Narty i storczyki

11. Data: 2006-02-14 09:20:33

Temat: Re: Narty i storczyki
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Gusiek napisał(a):
> Czekam na odpowiedź na pytania :) Chętnie zweryfikuję swoje obserwacje.

Proszę:
http://natura2000.mos.gov.pl/natura2000/pl/dokumenty
/natura2000/index.html
http://natura2000.mos.gov.pl/natura2000/pl/aktualnos
ci.php?aktualn_id=4
pozdr. Jerzy

12. Data: 2006-02-14 12:32:51

Od: "piotrh" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> inne

U mnie wybudowano na niewielkim stoku miniwyciąg i tor zjazdowy
dla narciarzy . Przedtem była tam łączka po ugorze między lasami .
Rosły tam różne dzikie kwiaty - żadne żadkie , ot polne jak wszędzie.
Po dwóch latach funkcjonowania zostały tylko płaty trawy pomiędzy
ubitą ziemią .
I wtedy ktoś "pomógł naturze" , bo wyciąg razem z knajpką przy nim
spalił , resztę menele rozkradli , teraz po 5 latach
wróciła łączka kwietna .
Zniszczenia roślin wynikały z długiego leżenia ubitego śniegu
(wolno topniał) i rośliny wczesne miały problem .
Ludzie jeździli tam nawet jak śnieg zanikał , więc częściowo
ryli w ziemi nartami niszcząc to co rosło . Nawet latem łazili
tam bo knajpka działała - pół km od osiedla blokowiska .
Ludzie w dużych ilościach potrzebują betonu ;-)
--

pozdrawiam :-) piotr

13. Data: 2006-02-14 13:13:41

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy Nowak" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

> Nie ma lekko, sama czytaj:
> http://www.storczyki.org.pl/biologia.html
> www.iop.krakow.pl/natura2000/zip/kchts.pdf

Ładne stronki, znane mi nie od dziś, lecz co mają do rzeczy?
Pozdrawiam, Agata

14. Data: 2006-02-14 13:14:41

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proszę:
> http://natura2000.mos.gov.pl/natura2000/pl/dokumenty
/natura2000/index.html
> http://natura2000.mos.gov.pl/natura2000/pl/aktualnos
ci.php?aktualn_id=4

Mam niejasne wrażenie, że nie wiesz, o czym "piszesz".
Pozdrawiam, Agata

15. Data: 2006-02-14 13:21:38

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "piotrh" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Ludzie jeździli tam nawet jak śnieg zanikał , więc częściowo
> ryli w ziemi nartami niszcząc to co rosło .

No właśnie, mam podobne obserwacje, ze nawet po kilkuletniej eksploatacji
łąki w niewłaściwy sposób roślinność szybko wraca na miejsce. Ciekawa jestem
tylko, jak długo storczyki są w stanie przeczekać takie warunki. Ale skoro
odrastają nawet po "rabunkowej gospodarce" owiec przez wiele lat (w tym
wygryzanie, przeazotowanie i te pe), to może i wyciąg im niestraszny...
Tylko, pytanie, co z tego, ze siedzą pod spodem, jak moze nie w każdym
miejscu znajdą się na tyle uprzejmi menele, żeby wyciąg zlikwidować ;)

Nawet latem łazili
> tam bo knajpka działała - pół km od osiedla blokowiska .
> Ludzie w dużych ilościach potrzebują betonu ;-)

O tak... gorzej, jak betonują i "adaptują" w miejscach, gdzie rosną naprawdę
rzadkie rośliny...
Na moich oczach w Małych Pieninach przez kilka sezonów budowano wesoły
kompleks turystyczny bezpośrednio na stanowiskach storczycy kulistej i nieco
pospolitszych gółki i podkolana. W tym przypadku nie ma obaw, nie odrosną...
:/
Pozdrawiam, Agata

16. Data: 2006-02-14 13:24:25

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
/natura2000/index.html
ci.php?aktualn_id=4

> Mam niejasne wrażenie, że nie wiesz, o czym "piszesz".

No chyba, że udajesz ;)
A.

17. Data: 2006-02-14 18:01:24

Od: "Moon" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak wrote:

> Jest ich kilka, ale podstawową jest warstwa śniegu ubitego pod duzym
> obciążeniem.
> Reszta to pryszcz.

Tego śniegu jest na ogół grubo i jego ubicie na powierzchni nie ma
przełożenia na jakieś specjalne działanie na grunt. Cebulka zagrzebana kilka
centymetrów w ziemię nawet tego nie odczuje.
Nie padną.

moon

Straty mrozowe
Nawadnianie ogrodu.
Mala dzialka, nowicjusz, kwiaty [dlugie]
Co posadzić w donicy na zewnętrznym parapecie, aby zasłonić okno?
Wysiew nasion poziomek