Co posadzić w donicy na zewnętrznym parapecie, aby zasłonić okno?

1. Data: 2006-02-11 13:37:55

Temat: Co posadzić w donicy na zewnętrznym parapecie, aby zasłonić okno?
Od: "marian" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Z okien jednego z pokojów na piętrze mam nieciekawy widok. W tym roku
posadzę w ogrodzie jakieś iglaki, ale one zasłonią mi nieatrakcyjne
sąsiedztwo (coś na kształt złomowiska w sąsiedztwie) dopiero za kilka lat.
Pomyslałem, że mogłbym póki co postawić na
zewnętrznym parapecie podłużne donice balkonowe z
kilkudziesięciocentymetrową, pionowo ustawioną kratką z listewek jako
wsparcie dla roślin (niestety nie wiem jak ona się fachowo nazywa) i zasiać
jakieś pnącza. Nie mam zielonego pojęcia co mógłbym tam posadzić. Czy
możecie mi coś poradzić?
Okno jest ma ok 2 m szerokości, skierowane jest na zachód, nieosłonięte,
parapet ma ok 14 cm szerokości. Chciałbym, aby pnącze w jak najkrótszym
czasie osiągnęło 40-50cm wysokości. Nie musi być wyjątkowo atrakcyjne
wizualnie, ważne będą też aspekty praktyczne (szybki wzrost, być może
wielosezonowość itp)

Z góry dziekuję za wszelkie sugestie.

2. Data: 2006-02-11 14:12:21

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marian" <p...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> czasie osiągnęło 40-50cm wysokości. Nie musi być wyjątkowo atrakcyjne
> wizualnie, ważne będą też aspekty praktyczne (szybki wzrost, być może

40-50 cm to trochę mało, jak na pnącze? Już chciałam napisać fasola ozdobna
albo wilec Mina lobata, ale one dają parę metrów pędów w czasie sezonu. Może
więc bluszcz pospolity, który nie rośnie szybko, a można byłoby go ładnie
przywiązać do kratek (zimozielony). A może posadzić do skrzynki parę
niewielkich krzewów, które za parę lat można byłoby przesadzić do ogrodu?

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net

3. Data: 2006-02-12 21:06:31

Od: "marian" <p...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 40-50 cm to trochę mało, jak na pnącze?

Zapewne, ale miałem nadzieje, że pnącze szybciej osiągnie tę wysokość -
chciałbym jak najwcześniej móc cieszyć się zielenią za oknem.
Roślince mogę pozwolić rosnąć do ok 1m, potem byłoby już zbyt ciemno w
pokoju.

> [...]
> przywiązać do kratek (zimozielony). A może posadzić do skrzynki parę
> niewielkich krzewów, które za parę lat można byłoby przesadzić do ogrodu?

Przede wszystkim zależy mi na tym, aby rosło szybko i gęsto :-)
Dziekuję za sugestie, zapoznam się z propozycjami.

4. Data: 2006-02-13 21:41:33

Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> Zapewne, ale miałem nadzieje, że pnącze szybciej osiągnie tę wysokość -

groszek pachnacy

Elfir

Wysiew nasion poziomek
Jak hodować hiacynta w donniczce?
Do Bogusława R.
Parzydło
Początek nowego sezonu czy zakończenie starego? :)