Parzydło

1. Data: 2006-02-09 19:22:22

Temat: Parzydło
Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aruncus.Kupiłam sadzonkę na wiosnę, nie wiem jaka odmiana.
Sprzedawca powiedział, że takie wielkie jak ja myślę to nie urośnie,
bo nie jest leśne /?/ a ogrodowe. Ale nie o to chodzi. Kwitło i
podejrzewam, że to ona. Czy możliwe jest odróżnienie , które to męskie a
które żeńskie egzemlarze, gdy jeszcze nie kwitną ?

Pozdrawiam, Barbara

2. Data: 2006-02-10 01:45:34

Temat: Re: Parzydło
Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara Miącz" <s...@i...te.ria.pl> napisał w wiadomości

> [...]
męskie a
> które żeńskie egzemlarze, gdy jeszcze nie kwitną ?

zenskie znosza jajka do gniazda (kura)
meskie znosza jajka tez ale po drabinie (kogut)
:-)))
wybacz, nie mogłem sie powstrzymać

Pozdrawiam serdecznie
skryba

3. Data: 2006-02-10 07:12:57

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> wrote in news:dsg4j3$kb8$1
@inews.gazeta.pl:

> [...]
> podejrzewam, że to ona. Czy możliwe jest odróżnienie , które to męskie a
> które żeńskie egzemlarze, gdy jeszcze nie kwitną ?

niestety..
Ale wiesz, meskie sa ladniejsze, kdy kwitna, ale zenskie maja fajne
owocostany :-) Generalnie kwiaty meskich sa biale lub kremowe,a zenskich
zielonawe - pamietasz, na jaki kolor kwitlo?
A w przypadku Aruncus dioicus, czyli lesniego, to, jakie wielkie urosnie
zalezy od wilgotnosci i zyznosci stanowiska, roznica moze siegnac nawet 1
m.
Pozdrowienia - Ewa

4. Data: 2006-02-10 08:44:55

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczę?niak wrote:

> Ale wiesz, meskie sa ladniejsze, kdy kwitna, ale zenskie maja fajne
> owocostany :-) Generalnie kwiaty meskich sa biale lub kremowe,a zenskich
> zielonawe - pamietasz, na jaki kolor kwitlo?

No to mam facetów :)) One się rozmanżają tylko przez sianie, czy przez
odrosty korzeniowe też?

> A w przypadku Aruncus dioicus, czyli lesniego, to, jakie wielkie urosnie
> zalezy od wilgotnosci i zyznosci stanowiska, roznica moze siegnac nawet 1
> m.

Mam jeszcze coś takiego, co nazwalam "parzydełkiem" - wyglada jak
miniaturka parzydła, ok. 20 cm wzrostu.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2006-02-10 11:17:00

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Mam jeszcze coś takiego, co nazwalam "parzydełkiem" - wyglada jak
> miniaturka parzydła, ok. 20 cm wzrostu.

Jesteś pewna ,że ten kurdupel to parzydło? Ciekawa jestem- nabyłas
taką odmianę,czy ot tak-nie chce rosnąć i już :))
No i najważniejsze-wysiewa sie w nadmiarze?

Pozdrawiam, Lilka

6. Data: 2006-02-10 11:21:50

Od: "Zielka" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

>  Jesteś pewna ,że ten kurdupel to parzydło? Ciekawa jestem- nabyłas
>  taką odmianę,czy ot tak-nie chce rosnąć i już :))
>  No i najważniejsze-wysiewa sie w nadmiarze?

Zobacz Aruncus aethusifolius [parzydło drobne].
Pozdrawiam, Krystyna

7. Data: 2006-02-10 11:50:59

Od: "Lilka" <l...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zobacz Aruncus aethusifolius [parzydło drobne].
> Pozdrawiam, Krystyna

Dzięk.Jakoś nigdy wczesniej nie zwróciłam na nie uwagi.

Pozdrawiam, Lilka

8. Data: 2006-02-10 12:02:06

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lilka wrote:

> Jesteś pewna ,że ten kurdupel to parzydło?

Głowy nie dam. Akurat zdjęć kurdupla nie mam, może ma Anula,
pstrykała u mnie różne dziwaki :)

> Ciekawa jestem- nabyłas
> taką odmianę,czy ot tak-nie chce rosnąć i już :))

Nabyłam pod wiele mówiącą nazwą "bylina - cena 3,50" ;))

> No i najważniejsze-wysiewa sie w nadmiarze?

Nie zauważyłam, żeby się wogóle wysiewało. Jak się pokaże
zrobię mu zdjęcia i powieszę do identyfikacji.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

9. Data: 2006-02-10 12:05:17

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zielka wrote:

> Zobacz Aruncus aethusifolius [parzydło drobne].

Oo, dokładnie to, dziękuję. Taka gęsta kępka, podczas kiedy
duże parzydło wygląda bardziej "przewiewnie".

Najpiękniejszą muzyką przed snem

10. Data: 2006-02-10 12:19:15

Od: Barbara Miącz <s...@i...te.ria.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Zielka napisał:

> Zobacz Aruncus aethusifolius [parzydło drobne].

Wzrostem pasuje ale na drobne mi to nie wygląda.
I nie przebarwiło się . Kwiatki były nijakie i dlatego podejrzewałam ,
że to ona. Nic, zobaczę ile w tym sezonie urośnie i lepiej się kwiatkom
oraz liściom przyjrzę.
Bo zaczęłam się zastanawiać, czy da rozpoznać jego czy też jak spotkam
w sprzedaży, to mam kupić wszystkie sadzonki i wybrać ,
gdy zakwitną ;-)

Pozdrawiam, Barbara

Początek nowego sezonu czy zakończenie starego? :)
Zapracuj na internet
Clematis w Polsce
Lecą do nas bociany
Ciemierniki