Wysiew nasion poziomek

1. Data: 2006-02-11 13:24:38

Temat: Wysiew nasion poziomek
Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak gesto wysiac nasiona poziomek (Regina, Rugia, Yellow Wonder)? Czy warto
do ziemi dodac nieco torfu?

Pozdrawiam,
Michal

2. Data: 2006-02-11 14:14:43

Temat: Re: Wysiew nasion poziomek
Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Wilk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Jak gesto wysiac nasiona poziomek (Regina, Rugia, Yellow Wonder)? Czy
warto
> do ziemi dodac nieco torfu?

Na pierwsze pytanie - rzutowo, z 0,5-1 cm jedno od drugiego. Na drugie -
nie. To już raczej trochę piasku. Na trzecie, niezadane pytanie - Yellow
Wonder niewarta uprawy:), testowałam w zeszłym sezonie. W ogóle nie widać,
kiedy owoce są dojrzałe.

Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2006-02-11 14:35:35

Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Na pierwsze pytanie - rzutowo, z 0,5-1 cm jedno od drugiego. Na drugie -
> nie. To już raczej trochę piasku.

Aha, to dobrze, a piasku juz domieszalem troche;-)

> Na trzecie, niezadane pytanie - Yellow
> Wonder niewarta uprawy:), testowałam w zeszłym sezonie. W ogóle nie widać,
> kiedy owoce są dojrzałe.

A jesli juz dojrzale to smaczne chociaz?

Pozdrawiam,
Michal

4. Data: 2006-02-11 15:12:34

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jesli juz dojrzale to smaczne chociaz?

Rzecz gustu, wydaje mi się, że czerwone smaczniejsze. Z drugiej strony, ja
uprawiam bezrozłogowe i jak kiedyś próbowałam rozłogowych u Twego imiennika,
to właściwie nie ma porównania - nie ten smak, nie ten aromat:( No ale nie
mogę sobie pozwolić, żeby opanowały mi rozłogi cały ogród:)

Pozdrawiam, Basia.
--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-02-11 15:24:08

Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to właściwie nie ma porównania - nie ten smak, nie ten aromat:( No ale nie
> mogę sobie pozwolić, żeby opanowały mi rozłogi cały ogród:)

Ale rozlogowe to tylko mozna z lasu przytargac? Bo nie widzialem nasion ani
sadzonek nigdzie

Pozdrawiam,
Michal

6. Data: 2006-02-11 16:07:27

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dskvir$2o$1@inews.gazeta.pl Michał Wilk
<m...@o...pl> napisał(a):

> Ale rozlogowe to tylko mozna z lasu przytargac? Bo nie widzialem
> nasion ani sadzonek nigdzie

Hejka. A na owockach poziomek leśnych nie dostrzegłeś nasionek? :-)
Można takie owocki zebrać, wysuszyć, nasionka wykruszyc i siać. Albo ... ;-)
Pozdrawiam endozoochorycznie Ja...cki
PS Endozoochoria - przenoszenie nasion w przewodach pokarmowych np. szpaki
przenoszą nasiona wiśni , ślimaki nasiona poziomek

7. Data: 2006-02-11 16:19:11

Od: Michał Wilk <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>>
> Hejka. A na owockach poziomek leśnych nie dostrzegłeś nasionek? :-)
> Można takie owocki zebrać, wysuszyć, nasionka wykruszyc i siać. Albo ...

No dlatego zapytalem, czy tylko z lasu, czy mozna gdzies kupic nasionka albo
sadzonki. Bo jesli tylko z lasu, to w tym roku juz nie zasieje u siebie ich
w ogrodku, bo owoce z lasu zbiore dopiero latem

Pozdrawiam,
Michal

8. Data: 2006-02-11 16:37:56

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:dsl2q1$cid$1@inews.gazeta.pl Michał Wilk
<m...@o...pl> napisał(a):

> No dlatego zapytalem, czy tylko z lasu, czy mozna gdzies kupic
> nasionka albo sadzonki. Bo jesli tylko z lasu, to w tym roku juz nie
> zasieje u siebie ich w ogrodku, bo owoce z lasu zbiore dopiero latem

Hejka. Sadzonki poziomek rozłogowych możesz dostać ode mnie. :-)
Oczywiście dopiero na wiosnę. Nasze poziomki świetnie sobie radzą w cieniu
drzew owocowych, owocują obficie do mrozów, są b. smaczne i trochę się
rozłażą - z łatwościa przeszły przez murek i utworzyły łan na alejce. :-)
Pozdrawiam ekspansywnie Ja...cki

9. Data: 2006-02-11 16:51:22

Od: s...@w...pl (Stach Czarnecki) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to właściwie nie ma porównania - nie ten smak, nie ten aromat:( No ale nie
> mogę sobie pozwolić, żeby opanowały mi rozłogi cały ogród:)

Mi smakują ;) Uważam, że są bardzo interesującym dodatkiem :D
Fajnie wyglądają z lodami śmietankowymi :D:D:D

Pozdrawiam
Stach

10. Data: 2006-02-11 18:13:06

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Z drugiej strony, ja
> uprawiam bezrozłogowe i jak kiedyś próbowałam rozłogowych u Twego
imiennika,
> to właściwie nie ma porównania - nie ten smak, nie ten aromat (...)

Tzn., jak rozumiem bezłodygowe (rosnące w kępie) są gorsze od tych
łażących ?
Mnie te kępkowe nie smakują ....

Serdecznie Miłka

Jak hodować hiacynta w donniczce?
Do Bogusława R.
Parzydło
Początek nowego sezonu czy zakończenie starego? :)
Zapracuj na internet