Ciemierniki

1. Data: 2006-02-09 08:05:00

Temat: Ciemierniki
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nowy wątek, aby się nie podpinać pod ryby ;-)

U mnie jest około pół metra śniegu, więc mam nadzieję, że
ciemierniki są dobrze ochronione od mrozu.
Najbardziej by mi było szkoda pełnego od Eweliny.
Krzyżówka białego z korsykańskim, kupiona w Dankowicach, przechowuje
się w garażu. Lada dzień zakwitnie.
W ostatni weekend kupiłem w OBI kwitnącego białego, ale o kwiatach
z lekkim odcieniem różu. Może się uda z niego wyprowadzić,
z siewek oczywiście, jakieś różowe lub purpurowe? Marzenia.

Marta - jeśli by barbula nie przeżyła, to na 99% będą w tym miejscu
siewki. A jak nie - to u Wilków pewnie będą sadzonki.

Najbardziej się obawiam o róże. Nowo zakupiona 'White New Dawn'
pewnie wytrzyma, bo okopczykowana po szyję, a do tego
przysypana zaspą z dachu. Gorzej z Abraham Darby -like. Ta tylko
owinięta jedną warstwą włókniny zimowej.

krótko mówiąc - na wiosnę będzie o czym pisać na grupę, a i w bazie
zię zweryfikuje odporności.

Pozdrawiam,
Krzysztof

2. Data: 2006-02-09 09:29:41

Temat: Re: Ciemierniki
Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Krzyżówka białego z korsykańskim, kupiona w Dankowicach, przechowuje
> się w garażu. Lada dzień zakwitnie.

Czy ta krzyżówka już kiedyś kwitła? Może wiesz kto ją robił i która
roślina była mateczna?
Pozdrawiam.Mirzan

3. Data: 2006-02-09 09:38:40

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ta krzyżówka już kiedyś kwitła? Może wiesz kto ją robił i która
> roślina była mateczna?

Też jestem ciekawa jak?
W naturze chyba tego nie zrobią,
mają inne pory kwitnienia :-)

Pozdrawiam TeresaT

4. Data: 2006-02-09 09:55:30

Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy ta krzyżówka już kiedyś kwitła? Może wiesz kto ją robił i która
> roślina była mateczna?
Owszem, na Zachodzie od kilku lat to występuje.
Zdjęcia najbliższe tego co mam są na stronie:
http://www.lejardindesophie.net/jardinautes/sophie/p
aplantes/h/hellebericsmithii.htm
W sumie jest to krzyżówka kilku ciemierników:
http://www.plantdelights.com/Catalog/Current/Detail/
06134.html

Jak zakwitnie, porobię trochę zdjęć.

Krzysztof

5. Data: 2006-02-09 16:36:02

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 09 Feb 2006 09:05:00 +0100, Krzysztof Wilk napisał(a):

> Marta - jeśli by barbula nie przeżyła, to na 99% będą w tym miejscu
> siewki. A jak nie - to u Wilków pewnie będą sadzonki.

Mam nadzieję, ze przeżyje - miałam już ładnie rozrośniety krzew.
I dosadziłam jej towarzystwo jesienią:(

> [...]
> przysypana zaspą z dachu. Gorzej z Abraham Darby -like. Ta tylko
> owinięta jedną warstwą włókniny zimowej.

Może przeżyją, New Dawn na bank, jeśli nie to służę - mam dwie, jednej
musze się pozbyć (o ile żywe).

A Abraham - cóż, róże są naprawdę bardzo żywotne.
U mnie dwa egzemplarze Abrahama były jeszcze jesienią - jaby co:)))

Pozdrawiam
Marta
--

http://tabaza.sapijaszko.net/

6. Data: 2006-02-09 18:43:04

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może przeżyją, New Dawn na bank, jeśli nie to służę - mam dwie, jednej
> musze się pozbyć (o ile żywe).

To a propos New Dawn - ja mojej jako żywo nigdy nie kopczykowałam, a
przeżyła m.in. zimę 78/79 i 86/87. Głowy do góry!

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-02-10 17:18:49

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak zakwitnie, porobię trochę zdjęć.
>
> Krzysztof

To ja już wiem dlaczego odradzałeś mi zakup w Dankowicach. Chciałeś być
jedyny który ma tego pięknego mieszańca !!!

;-(

Serdecznie Miłka

Usycha avocado awokado awocado
Co to za roślinki?