Narodowy Test IQ

1. Data: 2004-10-24 18:34:34

Temat: Narodowy Test IQ
Od: "John" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co ten test mial w zasadzie mierzyc? Wiedze ze znajomosci twarzy ludzi
ktorych nie znalem bo akurat nie czytuje Przyjacolki itp ?
"Test" ten niestety zaniza Iq (tzn to co niby sprawdza) o kilkanascie pkt. i
moze co najmniej wywolac zal, stany depresyjne, rozczarowanie. To
przeciwienstwo 90 % testow w WWW ktore to skolei zawyzaja wyniki.
Podam przyklad swojego IQ

Testy internetowe: iq 125-140
Test w tym roky w Onecie 106
Test Wechslera, przeprowadzany przez psychologa: ogolna 115 (135 werbalna
i chyba 98 wykonawcza)

Jaki byl wiec cel zrobienia testu tak zanizajacego iq Mojemu koledze, Dr
Historii, aura wielu ksiazek, wykladowcy wyszlo ....92

Czy w tym swietle TVN moze to cos nazywac testem iq?

1. Data: 2004-10-24 18:52:21

Temat: Re: Narodowy Test IQ
Od: Stokrotka <d...@2...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik John napisał:
> [...]
> Historii, aura wielu ksiazek, wykladowcy wyszlo ....92
>
> Wlasnie apropo tego testu narodowego to chcialam powiedziec ze to
niezla kicha i wcale nie bada/ przynnajmniej w tamtym roku wogole nie
badala IQ. Nie wiadomo kto te testy robil, psychologowie od tego rece
umywaja!

Ludzie niby traktuja to jak zabawe, i to jest problem. Niektorzy
zasiadajac do tego testu mowia "to
tylko zabawa". Po tescie wychodzi np ze IQ jest ponizej przecietnej i co
wtedy? Zabawa zamienila sie w dolek pt jaki ja w ciemie bity.
Sam test ktory byl tworzony pod niewlasciwa grupe kontrolna od poczatku
jest do bani.

pozdrawiam
i bawmy sie;-)
Stokrotka

1. Data: 2004-10-24 19:43:12

Od: "Michael" <m...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Test" ten niestety zaniza Iq (tzn to co niby sprawdza) o kilkanascie pkt.
> moze co najmniej wywolac zal, stany depresyjne, rozczarowanie. To
> przeciwienstwo 90 % testow w WWW ktore to skolei zawyzaja wyniki.

Heh, wg mnie ani nie zawyża ani nie zaniża... po prostu nie bada
inteligencji. Równie dobrze można by pokazać zdjęcia przerobionych czy
powypadkowych aut i pytać o marke/model a w takim teście ja np. wypadłbym
bardzo dobrze... a jakiś naprawdę genialny człowiek nie mający o autach
pojęcia bardzo źle... a co ma zrobić ktoś kto niedowidzi? :P Czy taki
człowiek jest zupełnie nie inteligentny?

Martwi mnie tylko bardzo że w telewizji, która przecież nie może narzekać na
budżet pokazuje się taki chłam... gdyby to była lokalna gazetka wioski,
która ma 200 mieszkańców może poziom byłby ok... ale w TV na całą Polskę?
Kompromitacja!

1. Data: 2004-10-24 21:18:38

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "John" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co ten test mial w zasadzie mierzyc?

oglądalność TVN-u :)

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

1. Data: 2004-10-24 21:26:45

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

John:
> Czy w tym swietle TVN moze to cos nazywac testem iq?

Ogladalem fragment z tymi twarzami.
Nie mialem co prawda watpliwosci, ale...
pomysl rzeczywiscie zenujacy.

Zauwazylem takze generalna rzecz: z uwagi na ograniczony
czas cala idea tego testu to poniekad porazka - tego typu testow
nie powinno wykonywac sie po 20 w niedziele.

--
Czarek

1. Data: 2004-10-24 21:27:52

Od: "darek miauu" <t...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

John <j...@o...pl> napisał(a):

&gt; Jaki byl wiec cel zrobienia testu tak zanizajacego iq Mojemu koledze, Dr
&gt; Historii, aura wielu ksiazek, wykladowcy wyszlo ....92

Hehe,

Juz dawno mi tak fantastycznie zajady ze smiechu nie pekaly.
Paszcze zem se tak zwentylowal, ze az milo!

