzeba chyba tego dowiesc faktami. To wlasnie dotyczy
przedewszystkiem mlodziezy.
Jak bardzo mlodziez chce sie dostac na film dla dorostych; jak bardzo lubia
czytac zakazane ksiazki itp.
Jesli narkotyki beda legalne, nie znaczy to, ze nie bedzie ciekawskich,
ktorzy zechca to zasmakowac, dla wielu nie bedzie natomiast dreszczyka
"zakazanego owocu".

>Oczywiscie ma to swoje drugie oblicze, "buntowanicy" ktorzy
>chca zrobic na przekor "glupiemu spoleczenstwu" zaczynaja
>brac narkotyki. Ale to juz ich sprawa.

No wlasnie! Ten argument tez poruszylem.

>Zauwaz, ze przy takiej zmianie (zalegalizowaniu narkotykow)
>nastepuje cos takiego jak bolesny "okres przejsciowy" -
>ktos moze np. pomyslec "jesli legalizuaj narkotyki to znaczy,
>ze one nie sa zle jak do tej pory trabiono".
Legalizacji narkotykow musi towarzyszyc akcja uswiadamiajaca, tak jak z
paleniem.
Akcje uswiadamiajace juz oddawna powine byly byc prowadzone w szkolach.

>Raczej legalizacja nie pomoze.

Moze nie pomoze na poczatku ale na dalsza mete napewno pomoze.
Oprocz wyzej wyliczonych powodow, polozy kres gangom dzieciecym, gdzie rok
rocznie ginie wiele dzieci. Wytraci ogromne zyski mafiom narkotycznym i
zwiazane z tym morderstwami.
Sprzedaz narkotykow droga legalna pozwoli panstwu miec wieksza kontrole oraz
zapewni PANSTWU zyski. czy to z wlasme sprzedazy, czy z uzyskanych podatkow.
Z biegiem czasu narkotyki zatraca swa atrakcyjnisc i coraz mniej bedzie
nowych amatorow.
Podobna motywacje mozna stosowac w sprawie legalizacji prostytucji, tym
bardziej, ze bedac pod kontrola, zapewni sie o wiele higieniczniejsze
warunki, a tym samym polepszy zdrowie, a nawet uratuje zycie klientom.

Pozdrawiam
j akub