Re: Naród to mit, obywatele świata?

From: Voyager <r...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.sci.filozofia
Subject: Re: Naród to mit, obywatele świata?
Date: Tue, 12 Jun 2012 16:13:55 -0700 (PDT)
<4...@i...googlegroups.com>
<6...@f...googlegroups.com>
<e...@v...googlegroups.com>
<f...@f...googlegroups.com>

Dyletant napisał(a):

> Generalnie sprzeczność jest właśnie najgłębszą znaną podstawą.
>
> Właśnie sprzeczności nie potrafimy z naszego myślenia usunąć. Za nią
> chowa się Prawda.

Wszystko jest pocięte sprzecznościami od mikrokosmosu do
makrokosmosu. Niektórzy uważają że Bóg za tym stoi, ponieważ
sprzeczności umożliwiją nam żyć i poznawać. Dlatego logika
Arystotelesa jest logiką martwych przedmiotów, gdzie nawet człowieka
traktuje się jak przedmiot. Taka logika prowadziła filozofię na wysoki
stopień mędrkowania z daleka od życia i tej logiki używa jeszcze
kościół, gdzie prawdy są stałe i trzeba ludzi dostosować do prawd, A
my widzimy że te prawdy dawno straciły aktualność i zniewala się
ludzi, fałszuje fakty byleby ludzie byli tożsami z czymś co ich nie
wyraża, ich problemów. KK nienawidzi ruchu, czyli życia, bo ludzie
przez to że żyją zmieniają rzeczywistość, gdyż wymykają się logice i
tym samym rozwijają. Nie da się określić człowieka do samego końca,
gdyż człowiek wymyka się non stop pojęcią i dlatego jesteśmy dla
siebie taką intrygującą i ciekawą tajemnicą.