Wiesz, co, jesli ten Twoj znajomy przejmuje sie wynikiem uzyskanym w
programie, ktory psu na bude sie zda, to znaczy, ze na ten wynik zasluzyl.
Albo i na gorszy nawet.

Swoja droga, skoro piszesz slowo "historia" przez duze H, podobnie zreszta
jak "doktor" przez duze "D", to mam wrazenie, ze albo piszesz tutaj o sobie,
albo sam uzyskales gora 82.

Zgadlem?

&gt; Czy w tym swietle TVN moze to cos nazywac testem iq?

W tym swietle, to jak najbardziej.

Pozdrawiam,
Darek.

1. Data: 2004-10-24 23:05:54

Od: Proximus <p...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2004-10-24 20:34, Użytkownik John napisał:
> Co ten test mial w zasadzie mierzyc?

Poziom oglądalności TVN. Dzięki temu stacja zarobiła dużo kasy za
reklamy i może się pochwalić wysoką x-milionową oglądalnością w tym czasie.

> Wiedze ze znajomosci twarzy ludzi
> ktorych nie znalem bo akurat nie czytuje Przyjacolki itp ?

Nie czytujesz "Przyjaciółki", "Pani domu", "Claudii" itp.? Niedobrze, na
Twoim miejscu nie wychodziłbym z domu ;-) Nie jesteś trendy ;-)

> "Test" ten niestety zaniza Iq (tzn to co niby sprawdza) o kilkanascie pkt. i
> moze co najmniej wywolac zal, stany depresyjne, rozczarowanie. To
> przeciwienstwo 90 % testow w WWW ktore to skolei zawyzaja wyniki.

Takie telewizyjne "testy" nie mogą dawać żadnych rankingów. Przecież ten
"test" nie miał NIC wspólnego z MENSĄ. To tak samo jakby traktować
psychotesty z "Poradnika domowego" jako miarodajne i pozwalające
stwierdzić czy np. jesteś nieśmiały czy nie...

> [...]
> Test w tym roky w Onecie 106
> Test Wechslera, przeprowadzany przez psychologa: ogolna 115 (135 werbalna

Aleś się pochwalił. Pamiętaj, że biorąc udział dwa razy w tym samym
teście prawdopodobnie uzyskasz dwa różne wyniki (powinny być zbliżone do
siebie).

> Jaki byl wiec cel zrobienia testu tak zanizajacego iq Mojemu koledze, Dr
> Historii, aura wielu ksiazek, wykladowcy wyszlo ....92

Cel - przyciągnąć widownię.

> Czy w tym swietle TVN moze to cos nazywac testem iq?

Tak. IQ widza TVNu. Pomyśl ile oni kasy zarobili...

--
Proximus

1. Data: 2004-10-24 23:11:10

Od: zielsko <zielsko_p@wytnij_to_tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 24 Oct 2004 23:26:45 +0200, cbnet napisał(a):
[...]
> czas cala idea tego testu to poniekad porazka - tego typu testow
> nie powinno wykonywac sie po 20 w niedziele.

LOL
--
Paweł Zioło
http://fotozielsko.w.szu.pl/

1. Data: 2004-10-25 08:48:41

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

113 - tyle mi wyszlo.

Test bardzo_dziwny oglednie mowiac.
Chyba dotad nie widzialem dziwniejszego testu.
Czemu ta dziwnosc ma sluzyc?
Nie mam pojecia.

--
Czarek

1. Data: 2004-10-25 09:09:09

Od: "Przemysław Dębski" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 113 - tyle mi wyszlo.

85 - do usług :) Niestety test był po polsku i rozumiałem pytania :)

> Test bardzo_dziwny oglednie mowiac.
> Chyba dotad nie widzialem dziwniejszego testu.
> Czemu ta dziwnosc ma sluzyc?
> Nie mam pojecia.

Ogólnie rzecz biorąc - ten test bada czy jest się automatem, takie odniosłem
wrażenie.

Na post po zbóju zaprosił
P.D.

rozmyślania przy kawie